کد خبر : 291680
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - 14:57
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس: به مصلحت نیست به صورت علنی وارد جنگ با اسرائیل شویم / اگر سوریه و لبنان سقوط کنند، جمهوری اسلامی هم سقوط می‌کند

رئیس دفتر پیشین مصباح‌یزدی گفت: ایران اعلام کرده از هر حمایتی از گروه‌های مقاومت و نابودی اسرائیل دریغ نمی‌کنیم. اما اینکه به صورت علنی وارد جنگ شویم را مسئولین و فرماندهان ما به صلاح نمی‌دانند که کشور را درگیر جنگ با اسرائیل کنیم. 

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس: به مصلحت نیست به صورت علنی وارد جنگ با اسرائیل شویم / اگر سوریه و لبنان سقوط کنند، جمهوری اسلامی هم سقوط می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: چندروز از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت ۷ نفر از مستشاران نظامی ایران شد، می‌گذرد و همه نگاه‌ها به سمت ایران است تا نسبت به این حمله واکنش نشان دهد. درحالی که عده‌ای معتقدند ایران باید سریعا و مستقیما به این حمله واکنش نشان دهد، عده‌ای دیگر می‌گویند اگر ایران واکنشی داشته باشد، پاسخ مجدد اسرائیل می‌تواند شدیتر باشد و خاک ایران را درگیر یک جنگ کند.

حسین جلالی نماینده مجلس و رئیس پیشین دفتر آیت‌الله مصباح یزدی می‌گوید که ایران همانند گذشته از همان روشی که داشته و از طریق گروه‌های نیابتی خود، پاسخ اسرائیل را می‌دهد و اکنون به صلاح نیست که ایران به صورت علنی و مستقیم وارد جنگ با اسرائیل شود.

بخش های مهمی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*اسرائیل در یک باتلاق وسیعی گرفتار شده که هیمنه و آبرویش رفته است و شکست آن‌ها با یک گروه محدود بوده و برای آن‌ها مایه شرمساری و آبروریزی شده که چرا من به عنوان چهارمین کشور ماشین جنگی دنیا، با یک گروه کوچکی در غزه که حقیقتا هم غزه یک روستایی است در باتلاق باشم و ۶ ماه است که نمی‌توانم از آن خارج شوم و مسئله حماس و جهاداسلامی را از بین ببرم.

*اسرائیل به دنبال این است دامنه جنگ را گسترش دهد. آن‌ها می‌گویند خب حالا که ما داریم از بین می‌رویم، چرا به وسیله یک گروه کوچک نابود شویم؟ مانند همان سخنی که می‌گوینداگر بنا است زیر ماشین بروی، زیر ژیان نرو، زیر یک تریلی یا کامیون برو. اسرائیل می‌خواهد دامنه جنگ را به سمت کشور‌های بزرگ و مهم ببرد که اگر شکست هم خوردند، بگویند این را فلان کشور از بین برده است و می‌خواهد پای جمهوری اسلامی را به صورت علنی و آشکار به جنگ بکشاند و بگوید طرف ما ایران است نه حماس و جهاد.

*از سوی دیگر جمهوری اسلامی با حمایت از گروه‌های مقاومت، مبارزه و نابودی اسرائیل را کلید زده است. هم انصار الله در یمن، هم حزب‌الله در لبنان، هم گروه‌های مقاومت در عراق و نیرو‌های حشد‌الشعبی و انقلابی در سوریه. پس در حقیقت ۴ کشور مبارزه با اسرائیل را آغاز کردند. اسرائیل هم می‌گوید پشتیبان و قرارگاه این کشور‌ها ایران است و به صورت محسوس این جنگ را مدیریت می‌کند و چرا علنی آن‌ها را وارد جنگ نکنیم؟

*بنابراین درصدد تحریک است تا پای ایران را به صورت علنی وارد جنگ کند. افراد و مستشاران نظامی متعددی را از ایران و سایر کشور‌ها ترور کرد و یک حرکت کاملا غیردیپلماتیک که همه کشور‌ها بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی آن را محکوم کردند، به کنسولگری ایران حمله کرد. حتی آمریکا هم سریعا دستش را بالا آورد و گفت کار ما نبوده و ما خبر نداشتیم.

*معتقدم از این درگیری‌ها چیزی عاید اسرائیل نمی‌شود، زیرا ایران اعلام کرده از هر حمایتی از گروه‌های مقاومت و نابودی اسرائیل دریغ نمی‌کنیم. اما اینکه به صورت علنی وارد جنگ شویم را مسئولین و فرماندهان ما به صلاح نمی‌دانند که کشور را درگیر جنگ با اسرائیل کنیم.

*ما پاسخ‌های قاطعی را به اسرائیل داده‌ایم و خواهیم داد و در آینده هم این پاسخ‌ها به صورت شدیدتر ادامه پیدا می‌کند، اما لازم نیست که اعلام کنیم این کار را ما انجام داده‌ایم. همه می‌دانند ایران حامی مقاومت است، اما به مصلحت نمی‌دانیم ایران به صورت علنی وارد جنگ شود.

*حمله اسرائیل به کنسولگری و شهادت مستشاران نظامی ما، یک دعوت به جنگ از سوی آن‌ها است تا ایران را وارد جنگ کنند که خب شما که به صورت نیابتی در حال جنگ هستید، به صورت علنی و مستقیم وارد میدان جنگ شوید.

*پاسخ ایران به این حمله باید همان روشی باشد که تاکنون داشتیم. هیچکس منکر این نیست که قرارگاه مقاومت ایران است و لشکرهایش در کشور‌های مختلف است. این کار اسرائیل پاتکی است به همه تک‌هایی که ایران تاکنون انجام داده است و ادامه هم دارد. علیرغم اینکه اسرائیلی‌ها اصرار دارند حضور آشکار و علنی در جنگ داشته باشیم، این خواسته اسرائیل عملی نخواهد شد و ما به صورت نیابتی از طریق گروه‌های‌مان، پاسخ اسرائیل را خواهیم داد.

*اینکه برخی می‌گویند جنگ اسرائیل خارج از مرز‌های ما است و به ما ارتباطی ندارد هم مخالف سیاست‌های دینی و نظام ما و کلام امام علی است. این راهبرد جمهوری اسلامی است که هرجا مظلومی است ما باید یاری کنیم. ما که در مسائل دفاع از مظلوم و مسلمانان خط و مرزی نمی‌شناسیم.

*آمریکا و انگلیس و سایر کشور‌ها هم همین را می‌گویند و متاسفانه در داخل کشور هم برخی از این غرب‌زده‌های وابسته به غرب، مطالب امریکا و انگلیس را می‌گویند که در خانه خودمان بنشینیم! خب اگر بنشینیم این‌ها به سراغ ما در خانه می‌آیند. این‌ها داعش و طالبان را درست کردند، ۴۵ سال است که ما را تحریم کرده‌اند، فتنه و آشوب به راه می‌اندازند. همه دعوا بر سر جمهوری اسلامی است. ما خطمان را ۲ هزارو ۵۰۰ متر جلوتر بردیم که نزدیک مرزهایمان نشوند.

*دالان ورود به جمهوری اسلامی لبنان و سوریه است، اگر سقوط کنند ایران سقوط کرده است. این افرادی که قدرت تحلیل و تفکر ندارند و تحلیل‌های کپی یستی دارند، می‌گویند ما چکار به اسرائیل داریم.

*یک روز در کشور یک دخترخانمی به خاطر ایست قلبی فوت کرد، ۳ ماه کشور را به آشوب کشاندند این غربی‌ها و متاسفانه عده‌ای متاسفانه در داخل کمک کردند، ۲۰۰ نفر انسان در آن زمان کشته شدند، چقدر از اموال بیت‌المال را به آتش کشیدند، چون یک دختر خانمی در فلان مقر نیروی انتظامی از دنیا رفت. اما الان بیش از ۳۰ هزار کودک طفلک معصوم و زن کشته شدند، اما دنیا خاموش است. بشریت و انسانیت کجا رفته است؟

*حضرت علی فرمود اگر در شرق عالم باشم و متوجه شوم در غرب عالم به ناحق خلخالی از پای یک زن بیرون آورده‌اند، آن شب خواب ندارم. سازمان ملل خواب است، شورای امنیت مرده! قطحی و مرگ در غزه است آنوقت چهارتا آشغال نفهم می‌گویند در خانه خودمان بمانیم چکار به اسرائیل داریم. خب پس فردا می‌آیند ناموس ما را می‌برند. مگر ۸ سال نجنگیدند؟ این‌ها به دنبال نابودی ایران هستند. ملیت‌گرایی واقعی این است که نیرو‌های ما چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر وارد جنگ می‌شوند تا در داخل کشور جنگ نشود.

اخبار مرتبط:
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟
کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرحله دوم درحالی هفته آینده برگزار خواهد شد که در ۵ لیست انتخاباتی ارائه شده، اشتراک کاندیدای ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم
روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است