کد خبر : 291413
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - 13:22
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

فلاحت‌پیشه: حمله ۷ اکتبر حماس جلوی جنگ داخلی در اسرائیل را گرفت

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو دچار‌ چالش‌های درونی‌اند و اگر عملیات هفتم اکتبر رخ نمی‌داند بسیار محتمل بود که اسرائیل درگیر جنگ داخلی شود. ایران به هیچ وجه نباید به سمت تصمیمات شتازده حرکت کند.

فلاحت‌پیشه: حمله ۷ اکتبر حماس جلوی جنگ داخلی در اسرائیل را گرفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: حمله رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران در دمشق می‌تواند ابعاد تازه‌ای به بحران منطقه بدهد. به ویژه اینکه یک پرسش مهم به وجود می‌آورد؛ آنکه واکنش ایران چه خواهد بود؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «فراموش نکنیم ما درباره بازیگری حرف می‌زنیم که مهم‌ترین ویژگی‌اش نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است؛ از کنوانسیون ژنو گرفته تا وین. کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد هم سالانه چندبار رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند. با این اوصاف ما مواجه به چنین رژیم ضد قانونی هستیم. به باور من جمهوری اسلامی به هیچ وجه نباید در دام اسرائیل بیفتد. رژیم صهیونیستی اکنون در شرایط انتحاری به سر می‌برد و نتانیاهو دنبال جنگی بی‌پایان است. من در همان هفت اکتبر گفتم که رژیم صهیونیستی می‌خواهد پای ایران به جنگ باز شود زیرا نتانیاهو می‌داند بدون جنگ با ایران به مرده‌ای سیاسی تبدیل می‌شود. ما در این شرایط باید حواسمان جمع باشد که منافع ملت‌مدت ایران در معرض تهدید یک رژیم انتحاری قرار نگیرد».

او ادامه داد: «ایران شکایت خود را به سازمان ملل برده است اما واقعیت این است که پیگری‌هایی از این دست به نتیجه نمی‌رسد زیرا آمریکا اجازه نمی‌دهد حتی در صورت صدور قطعنامه‌ای علیه اسرائیل موضوع فراتر از فصل ششم مشهور ملل متحد و به فصل هفتم برود زیرا به هیچ وجه نمی‌خواهد اسرائیل در معرض اقدامات تنبیهی و تحریمی قرار بگیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو دچار‌ چالش‌های درونی‌اند و اگر عملیات هفتم اکتبر رخ نمی‌داند بسیار محتمل بود که اسرائیل درگیر جنگ داخلی شود. ایران به هیچ وجه نباید به سمت تصمیمات شتازده حرکت کند زیرا این وضعیت خواسته رژیم صهیونیستی است. حتی بازیگران منطقه‌ای که اکنون همدلی با ایران می‌کنند از وضعیت اخیر سود می‌برند. به نظرم شرایط اکنون شبیه به دوران پیش از جنگ ایران و عراق است. در آن زمان هم بازیگران زیادی هم می‌خواستند از یک سو جلوی جاه‌طلبی‌های صدام را بگیرند و از سوی دیگر مانع صدور انقلاب ایران به دیگر کشورها شوند».

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: «رژیم صهیونیستی اقداماتش را در دو حوزه طراحی کرده است؛ نخست مقابله با محور سنتی غزه و حماس که حمله نظامی را علیه آن انجام می‌دهد و دوم مقابله با محور شیعی در منطقه که می‌خواهد هم محور شیعی را به انزوا براند و هم تفرقه بیندازد. در این شرایط حواس ما باید خیلی جمع باشد تا در بازی‌های حرکت نکنیم که خواست صهیونیست‌هاست».

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است