کد خبر : 290995
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - 20:38
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سلیمی‌نمین: تندروها با شعارهای توخالی در انتخابات مجلس رای آوردند / قالیباف در مجلس دوازدهم چالش خواهد داشت

تحلیلگر سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به نگرانی‌ها از بابت قدرت گرفتن چهره‌های تندرو در مجلس آینده، می‌گوید این چهره‌ها قدرت میان‌داری ندارند و رفتار آن‌ها در مجلس مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

سلیمی‌نمین: تندروها با شعارهای توخالی در انتخابات مجلس رای آوردند / قالیباف در مجلس دوازدهم چالش خواهد داشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: با وجود اینکه در تهران و برخی از حوزه‌های انتخابیه دیگر به دور دوم کشیده شده است، ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم از همان ظهر ۱۲ اسفند ماه تا حد زیادی مشخص شد. تندرو‌ها با استفاده از کم‌رای‌بودن انتخابات کرسی‌های قابل توجهی را در بهارستان از آن خود کردند تا نگرانی‌ها در جامعه به اوج برسد؛ نگرانی از اینکه پررنگ‌شدن تفکر بسته و رادیکال گره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را کورتر از اینی کند که در حال حاضر است.

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر اصولگرای سیاسی چند بار تاکید و تکرار کرد که رادیکال‌های مجلس تاب میدان‌داری نخواهند داشت.

بخش‌های مهم این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

*این را باید در نظر داشت، چهره‌هایی تندرویی که توفیق‌شان در انتخابات موجب شائبه حاشیه‌سازی در مجلس دوازدهم شده است، قبلا هم سابقه مجلس‌نشینی را دارند و نتوانسته‌اند کار چندانی به پیش ببرند یا مساله چندانی به وجود بیاورند؛ بنابراین من با نگرانی شما همراه نیستم. مثلا در حالی بحث رد اعتبارنامه قالیباف توسط تندرو‌ها مطرح است که باید گفت، به هیچی وجه نمی‌توانند حتی به این موضوع فکر کنند. در واقع با توجه به نیرو‌هایی که از سرتاسر کشور به دوره آتی مجلس راه یافته‌اند می‌توان به این تشخیص رسید که اکثریت مجلس، تعقل‌گرایی پیشه خواهند کرد و به همین دلیل، مسائل اینچنینی پیش نخواهد آمد.

*تاکید و تکرار می‌کنم، آن‌هایی که رای‌آوری‌شان مردم را نگران کرده است، مگر چند نفر هستند که بتوانند فضای مجلس دوازدهم را مخدوش کنند و در حاشیه‌سازی موفق شوند؟ به شما می‌گویم، کیفیت تندور‌ها توسط دیگران دنبال نخواهد شد و قطعا نمی‌توانند تحرکات رادیکال شان را دنبال کنند. همچنین باید بدانیم که این پایداری، پایداری چند سال پیش نیست. یعنی جبهه پایداری عنان خودش را در اختیار چند چهره تندرو و جنجالی نخواهد گذاشت. بله، شاید با کار‌های جنجالی وقت و ذهن‌ها را از مسائل مهم و حیاتی دور بدارند، اما سقف محدودی دارند و قطعا کنترل خواهند شد.

*اینکه برخی می‌گویند، قالیباف در امر ریاست مجلس چالش‌هایی با تندور‌ها خواهد داشت، مساله‌ای است که در ابتدای امر اتفاق خواهد افتاد، اما به طور یقین تداوم نخواهد داشت. به هرحال تندرو‌هایی که با شعار‌های توخالی رای آورده‌اند در مجلس نمی‌توانند این رویه پوشالی‌شان را ادامه بدهند. گمان نمی‌کنم رفتارشان در صحن علنی مجلس خریداری داشته باشد.

* شما اگر بررسی کنید، می‌فهمید که بعد از شعار‌هایی که در بیرون داده شد، بعضی از جوانان سیاست‌ندیده که از مسائل سیاسی آگاهی چندانی ندارند، تحت تاثیر بعضی شعار‌ها قرار گرفتند. اما یک نماینده که به راحتی فریب نمی‌خورد.

*منتخب دوم تهران دو روز پیش از رای‌گیری لفظ بی‌حیا را برای حداد عادل به کار برد. وجود چنین چهره‌ای در مجلس خطرناک نیست. اگر این رفتار در سیاست‌ورزی و کار مهم نمایندگی مجلس تسری پیدا کند، قطعا بسیار خطرناک و هزینه‌ساز خواهد بود. اما به نظر من چنین رفتاری تسری پیدا نخواهد کرد. به این دلیل که این شیوه تعامل را هیچ کس نمی‌پذیرد. البته امیدواریم نماینده‌ای که به واسطه انگیزه‌های قوی و قبیله‌ای مجلس‌نشین شده‌اند هم با این نوع رفتار همراهی نخواهند کرد. درباره این قشر از نماینده‌ها باید گفت، اگر دولت در کار مجلس دخالت کند، احتمالا بعضی از نماینده‌ها با انگیزه‌ای غیر از خدمت فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار خواهند داد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است