کد خبر : 290933
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - 15:25
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

آمریکا: از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق اطلاع نداشتیم

یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید کاخ سفید در حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نقش نداشته و اسرائیل تنها در دقایق آغازین این عملیات متجاوزانه و بدون ارائه جزئیات به آن‌ها اطلاع داده است.

آمریکا: از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق اطلاع نداشتیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: اکسیوس نوشت: به گفته یک مقام آمریکایی، ایالات متحده به ایران گفته است که «هیچ دخالت» یا اطلاع پیش از حمله‌ای درباره تهاجم اسرائیل به یک مجتمع دیپلماتیک در سوریه که منجر به کشته شدن یک ژنرال ارشد ایرانی شد، ندارد.

ژنرال محمدرضا زاهدی ارشدترین افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از زمان ترور قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰، کشته (شهید) شده است.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی به Axios گفت که «هیچ دخالتی در حمله [اسرائیل]نداشتیم و از قبل از آن اطلاعی نداشتیم.»

یک مقام ارشد ایالات متحده گفت: واشنگتن این موضوع را مستقیماً به ایران اعلام کرده است.

نیرو‌های امنیتی اسرائیل مدت هاست که زاهدی را که مسئول تسلیح و هماهنگی با حزب الله و دیگر شبه نظامیان طرفدار ایران در لبنان و سوریه بود، تعقیب می‌کند.

یک مقام اسرائیلی گفت که پنجره عملیاتی برای کشتن او، فقط در روز‌های اخیر باز شده بود.

به گفته مقامات امریکایی و اسرائیلی، تل آویو چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود، به دولت بایدن اطلاع داد، اما از آمریکا درخواستی برای چراغ سبز نکرد.

یک مقام امریکایی گفت که انچه اسراییل به ما اطلاع داد، جزئیاتی به ما ارائه نداد و زمانی خبر را داد که جت‌های نظامی اش در هوا در پرواز بودند؛ برای مثال، اسرائیلی‌ها به آمریکا نگفتند که قصد بمباران ساختمانی در مجموعه سفارت ایران را دارند.

اخبار مرتبط:
ناصر امانی: بانک شهر روی چه حسابی ۲۰ هزار میلیارد تومان از حساب شهرداری برداشت کرده؟/ مهدی اقراریان: شهرداری باید از پستو خارج شود
ناصر امانی: بانک شهر روی چه حسابی ۲۰ هزار میلیارد تومان از حساب شهرداری برداشت کرده؟/ مهدی اقراریان: شهرداری باید از پستو خارج شود

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

امسال تا قبل از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است