کد خبر : 290383
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - 14:14
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا: دولت سیزدهم با مجلس آینده چالش خواهد داشت

به نظر می‌رسد دولت سیزدهم گرچه می‌تواند با بخشی از مجلس نسبت تعاملی داشته باشد اما از آن سو نسبت تعاملی کاملی با مجلس نخواهد داشت و از این منظر چالش سختی را پیش رو دارد.

سایت اصولگرا: دولت سیزدهم با مجلس آینده چالش خواهد داشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛  نامه نیوز نوشت: مجلس دوازدهم در خرداد ماه امسال تشکیل خواهد شد مجلسی که تفاوت‌هایی با مجلس یازدهم دارد از جمله آنکه گرچه اکثریت همچنان در اختیار اصولگرایان است اما طیف حامی دولت یا همان نمایندگان لیست شریان حضور قابل توجهی در مجلس خواهند داشت.

حالا با این گزاره باید بررسی کرد که ترکیب نسبتا متکثر مجلس دوازدهم با دولت چگونه خواهد بود آیا تعاملی می‌شود یا انتقادی؟

برای پاسخ به این پرسش باید چند فاکتور در نظر گرفته شود:

نخستم که گرچه حامیان دولت در مجلس می‌توانند حتی فراکسیونی تشکیل دهند و جمعی متشکل را به وجود بیاورند اما در مقابل طیف‌های دیگری از جمله نزدیکان قالیباف پایداری‌های طیف تهران حضور دارند که می‌توان آنها را در زمره منتقدان دولت قلمداد کرد.

در چهار سال گذشته شاهد بودیم که طیف قالیباف بعضاً در تقابل با دولت قرار می‌گرفت البته خود آنها این تقابل را به نوعی ظیفه نظارتی معنا می‌کردند اما می‌شود رقابت و نظارت را در حوزه عملکرد آنها از یکدیگر تفکیک کرد.

ائتلاف جبهه پایداری طیف تهران با لیست شورای ائتلاف که همان لیست قالیباف بود نشان داد که صادق محصولی و مرتضی آقا تهرانی می‌خواهند میان خود و کسانی که در گذشته عضو پایداری بوده‌اند و حالا با شریان پا به میدان گذاشته‌اند فاصله گذاری کنند که البته عکس این موضوع نیست صادق است؛ بنابراین گرچه نمی‌شود پایداری‌ها را منتقدان دولت دانست اما با پیشینه ائتلاف آنها با قالیباف مستعد این امر هستند.

از سوی دیگر دولت حساب کاملی بر شریانی‌ها هم نمی‌تواند باز کند زیرا عمدتا نیروهایی رادیکال در این طیف حضور دارند که به نظر می‌رسد همراهی آنها با دولت استراتژیک باشد و این احتمال هم وجود دارد که اگر شرایط بر وفق مراد آنها پیش نرود حالا هم به زمره منتقدان دولت بپیوندند.

اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها را که اقلیت خیلی کوچکی در مجلس دوازدهم دارند هم باید در زمره منتقدان دولت برشمرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد دولت سیزدهم گرچه می‌تواند با بخشی از مجلس نسبت تعاملی داشته باشد اما از آن سو نسبت تعاملی کاملی با مجلس نخواهد داشت و از این منظر چالش سختی را پیش رو دارد؛ به ویژه آنکه سال ۱۴۰۳ آخرین سال کاملی است که دولت سیزدهم در اختیار دارد و به تدریج رئیسی باید خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ آماده کند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است