کد خبر : 290345
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - 04:55
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

باد و باران شدید استان اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی به استان اصفهان مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اعلام آماده‌باش داد.

باد و باران شدید استان اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: به دنبال هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی به استان اصفهان مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اعلام آماده‌باش داده است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: تا اواخر وقت امروز در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌های رگباری باران در نواحی غرب و جنوب استان خواهد بود و نیز وزش باد شدید در مناطق شمال و شرق خواهد بود.

شیشه‌فروش بیان کرد: شدت بارش‌های رگباری روز دوشنبه با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی، غربی در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا و با شدت کمتر در شهرستان‌های خمینی‌شهر، اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، فلاورجان وتیران وکرون خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید و طوفان و گرد و خاک از پیش ازظهر روز دوشنبه در شهرستان‌های نایین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، کاشان و آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه صادر شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی و محورهای جاده‌ای از جمله مکان‌های مرزی بین استان اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده بکار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاههای امدادی شهری و روستایی و رعایت الزامات ایمنی در محل‌های اسکان مسافران و کمپ‌های اسکان موقت و مناطق گردشگری توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تقویت امکانات امداد سیل و تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران تأکید می‌شود.

وی با اشاره به عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای جاده‌ای در این دو روز عنوان کرد: اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها و چادرهای محل استقرار تیم‌ها، بارارچه‌های موقت در برابر تندبادهای موقتی توصیه می‌شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر پرهیز از صعود به ارتفاعات و رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس در جاده‌ها خاطرنشان کرد: محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و تندباد، گرد و خاک و بارش رگبار باران حفاظت شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رعایت اصول ایمنی دراستفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاریها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه‌ها، معادن، مساجد و محل‌های اسکان مسافران توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است