کد خبر : 290068
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - 11:03
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

آمریکا: ادامه حمایت جمهوری اسلامی از حوثی‌ها به نفع ایران نیست

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برد در گفتگو با رسانه عربستانی «الحدث» مدعی شد: «ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری برای حوثی‌ها است و ما از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند.»

آمریکا: ادامه حمایت جمهوری اسلامی از حوثی‌ها به نفع ایران نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برد در گفتگو با رسانه عربستانی «الحدث» مدعی شد: «ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری برای حوثی‌ها است و ما از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند.»

بلینکن در این گفتگو با اشاره به تاثیر مخرب اقدامات یمن در تجارت و اقتصاد جهانی تصریح کرد:«من فکر نمی‌کنم که ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران باشد، حملاتی که بارها توسط کشورهای سراسر جهان محکوم شده و تهران به عنوان مسئول این اقدامات شناخته می‌شود. امیدوارم مقامات جمهوری اسلامی از نفوذی که دارند برای پایان دادن به حملات حوثی‌ها استفاده کنند.»
وزیر امور خارجه ایالات متحده در بخش دیگری از گفتگوی خود با «الحدث»، فشارهای آمریکا به مقامات اسرائیل برای جلوگیری از حمله به مواضع حزب‌الله لبنان را تایید و خاطرنشان کرد: «ما به شدت درگیر یک تلاش دیپلماتیک هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که درگیریها گسترش نمی‌یابد چرا که معتقدیم نه اسرائیلی‌ها نه رهبران حزب‌الله و نه حتی ایران خواهان گسترش درگیری نیستند اما گاهی یک اقدان ناخواسته می‌تواند شعله جنگ را گسترده‌تر کند.»
آنتونی بلینکن همچنین با اشاره به آوارگی بیش از صد هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل و لبنانی‌هایی ساکن جنوب تاکید کرد که آنها باید بتوانند به خانه‌‌هایشان برگردند، بتوانند احساس اطمینان کنند و ما تلاش مستمری برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای رسیده به این هدف داریم.
وزیر امور خارجه ایالات متحده که به خاورمیانه سفر کرده روز یکم فروردین در جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار و درباره اوضاع غزه رایزنی کرد.
آنتونی بلینکن، قرار است پس از عربستان، به مصر سفر کند و سپس روز جمعه سوم فروردین به اسرائیل برود تا درباره جوانب مختلف جنگ اسرائیل و حماس از جمله قصد اسرائیل به عملیات زمینی گسترده در شهر رفح تبادل نظر کند.
اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است