کد خبر : 289951
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - 17:45
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

این شخص نوشت: «حجت‌اسلام کاظم صدیقی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داد؛ بین بدبین شدن جوانان به دین و انقلاب، و معرفی خود بعنوان فردی ناکارآمد و ساده لوح که فرزندانش از حسن اعتماد او سوءاستفاده کردند، من دومی را برگزیدم!»

هچنین محسن صالحی‌خواه، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت: پس از ۴ روز سکوت در نهایت امام جمعه تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سکوتش را شکست و چند خطی درباره ماجرای زمین‌خواری در منطقه ازگل تهران توضیح داد. اما نه خطاب به مردم، بلکه نامه‌ای به دادستان نوشت و گفت من در جریان نبودم و امضای بنده را جعل کردند و خواهش می‌کنم که ورود بفرمایید. اصل ماجرا را نیز مربوط به ساخت یک موسسه پیش‌حوزوی برای علاقمندان ورود به حوزه دانست. در هر صورت اصل فساد و جابجایی این زمین مورد تائید امام جمعه موقت تهران قرار گرفت.

چند سوال در ذهنم بود که با خواندن نامه کوتاه کاظم صدیقی، جدی‌تر به آن‌ها فکر می‌کنم. صدیقی در بخشی از نامه گفته است: فردی به نام آقای […] که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب ومدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است.

دوم؛ نکته بعدی این است؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ریاست آقای صدیقی با بعضی دستورات، اظهارنظرها و اقدامات، حداقل طی دو سال گذشته منشاء درگیری‌های اجتماعی و افزایش تنش‌های فراوانی بوده است. آیا آقای صدیقی از این ستاد تحت امر خود نیز بی‌خبر هستند؟

سوم؛ در حال حاضر که تمام امور مربوط به دستگاه قضا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، چطور این اتفاق بدون اطلاع آقای صدیقی افتاده؟

آخر؛ جناب آقای صدیقی ۴ روز سکوت کردند. کاش این سکوت را ادامه می‌دادند. با اظهارنظر امروز ایشان، مشخص شد که نه تنها اصل زمین‌خواری حقیقت دارد، بلکه این فرد – به شرط مقصر نبودن – مانند بسیاری سیاسیون دیگر از اطرافیان خود بی‌اطلاع است. کار غیرمنطقی دیگری نیز در این خصوص انجام شد و آن فرستادن صدیقی به نمازجمعه درست بعد از افشای این ماجرا بود. اقدامی که ضروری نبود و به راحتی می‌شد فرد دیگری را جایگزین کرد اما حالا برخی، آن را به نوعی دهن‌کجی به مردمی که سوال‌های زیادی برایشان به وجود آمده، تفسیر می‌کنند.

امیدواریم همان‌طور که محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه به خاطر پرونده فساد پسرانش از جایگاه خود استعفا داد، آقای صدیقی که از مقامات قضایی ارشد کشور بوده و در حال حاضر نیز از او به عنوان مشاور رئیس این قوه یاد می‌شود، از همین سمت کوچک هم استعفا بدهند تا پرونده باغ ۱۰۰۰ میلیاردی منطقه ازگل تهران با دقت و بدون شائبه اعمال نفوذ تحت بررسی قرار بگیرد. دستگاه قضا امتحان سختی در پیش دارد.

اخبار مرتبط:
کاظم صدیقی در آغوش وزیر رئیسی I ببینید
کاظم صدیقی در آغوش وزیر رئیسی I ببینید

در تصاویر به ثبت رسیده از نماز جمعه روز گذشته تهران، همنشینی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد دولت رئیسی شکار دوربین عکاسان شده است.

حمید رسایی: هیات رئیسه مجلس باید برای نمایندگان خانه و خودرو فراهم کند
حمید رسایی: هیات رئیسه مجلس باید برای نمایندگان خانه و خودرو فراهم کند

رسایی نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.

محمدرضا قالیباف، متکی، ذوالنوری، آقاتهرانی، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند
محمدرضا قالیباف، متکی، ذوالنوری، آقاتهرانی، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است