کد خبر : 289654
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - 16:05
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

حجت‌الاسلام انصاری‌راد: آخوند که نمی‌تواند اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی را درست کند

نماینده ادوار مجلس گفت: «گفته می شود، مدیریت کشور در اختیار روحانیت است و بنابراین باید به همه مسائل کشور را به صورتی که مردم اعتماد پیدا کنند و راضی باشند، رتق و فتق کنند که این امکان ندارد مگر اینکه متخصصان مسائل اساسی کشور را برعهده گیرند. به بیانی دیگر مسئله اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، مسئله آخوند و روحانی و حوزه علمیه نیست بلکه یک علم است. این علم باید در اختیار کارشناسان خاص خود قرار گیرد تا آن‌ها اداره این مسائل را عهده‌دار شوند.»

حجت‌الاسلام انصاری‌راد: آخوند که نمی‌تواند اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی را درست کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتمادآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد نماینده ادوار مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه علت خشم مردم به روحانیت چیست، گفت: «علت خشم مردم نسبت به روحانیت، نوع اداره کشور به وسیله روحانیت و تکیه بر فروعی است که در تعارض با اصول است. آنچه برای کشور ضرورت دارد و انقلاب اسلامی بر اساس آن شکل گرفت، آزادی استقلال و جمهوری بود که اساس آن باید بنیاد توزیع قدرت و ثروت به صورت عادلانه انجام شود.»

وی ادامه داد: «همه مردم ایران اعم از چپ و راست، روحانی و همه اصناف و اقشار  با عقاید مختلف در انقلاب شرکت کردند و طبیعتا باید مدیریت کشور بر اساس اراده همه مردم انجام می‌گرفت اما گروهی خاص انحصار قدرت را به دست گرفتند. برخی تندروی ها به نام دین و روحانیت انجام می شود در حالی که مانند اتفاقی که در درمانگاه قم انجام شد، ارتباطی به دین ندارد. در دین اسلام این گونه امربه معروف تایید نشده است. »

این روحانی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم خاطرنشان کرد: «گروهی خاص از میان قشر روحانی در اداره کشور تلاش می کنند تا نوع نگاه خود را به نام “دین” و “دولت” ترویج کنند.  برخی می گویند روحانیت در سیاست‌ خارجی و داخلی دخالت کند. آنها مدعی هستند که اصول، عدالت اجتماعی و اقتصادی، توزیع قدرت و حاکمیت ملی را فراموش کرده و بر یک سری مسائل فرعی مانند حجاب تکیه کنیم. مسئله اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، مسئله آخوند و روحانی نیست بلکه یک علم است که باید در اختیار کارشناسان خاص خود قرار گیرد تا آن‌ها اداره این مسائل را عهده‌دار شوند. »

انصاری‌راد درخصوص برخوردهای صورت گرفته درحوزه حجاب: «حجاب در اسلام است و بنده هم به حجاب در یک کلیت آن اعتقاد دارم اما اینکه حجاب بتواند در تعارض با حفظ حرمت پیامبر و کیان اسلام و سایر اصول اساسی در اداره امور کشور قرار گیرد، بنده قبول ندارم. در هر صورت نداشتن حجاب نمی‌تواند با حرمت پیامبر و کیان اسلام در تعارض باشد. متاسفانه تکیه برخی افراد در حکومت بر حجاب با این شکلی که اکنون انجام می‌شود، هم از نظر شرعی، به دلیل تعارض با حرمت اسلام و پیامبر اشکال دارد و هم از نظر اجتماعی کاری است که نتیجه‌اش خشم مردم و برخوردهایی است که از اول انقلاب وجود داشته و اخیرا به شکل بسیار شدید منعکس شده است.»

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به اینکه آیا دخالت روحانیون در امور اجرایی و مدیریتی کشور صحیح است، گفت: «گفته می شود، مدیریت کشور در اختیار روحانیت است و بنابراین باید به همه مسائل کشور را به صورتی که مردم اعتماد پیدا کنند و راضی باشند، رتق و فتق کنند که این امکان ندارد مگر اینکه متخصصان مسائل اساسی کشور را برعهده گیرند. به بیانی دیگر مسئله اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، مسئله آخوند و روحانی و حوزه علمیه نیست بلکه یک علم است. این علم باید در اختیار کارشناسان خاص خود قرار گیرد تا آن‌ها اداره این مسائل را عهده‌دار شوند.»

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت گلایه مراجع از رئیسی را سانسور کردند I بخوانید
روزنامه دولت گلایه مراجع از رئیسی را سانسور کردند I بخوانید

در حالی که در دیدار ابراهیم رئیسی با مراجع تقلید، علمای قم از وضعیت گرانی و تورم به شدت گلایه کرده بودند اما در گزارش امروز روزنامه دولت خبری از این گلایه‌ها نیست.

نزدیکان رئیسی بَرنده انتخابات اسفند و اردیبهشت‌ماه؛ قالیباف بازنده!
نزدیکان رئیسی بَرنده انتخابات اسفند و اردیبهشت‌ماه؛ قالیباف بازنده!

با برگزاری دور اول انتخابات مشخص شد که پایگاه قالیباف دیگر مانند گذشته نیست و علاوه بر آنکه او نسبت به چهارسال از یاران کمتری برخوردار است، دیگر حتی نمی‌تواند تعداد نفراتی همسو که از نظر عددی تعیین‌کننده باشند را راهی مجلس کند. شخص خود او هم حتی نتوانست به عنوان نفر اول تهران وارد مجلس شود و بعد از نبویان، ثابتی و رسایی در جایگاه چهارم ایستاد. همین شرایط کافی است تا به یک گزاره مهم برسیم آنکه طیفی در مقابل قالیباف حضور دارد که می‌تواند روند چهارسال پیش رو را برایش ساده نکند.

جلیل محبی خطاب به بیانیه بانک مرکزی درباره موسسه مصاف؛ چرا با پول‌شویی برخورد نمی‌کنید؟
جلیل محبی خطاب به بیانیه بانک مرکزی درباره موسسه مصاف؛ چرا با پول‌شویی برخورد نمی‌کنید؟

جلیل محبی نوشت: جناب اقای فرزین ریاست محترم بانک مرکزی، بجای برخورد با افرادی که در بانک‌ها با هیات تحقیق و‌تفحص بانک‌ها همکاری کرده اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده اند برخورد کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است