کد خبر : 289565
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - 11:39
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

مدیرمسئول ایلنا:

حامیان رئیسی جوری حرف می‌زدند که انگار در یک جامعه آرمانی زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی در کشور وجود نَدارد

حیدری گفت: «در آن جلسه دقت کردم و متوجه شدم که برخی دوستان و همکاران از طیف حامیان دولت، جوری حرف می‌زدند که انگار در یک جامعه آرمانی نشسته‌اند و هیچ مسئله و مشکلی در آن وجود ندارد. اگر همین نگاه به‌عنوان وضعیت موجود بازنمایی شده و به اطلاع مقامات ارشد از جمله رئیس‌جمهور برسد، مشخص است که فکر می‌کنند عده‌ای مشغول سیاه‌نمایی هستند.

حامیان رئیسی جوری حرف می‌زدند که انگار در یک جامعه آرمانی زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی در کشور وجود نَدارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هم‌میهن نوشت: مسعود حیدری، مدیرمسئول خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که از جمله حاضران در جلسه افطاری با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه بود گفت: «‌با توجه به اینکه خاستگاه خبرگزاری کار، جامعه کارگری بوده اولین و مهم‌ترین دغدغه ما نیز جامعه کارگری است. به همین دلیل من به‌عنوان نماینده جامعه کارگری در آن جلسه حضور داشتم و نه یک فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب. در پایان سال هستیم و شورایعالی کار باید برای دستمزد سال ۱۴۰۳ تصمیم بگیرد و عمده دغدغه مردم از جمله کارگران، مسئله معیشت است. در یک اقدام بی‌سابقه، وزارت کار نماینده کارگران را از این شورا اخراج کرده است. این‌ها از جمله مهم‌ترین مسائلی بودند که بنده در جلسه پنج‌شنبه با رئیس‌جمهور مطرح کردم. البته من درباره این مسائل کارگری، پاسخی از رئیس‌جمهور نشنیدم. فکر می‌کنم یا اطلاع نداشتند یا نیاز به فرصت بیشتری برای بررسی این موضوعات داشتند.»

حیدری ادامه داد: «موضوع بعدی مسئله فقر بود. به آقای رئیسی یادآوری کردیم که ایشان سال گذشته در همین موقع دستور دادند که ظرف دو هفته فقر مطلق در کشور ریشه‌کن شود. پرسیدیم که آیا اتفاقی در این حوزه افتاد یا نه؟ اگر اتفاقی افتاده است، به مردم گزارش بدهید. با توجه به اینکه در همین سال ۱۴۰۲ که رو به پایان است، فقر مطلق به سختی مردم را درگیر خود کرد. پاسخ آقای رئیسی این بود که در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ میلیون ایرانی یارانه می‌گیرند و ما تلاش کردیم که مبلغ خوبی به‌عنوان یارانه به مردم بدهیم. اما حقیقت این است که ما این را مشاهده می‌کنیم که این میزان یارانه حریف تورم و وضعیت اقتصادی مردم نمی‌شود و جوابگوی نیازها نیست. فکر می‌کنم آن بخشی که باید در این حوزه اطلاعات درست به آقای رئیس‌جمهور بدهد، این کار را انجام نمی‌دهد. برخی دوستان از آقای رئیسی درخواست کردند که تعامل دولت با رسانه‌ها بیشتر شود. چراکه بخش‌های غیرپاسخگوی دولت به‌خصوص در سطوح میانی کم نیستند. درخواست همکاران ما این بود که در یک سال مفید باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، تعامل این بخش‌ها با رسانه‌ها بیشتر باشد.»

مدیرمسئول خبرگزاری ایلنا با اشاره به تعامل دولت و رسانه‌ها، گفت «دولت آقای احمدی‌نژاد را مثال می‌زنم چون با دولت سیزدهم خاستگاه سیاسی تقریباً مشترکی دارند؛ دولت احمدی‌نژاد به مراتب تحمل کمتری نسبت به رسانه‌های منتقد داشت. اتفاقی که برای خبرگزاری ما در سال ۸۶ افتاد و سایت فیلتر شد، با شکایت ۳ یا ۴ وزارتخانه و وزرای این دولت بود. آن دوره واقعاً از این حیث دوره منحصربه‌فردی بود. اما در حال حاضر، دولت حداقل ژست این را می‌گیرد که قصد دارد منتقدین را تحمل کند. البته از انصاف نگذریم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به رسانه‌ها کمک می‌کند که چنین بستری فراهم شود. اینکه چقدر توقعات در این زمینه برآورده شده، به قضاوت دیگران بر می‌گردد. همه رسانه‌ها باید در این خصوص اظهارنظر کنند که شرایط چه تغییری کرده است. از سوی دیگر شورای اطلاع‌رسانی دولت به‌رغم اینکه گلایه‌هایی از آن‌ها وجود دارد و برخی معتقدند که باید بهتر و بازتر عمل کند، در تلاش است که این فضای پذیرش منتقد را فراهم کند. به‌طور طبیعی انتقادها و گلایه‌هایی از سوی رسانه‌ها در خصوص این دسته‌بندی‌ها وجود دارد.»  
این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب ادامه داد: «مدیرمسئول آفتاب یزد در اعتراض به غیرپاسخگو بودن دولت در حوزه‌های مختلف، اعلام کرد که امسال آخرین سال انتشار این روزنامه بعد از ۲۴-۲۳ سال فعالیت پیوسته خواهد بود. او گفت دیگر با این وضعیت نمی‌توان ادامه داد؛ بحث فشارهای اقتصادی که رسانه‌ها با آن درگیر هستند یک موضوع است، عدم توانایی رسانه‌ها برای برآورده‌سازی توقع مخاطبان نیز موضوعی دیگر است. اظهارنظر مدیرمسئول آفتاب یزد، واکنش‌هایی از جانب طرف مقابل یعنی وزیر ارشاد، معاون مطبوعاتی و رئیس‌جمهور به دنبال داشت مبنی بر اینکه نباید این اتفاق بیفتد و این روزنامه تعطیل شود. اما من فکر می‌کنم که این موضوعات را باید فراتر از تعارفات معمول دید و چاره‌ای برای آن اندیشید.» حیدری با اشاره به تکرار کلیدواژه امید و امیدآفرینی توسط مقامات کشور، افزود: «امیدآفرینی باید پایه و مبنایی داشته باشد. اینکه بخواهیم دچار خوش‌بینی‌های مفرط باشیم و بگوییم هیچ مشکلی در جامعه وجود ندارد، اتفاقی نیفتاده و چشم‌مان را روی مشکلات و نارسایی‌ها ببندیم، کاملاً غلط است. ما در فضای خلأ کار و زندگی نمی‌کنیم. واقعیت چیز دیگری است و این واقعیت طی دو سه سال اخیر چهره تلخ و سخت خود را به مردم نشان داده است. مردم می‌فهمند که چه اتفاقاتی در حال وقوع است. نمود این وضعیت در همین انتخابات اخیر خود را نشان داد. اگر فضای امیدواری و اعتماد به آن معنایی که آقایان ترسیم می‌کنند، بود، قطعاً نتیجه انتخابات و میزان مشارکت چیز دیگری می‌شد. عادت کرده‌ایم که شیپور را از سر برعکس آن بنوازیم و فکر می‌کنیم با تکرار کلمه امید می‌توانیم مردم را امیدوار کنیم، که امری کاملاً اشتباه است.»  مدیرمسئول ایلنا ادامه داد: «در آن جلسه دقت کردم و متوجه شدم که برخی دوستان و همکاران از طیف حامیان دولت، جوری حرف می‌زدند که انگار در یک جامعه آرمانی نشسته‌اند و هیچ مسئله و مشکلی در آن وجود ندارد. اگر همین نگاه به‌عنوان وضعیت موجود بازنمایی شده و به اطلاع مقامات ارشد از جمله رئیس‌جمهور برسد، مشخص است که فکر می‌کنند عده‌ای مشغول سیاه‌نمایی هستند. به‌طور مشخص فاصله‌ای وجود دارد میان واقعیت و آنچه در ذهن این طیف است. به‌رغم اینکه این دوستان می‌گفتند ما با گذشته کاری نداریم و نمی‌خواهیم مشکلات را گردن دولت قبل بیاندازیم، من چیزی غیر از این در صحبت‌هایشان ندیدم. ما مدام باید تکرار می‌کردیم که شرایط دولت پیشین چه بود و چه اتفاقاتی افتاد؛ روحانی چه میراثی از محمود احمدی‌نژاد که بدترین عملکرد با بیشترین درآمد را داشت، تحویل گرفت. اگر موضوع مذاکرات هسته‌ای و حل‌وفصل آن مسئله، در آن برهه از زمان اتفاق نمی‌افتاد و اجازه یک تنفس چند ساله به کشور نمی‌داد، وضعیت از آنچه امروز هست نیز بدتر بود. اما این دوستان نمی‌خواهند این مسئله را بپذیرند.»
اخبار مرتبط:
فعال اصلاح‌طلب: انتشار فایل صوتی خاتمی غیراخلاقی بود
فعال اصلاح‌طلب: انتشار فایل صوتی خاتمی غیراخلاقی بود

محمد نعیمی‌پور در واکنش به انتشار فایل صوتی سیدمحمد خاتمی، آنرا «غیر اخلاقی و ... غیرحرفه‌ای» خواند.

علیرضابیگی، نماینده مجلس: مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنند / رئیسی دولتِ قبیله‌گرایی تشکیل داده
علیرضابیگی، نماینده مجلس: مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنند / رئیسی دولتِ قبیله‌گرایی تشکیل داده

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: پایگاه رئیسی آسیب دیده اما در صورت استمرار وضع موجود مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنند.

محسن رضایی: شورایعالی اقتصادی برای سرعت‌بخشیدن به امور کشور و بالابردن کارآمدی است
محسن رضایی: شورایعالی اقتصادی برای سرعت‌بخشیدن به امور کشور و بالابردن کارآمدی است

دبیر شورایعالی اقتصادی برای سرعت‌بخشیدن به امور کشور و بالابردن کارآمدی است و هدف دیگری ندارد و مجرای اصلی مصوبات مجلس شورای اسلامی است. مدعی شد: شورایعالی اقتصادی برای سرعت‌بخشیدن به امور کشور و بالابردن کارآمدی است و هدف دیگری ندارد و مجرای اصلی مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است