کد خبر : 288917
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - 17:09
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس: نرخ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۴ هم پایین خواهد بود / رای سفید، رای اعتراضی مردم به ما بود

منتخب مجلس دوازدهم گفت: ما عدم‌مشارکت بسیاری از مردم در انتخابات را دیدیم و حالا باید به اصلاح امور روی بیاوریم. اگر اصلاح صورت نگیرد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ هم با چالش روبرو خواهیم شد.

کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس: نرخ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۴ هم پایین خواهد بود / رای سفید، رای اعتراضی مردم به ما بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: پایین‌ترین مشارکت مردم در ادوار انتخابات روز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ رقم خورد و رشت با ۲۲ درصد مشارکت رای‌دهندگان، پایین‌ترین نرخ مشارکت در بین حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور را داشت. جبار کوچکی‌نژاد، نماینده کنونی مجلس، با بیشترین آرا، منتخب مردم رشت و خمام در مجلس دوازدهم است. او می‌گوید مشارکت پایین مردم در انتخابات نتیجه عملکرد مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بوده است. او معتقد است در صورتی که رویه کنونی اصلاح نشود، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴  هم شاهد نرخ پایین مشارکت خواهیم بود.

* عدم‌مشارکت مردم در انتخابات یا رای سفید و باطله انداختن در صندوق‌های رای، اعتراض به رفتار ما مسئولان، چه دولتمردان و چه نمایندگان است. ما مسئولان نه با مردم خوب رفتار کردیم و نه مشکلات‌شان را برطرف کردیم؛ باید حداقل یکی از این دو را به درستی انجام می‌دادیم تا این حادثه تلخ عدم‌مشارکت مردم به وجود نمی‌آمد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ هم با چالش نرخ پایین مشارکت مواجه خواهیم بود

* ما عدم‌مشارکت بسیاری از مردم در انتخابات را دیدیم و حالا باید به اصلاح امور روی بیاوریم. اگر اصلاح صورت نگیرد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ هم با چالش روبرو خواهیم شد.

* گیر اقتصاد کشور این است که دولت، بخش خصوصی را قبول ندارد و حاضر نیست به طور شایسته، بخش خصوصی را وارد میدان کند. تاکید رهبر معظم انقلاب به دولت، بها دادن به بخش خصوصی است. خیلی از خدمات باید به بخش خصوصی سپرده شود. همین رویه در بخش تولید هم باید اتفاق بیافتد.

* هرچه دیرتر به بخش خصوصی اهمیت دهیم، دلالی در کشور، رونق بیشتری پیدا می‌کند؛ یک روز قیمت ارز و سکه بالا می‌رود و روزی دیگر، با افزایش قیمت خودرو و مسکن روبرو می‌شویم. نقدینگی قابل ملاحظه در دست بخش خصوصی، یک فرصت است، اما آن را به تهدید تبدیل کردیم.

دولت خیلی سریع مسیر ریل خود را تغییر دهد

* برای ایجاد رفاه نسبی در کشور و مشاهده رضایت مردم، باید خیلی سریع، ریل دولت را تغییر دهیم و امیدوارم این کار در مجلس آینده صورت بگیرد. باید کاری کنیم که دولت به مردمی‌شدن اقتصاد روی بیاورد. موضوعی که خواسته رهبر معظم انقلاب است.

* در مجلس با قانون‌گذاری، نظارت دقیق، تحقیق و تفحص به موقع و فشار بیشتر بر دولت، می‌توانیم رویه‌های دولت سیزدهم را تغییر دهیم. واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، جزو قانون برنامه است و متاسفانه این کار‌های بزرگ صورت نگرفته است.

مجلس یازدهم جلوی دولت ایستادگی نکرد

* در مجلس یازدهم خیلی محکم جلوی دولت ایستادگی نشد و امید دارم این ایستادگی محکم در برابر رویه‌های نادرست دولت، در مجلس دوازدهم به منصه ظهور برسد و خروجی کار با رضایت مردم همراه شود، تا در آینده بیش از پیش شاهد حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان باشیم.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است