کد خبر : 288713
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - 23:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرماندار اصفهان:

پیشرفت و توسعه کشور بدون سلامت و امنیت امکان پذیر نیست

فرماندار اصفهان گفت: ما باید نقش و سهم هر یک از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه سلامت را تعریف کنیم که پیشرفت کشور بدون سلامت امکانپذیر نیست.

پیشرفت و توسعه کشور بدون سلامت و امنیت امکان پذیر نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی احمدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه مجمع سلامت شهرستان که با هدف تقویت فرآیندهای اجتماعی، جلب مشارکت بین بخشی و تقدیر از ادارات و نهادهای فعال در امر جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: حوزه سلامت همچون حوزه امنیت از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا پیشرفت و توسعه کشور بدون سلامت و امنیت امکان پذیر نخواهد بود.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به ابعاد مختلف و گسترده سلامت در دوره حاضر، بیان کرد: سلامت جسم و روان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پرداختن به ابعاد مختلف سلامت باعث تأمین سلامت به طور عام و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

فرماندار اصفهان افزود: پرداختن به مقوله سلامت بدون توجه به مقوله حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست و فضای سبز میسر نخواهد بود، چراکه همه این مقوله‌ها به نحوی در سلامت جسم و روان تأثیرگذار هستند.

وی تأکید کرد: ما باید نقش و سهم هر یک از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه سلامت را تعریف و آنها را ملزم کنیم که در برنامه‌هایشان اجرا کنند و راهبرد و برنامه مجمع سلامت و جلسات کارگروه سلامت را در سال آینده به این موضوع اختصاص دهیم و به طور کاربردی آن را پیگیری کنیم تا محقق شود.

احمدی به اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری نیز اشاره کرد و گفت: ما درصدد پیشرفت و نمونه شدن کشور در ابعاد مختلف بوده‌ایم و همواره در حوزه حفظ مرزهای جغرافیایی و مرزهای معنوی الگو شده‌ایم که در این زمینه با دشمنی‌هایی مواجه هستیم که همانا راهبرد فروپاشی بنیان خانواده‌ها و دوری آنها از فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلف همچون رسانه، فضای مجازی، القای شبهات، بیان مشکلات اقتصادی و معیشتی و سرانجام ناامیدی در جامعه، کاهش فرزندآوری و وابستگی است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید راهبرد اساسی و بنیادین مقام معظم رهبری مبنی بر «جوانی جمعیت و توجه به مسائل اجتماعی و رفع آنها، ازجمله طلاق و حفظ خانواده» را با جدیت پیگیری کنیم، افزود: قانونی در این خصوص تصویب شد که جریان معاند اجرای آن و اقدامات مثبت انجام شده در این خصوص اعم از ارائه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، مسکن و غیره را نیز کتمان کرده و می‌کنند.

فرماندار اصفهان با اشاره به معضل طلاق در شهرستان و اهمیت پیشگیری از آن، تأکید کرد: باید با همکاری و هم افزایی یکدیگر وارد این عرصه شویم و نقش‌های افراد را تعریف و پیگیری کنیم و موفقیت‌های کسب شده را تبیین کنیم و مردم را از عمق تهدیدات این حوزه آگاه سازیم.

وی توجه به عرصه فرهنگ را از نیازهای مهم برشمرد و گفت: کارگروه سلامت شهرستان باید در سال آینده قوی‌تر در این عرصه وارد شود.

احمدی از خیرین و پیشکسوتان حوزه سلامت تقدیر کرد و افزود: خیرین، پیشکسوتان و معتمدین محلات در سال‌های گذشته بالاخص سال ۱۴۰۲ در حوزه عمرانی و فرهنگی برای موضوع سلامت و هم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی که منجر به سلامت می‌شود، بسیار خوش درخشیدند و گام‌های مؤثری را برداشتند که شایسته تقدیر است و ان شاء الله این روند در سال‌های آتی نیز استمرار یابد.

وی افزود: ما باید عملکرد خیرین در حوزه‌های مختلف بالاخص حوزه سلامت را بیش از پیش منعکس نمائیم و با هم افزایی بین همه مجموعه‌ها، امور مربوط به خیرین را تسهیل کنیم.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است