کد خبر : 288458
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - 21:52
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ۶ دهک پایین جامعه در حال له شدن است / رئیسی فیش حقوق دریافتی اعضای کابینه‌اش را منتشر کند / دولت فقط به فکر خودش است

نماینده مجلس دهم گفت: 6 دهک در حال له شدن زیر فشار سوءمدیریت دولت سیزدهم هستند. اگر این دولت راست می گوید فیش حقوق دریافتی اعضای کابینه را منتشر کند تا مردم ببینند حقوق آنها چقدر است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ۶ دهک پایین جامعه در حال له شدن است / رئیسی فیش حقوق دریافتی اعضای کابینه‌اش را منتشر کند / دولت فقط به فکر خودش است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: دوباره روزهای پایانی سال شد و شاهد چانه زنی با دولت برای افزایش حقوق ها هستیم. دولت در مقابل افزایش بیش از ۲۰ درصد دستمزدها مقاومت می کند اما کارگران، کارمندان و بازنشستگان می گویند با زیر ۲۴ میلیون تومان دیگر نمی توانند شکم خود را سیر کنند چه رسد به تأمین سایر اقلام و نیازهای ضروری شان.

جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره چالش افزایش حقوق و دستمزدها گفت: دولت سیزدهم فقط به خودش فکر می کند چون به انحای مختلف همچون افزایش مالیات و عوارض و گران کردن دلار از مردم پول می گیرد تا کسری بودجه ناشی از تحریم فروش نفت را جبران کند.

وی افزود: دولت به دلیل ناتوانی در واردات دولت و کسب درآمد ارزی می خواهد از جیب مردم بکَنَد. البته این اشکالی ندارد به شرطی که دولت با تمهیداتی یک جیب مردم را پر کند تا بتواند از جیب دیگر آنها برداشت کند اما هیچ فکر و برنامه ای برای این کار ندارد و فقط حرف می زند و گفتاردرمانی می کند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه دولت هیچ طرح و تمهیدی برای عمل به وعده هایش ندارد چون همه را فراموش کرده، یادآور شد: امروز مردم در شرایط سختی به سر می برند و کارگران پایین ترین سطح حقوق را می گیرند. در کلانشهرها دیگر کارگر پیدا نمی شود چون کارگران نمی توانند با این وضعیت قیمت خرید خانه و اجاره مسکن دیگر نمی توانند در شهرهای بزرگ زندگی کنند.

وی وضعیت معیشتی ۶ دهک پایین جامعه را فاجعه خواند و ادامه داد: این ۶ دهک در حال له شدن زیر فشار سوءمدیریت دولت سیزدهم هستند. اگر این دولت راست می گوید فیش حقوق دریافتی اعضای کابینه را منتشر کند تا مردم ببینند حقوق آنها چقدر است. این تصور در جامعه است که وزرا و معاونین رئیس جمهور حقوق های خوبی می گیرند و درد مردم را متوجه نمی شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وزیر کار می گوید «۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرد»، یادآور شد: عموم مردم با حقوق های کم و در وضعیت سخت اقتصادی زندگی می کنند. اگر بحث کنترل تورم است دولت از خودش و کارمندان شروع کند، همچنین سیاست های تشویقی برای کارفرمایان موفق قائل شود تا آنها نیز دست شان برای افزایش حقوق کارگران باز شود.

وی با بیان اینکه امروز دیگر شغل با حقوق کارگری صرف نمی کند، افزود: کافی است دولت هزینه های خودش را کم کند و در عوض حقوق ها در سال آینده متناسب با تورم ترمیم شوند وگرنه آمار آسیب های اجتماعی همچون مشاغل کاذب، حاشیه نشینی، سرقت و طلاق افزایش پیدا می کند.

جعفرزاده با بیان اینکه منشأ اصلی تورم از حجم نقدینگی است و نه حقوق کارگران، گفت: دولت چون برنامه ای برای کنترل حجم نقدینگی ندارد، می خواهد تورم را با رکود مهار کند اما نتیجه کارش شده همین وضعیت رکودتورمی که می بینیم. در مجموع معتقدم سرکوب دستمزد فقط زندگی‌های مردم را از هم می‌پاشد چون کارگران دیگر نمی توانند جواب خانواده شان را بدهند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است