کد خبر : 288044
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - 11:48
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

فلاحت‌پیشه: گروه‌های فشار این‌بار حتی به پدرخوانده‌های خود هم رحم نکردند / امنیت ملی ایران تضعیف شده است

نماینده مجلس دهم گفت: مولفه‌های امنیت ملی ایران تضعیف شده است. ادامه این روند به صلاح کشور و منافع ملی ایرانیان نیست. وقتی دشمنان ایران احساس کنند، مولفه‌های امنیت ملی ایران تضعیف شده است، راهبردهای مخرب‌تری را برای ضربه زدن به کشور تدارک می‌بینند. این وضعیت به نفع هیچ‌کس نیست.

فلاحت‌پیشه: گروه‌های فشار این‌بار حتی به پدرخوانده‌های خود هم رحم نکردند / امنیت ملی ایران تضعیف شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اعتماد با حشمت فلاحت‌پیشه گفت‌وگو و تبعات انتخابات در بخش‌های بنیادین را بررسی کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

  • معتقدم به هیچ‌وجه انتخابات ۱۲ اسفند برای اصولگرایان به معنای پیروزی نبود، بلکه برای خالص‌سازان به معنای یک شکست بود.
  • بسته انتخابات باید به صورت جامع دیده شود. یعنی تصویب قانون جدید انتخابات، ثبت‌نام‌ها، بررسی صلاحیت‌ها و نهایتا برگزاری انتخابات. آنچه در انتخابات شکل گرفت، از روند اجرا تا نظارت و نتایج نهایی به هیچ‌وجه قابل دفاع نبود. اگر قرار باشد آرای باطله هم محاسبه شوند، باید گفت چنین وضعیتی در جهان کم‌سابقه و کم‌بدیل است.
  • مهم‌ترین تبعات داخلی کاهش مشارکت، افزایش بی‌اعتمادی مردم است. مردم احساس می‌کنند نهادهای انتخاباتی بنا به دلایل مختلف از کارایی لازم برخوردار نیستند. مردم معتقدند آرای آنها دیگر اثری در سرنوشت‌شان ندارد. موضوع مهم دیگر آن است که گروه‌هایی که ید طولایی در تحقیر و توهین به دیگران دارند و ذیل عنوان گروه‌های فشار از آنها یاد می‌شود، این‌بار حتی به پدرخوانده‌ها و بزرگان خود هم رحم نکردند. تکرار می‌کنم، حتی به پدرخوانده‌های سیاسی خود هم رحم نکردند.
  • این جریان است که امروز در مجلس و دولت و ساختار مدیریتی کشور حاکم شده‌اند. جریاناتی که در گذشته بسیاری از مواضع افراطی آنها کشور را دچار مشکل کرده است. این وضعیت در داخل مانع شکل‌گیری انسجام ملی شده و مردم را سیاست ‌زده کرده است، ضمن اینکه در خارج هم اجماعی را علیه ایران شکل داده و به منافع ملی کشور آسیب وارد شده است. دلسوزان کشور نگرانند که این افراد که در مناصب مهم‌تری قرار گرفته‌اند، خسارات بیشتری متوجه کشور کنند.
  • اغلب این چهره‌ها قبلا ذیل گروه‌های فشار فعالیت کردند. ردپای بسیاری از افراد را در بخش‌هایی چون مخالفت با برجام، اعمال فشار بر دولت‌های مستقر و امنیت ملی کشور و حمله به سفارتخانه‌ها و… می‌توان دید. حالا شما تصور کنید چنین افرادی با این نوع تفکرات در جایگاه تصمیم‌گیری و نمایندگی برای تصمیم‌گیری در سرنوشت ایرانیان قرار بگیرند. آیا می‌توان تخمینی از خسارات محتمله داشت؟
  • وقتی از ابتدای ورود صحبت از طرح‌های محدودیت‌زا، مقابله با جهان و انسداد ارتباطی صحبت می‌شود، مشخص است کشور به سمت چه نوع تصمیماتی می‌رود.
  • موضوع دیگر بی‌اعتنایی کشنده‌ای است که این روزها درخصوص مطالبات بیش از ۶۰درصد ایرانیان که حاضر به رای نشدند، یا ده‌ها درصد افرادی که رای خود را به صورت سفید یا باطله به صندوق‌ها ریخته‌اند، مشاهده می‌شود. این بی‌اعتمادی‌ها در گذشته هم سابقه دارد، این طیف با کسانی که منتقدند، ناراضی‌اند یا خانه‌نشین شده‌اند، برخوردهای تندی دارد و از طریق اتهام و توهین و تخریب آنها را به حاشیه رانده‌ است.
  • مولفه‌های امنیت ملی ایران تضعیف شده است. ادامه این روند به صلاح کشور و منافع ملی ایرانیان نیست. وقتی دشمنان ایران احساس کنند، مولفه‌های امنیت ملی ایران تضعیف شده است، راهبردهای مخرب‌تری را برای ضربه زدن به کشور تدارک می‌بینند. این وضعیت به نفع هیچ‌کس نیست.
  • مشارکت در انتخابات ترکیه بیش از ۸۰ درصد بود و با این انتخابات همگان بازیگری ترکیه را در عرصه های منطقه ای پذیرفتند.
اخبار مرتبط:
نماینده ادوار مجلس: گزارشی که دولت می‌دهد با آنچه در کف جامعه می گذرد منطبق نیست / تورم مهار نشده / هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها نیست
نماینده ادوار مجلس: گزارشی که دولت می‌دهد با آنچه در کف جامعه می گذرد منطبق نیست / تورم مهار نشده / هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها نیست

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر روز در حال خرید هستیم، شب عید فطر رفتم کالایی را خریدم، فردای عید فطر هم وقتی رفتم دوباره آن را تهیه کنم متری 10 هزار تومان قیمتش بالاتر رفته بود. این نشان می دهد هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید
جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید

پهپاد انتحاری جدید سپاه ساختاری مشابه پهپاد «لنست» روسی دارد و در دسته مهمات پرسه‌زن جای می‌گیرد که کاربرد قابل توجهی در رزم زمینی و بخصوص عملیات‌های ضدکمین دارد.

انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند
انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند

بودجه‌های دریافتی حوزه‌ها بیش از آنکه صرف طلاب نیازمند شود به پشت‌میزنشینانی می‌رسد که حوزه‌های علمیه بدون آن میزها هم می‌توانند ادامه حیات بدهند و چه بسا حیات بهتر. با توجه به این واقعیت‌ها آیا بهتر نیست روحانیت خودش پیش‌قدم شود و از گرفتن بودجه دولتی خودداری کند؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است