کد خبر : 287937
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - 15:30
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: از همین حالا دارند برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف لابی می‌کنند

شهریار حیدری گفت: از همین الان برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف دارند لابی و رایزنی می‌کنند. امیدوارم با تشکیل مجلس دوازدهم، اکثریت نمایندگان بتوانند به نوعی تصمیم بگیرند که برای مردم موثر باشند.

نماینده مجلس: از همین حالا دارند برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف لابی می‌کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: شهریار حیدری، نماینده مجلس که صلاحیتش برای مجلس آینده تایید نشده بود، درباره پیش‌بینی خود از ریاست مجلس آینده گفت: «قابل پیش‌بینی نیست ولی آنچه در فضای فعلی به چشم می‌آید، این است که بیشتر ریاست آقای قالیباف محتمل است. قالیباف در دوره گذشته هم رقیب داشت اما با وجود لابی‌هایی که انجام شد، اکثریت نمایندگان به این نتیجه رسیدند که قالیباف رئیس مجلس شود. از آنجایی که بسیاری از نمایندگان فعلی برای مجلس آینده رای آوردند، به باور من حکایت از اجماع برای قالیباف است.»

وی درخصوص لابی هایی که شکل گرفته، افزود: «از همین الان برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف دارند لابی و رایزنی می‌کنند. امیدوارم با تشکیل مجلس دوازدهم، اکثریت نمایندگان بتوانند به نوعی تصمیم بگیرند که برای مردم موثر باشند. چراکه افراد تندرو عموما کارکردشان برای منافع ملت نیست بنابراین باید از طیف آرام‌تر و مطمئن‌تر و از کسانی که به مجلس ثبات و به جامعه آرامش می‌دهند استفاده شود. ولی در عین حال لابی‌هایی که از هم‌اکنون شروع شده نشان از یک نوع تنش در ترکیب هیات رئیسه و کمیسیون‌هاست.»

این نماینده مجلس همچنین درباره ترکیب مجلس دوازدهم گفت: «ترکیبی که در مجلس آینده است باتوجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان فعلی مجلس رای آورده‌اند، باعث می‌شود مجلس از یک ثبات و پایداری برخوردار شود. همچنین تعدادی از نمایندگان ادوار هم در مجلس بعدی حضور دارند که با تجربه هستند.»

حیدری ادامه داد: «به نظر من با همین ترکیب فعلی که رای آورده و جمعیت بیشتری از مجلس را تشکیل می‌دهند، اگر هرکدام بر اساس تخصص و تجارب‌شان در کمیسیون‌ها قرار گیرند و اجازه داده شود که در صحن مجلس افراد متخصص محور موضوعات باشند، می‌توان امیدوار بود. باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، تورم، نوسانات نرخ ارز، تحریم‌ها و بودجه ۱۴۰۳ که تقریبا مالیات محور است، تندروی در جربانات سیاسی نتیجه خوبی ندارد. همه این مشکلات نیاز دارد که مجلس با آرامش و ثبات با دولت همراهی کند تا بتوانند این شرایط را مدیریت کنند.»

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است