کد خبر : 287278
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - 17:06
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

جوادی‌حصار: پایداری‌چی ها در این دولت مشکلی با برجام نَدارند

محمدصادق جوادی‌حصار معتقد است: من تصور می‌کنم که پایداری‌ها می‌خواهند کار‌های مهم به دست آن‌ها اتفاق بیوفتد و مشکلی هم با برجام ندارند. اگر برجام دوباره عملیاتی شود، این‌ها با رئیسی همراهی می‌کنند.

جوادی‌حصار: پایداری‌چی ها در این دولت مشکلی با برجام نَدارند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: انتخابات مجلس دوازدهم هم انجام شد و اصلاح طلبانی که به سوی ارائه لیست رفته بودند در تهران موفقیتی کسب نکردند و تنها تعداد اندکی در شهرستان‌ها با روحیه سیاسی میانه روی موفق به حضور در مجلس شدند. در این بین جناح‌های پیروز در مجلس نیز نزدیکی قابل توجهی به دولت دارند که ترکیب‌بندی آینده و مواضع مجلس را متفاوت‌تر از قبل می‌کند. مشخصاً برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر کنار گذاشتن قالیباف و ریاست پایداری بر مجلس است.

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره بدنه هوادار رئیسی در انتخابات گفت: میزان مشارکت فعلی پیش‌بینی ما هم بود و مشخص بود که در شهر‌های بزرگ مشارکت اندک است. در طیف اصولگرا‌ها قطعاً با تردید مواجه هستیم. آن انسجامی که در تیم اصولگرایان حامی رئیسی وجود داشت، بدون شک از هم جدا شده‌اند. چون انتخابات مجلس پیش روی ما بود؛ چندان بحث دولت مطرح نیست. در مناطق متعددی مسائل قومی و محلی برای مردم مهم است؛ بنابراین این را نمی‌توانیم به حساب حمایت مطلق از رئیسی یا ترد مطلق دولت بگذاریم. اگر برای دولت بخواهیم سهمی قائل شویم باید در انتخابات ریاست جمهوری آن را بسنجیم. یک طیف روشنی از طرفداران رئیسی تحت عنوان پایداری‌ها و شریان رأی دادند.

وی در ادامه در رابطه با همراه بیشتر مجلس با دولت اظهار داشت: فرض را اگر بر این بگذاریم که مجلس با بدنه دولت شکل گرفت؛ کار مهمی برای دولت نمی‌توانند انجام دهند. تنها کار مهمی که می‌توانند انجام دهند، به فرض اتفاق گفتگو‌های برجامی با دولت همراهی کنند و مانند دولت روحانی سد ایجاد نکنند. اگر این اتفاق بیوفتد که اتفاق لازمی هم هست، مهم‌ترین نقش مجلس در آنجاست. من تصور می‌کنم که پایداری‌ها می‌خواهند کار‌های مهم به دست آن‌ها اتفاق بیوفتد و مشکلی هم با برجام ندارند. اگر برجام دوباره عملیاتی شود، این‌ها با رئیسی همراهی می‌کنند.

جوادی حصار درباره پیام‌های این انتخابات برای اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان به دو شکل با مسأله برخورد می‌کنند. اول اینکه مطرح کنند ما کاهش مشارکت را پیش‌بینی کرده بودیم؛ دوم اینکه این عدم نیامدن را به پای خود بگذارند و بگویند که این نیامده‌ها طرف ما هستند. در حالیکه در گفتمان دوم توفیقی برای اصلاح طلبان وجود ندارد. اگر گشایشی در کشور ایجاد شود و برجام حل شود و آزادی‌هایی داده شود، مردم دنبال آن مطالبات هستند نه اصلاح طلبان؛ اگر به این مطالبات پاسخ داده شود مردم به صندوق بازمی گردند. روزنه گشا‌ها نیز احساس می‌کردند که کسی پای صندوق نمی‌آیند، اما رسالتی برای خود احساس می‌کردند که به این کار تن دادند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است