کد خبر : 286249
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - 10:38
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بیانیه ۲۳۰ نفر از اساتید دانشگاه اصفهان در خصوص انتخابات و حماسه حضور ملت

بیش از ۲۳۰ نفر از اساتید دانشگاه اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تنها راه حل علمي و منطقی معضلات و نيز حفظ امنيت و تماميت ارضي كشور و ارتقاء جايگاه ايران در نظم جديد جهانی استفاده از حق انتخاب و شناخت و انتخاب افراد كاردان و دلسوز است.

بیانیه ۲۳۰  نفر از اساتید دانشگاه اصفهان در خصوص انتخابات و حماسه حضور ملت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بیش از ۲۳۰ نفر از اساتید دانشگاه اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تنها راه حل علمی و منطقی معضلات و نیز حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در نظم جدید جهانی استفاده از حق انتخاب و شناخت و انتخاب افراد کاردان و دلسوز است.
متن کامل بیانیه اساتید دانشگاه اصفهان به این شرح است:
ہسم اللہ الرحمن الرحیم
ملت شریف و سرافراز ایران
جهان امروز در شرایطی به سر می‌برد که تندبادهای حوادث با سرعتی خیره کننده در حال تغییر شرایط منطقه و جهان است. طوفان الاقصی جنایات جنون آمیز رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی خیزش و بیداری بی‌سابقه ملت‌های جهان مواضع عجیب و متفاوت سیاستمداران عالم، عملکرد خیره کننده جبهه مقاومت، ترورها و اقدامات نظامی علیه ایران
جبهه مقاومت و غیره نشان دهنده وقوع تحولاتی عمیق و سریع در توازن سیاسی و نظامی موجود جهان و شکل گیری نظمی جدید در جهان است.

قطعاً ایران اسلامی به واسطه موقعیت برجسته استراتژیک ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک خود و نیز به واسطه قدرت فرهنگی، علمی، نظامی و گفتمانی و عمق استراتژیک خود در منطقه و جهان می‌تواند نقشی ویژه در ترسیم چهره جهان آینده داشته باشد البته بر همه نخبگان و تحلیلگران روشن و آشکار است که ایران عزیز برای ایفای چنین نقش ویژه‌ای در عرصه جهانی علاوه بر همه مزیت‌های مذکور نیازمند قدرت نرم اجتماعی است که تنها با حضور و مشارکت مردم و کنشگری فعال و آگاهانه اجتماعی سیاسی آحاد جامعه حاصل می‌شود.
ما استادان دانشگاه اصفهان نیز همچون شما مردم عزیز و بلند همت، ایران به مشکلات متعدد اقتصادی همچون تورم مسکن اشتغال کاهش ارزش پول ملی و غیره و نیز مشکلات سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور که طی سالها سوء مدیریت فرصت سوزی و تصمیمات غیرکارشناسی و نیز تحریم های ظالمانه بر شانه مردم عزیزمان سنگینی می‌کند معترف و عمیقا متأسفیم.

در مقابل اما از نزدیک شاهد حرکت شتابان علمی کشور هستیم که با محوریت جوانان نخبه و دانشمند ایران زمین به اقتدار نظامی فضایی هسته‌ای دانش نانو و سایر دانش‌ها و فناوری‌های برتر مبتنی بر توان بومی دانشمندان جوان انجامیده و ایران عزیز را در صف پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار داده است حرکتی که تداوم آن میتواند مشکلات کشور را از میان بردارد و رفاه و آبادانی را به مردم عزیز هدیه نماید.

ما جمعیت استادان برای حل مشکلات در کنار شما ایستاده ایم و به عنوان فرزندان شما ملت بزرگ برای بسامان رساندن امور جامعه و ارتقاء توانمندی‌های کشور در عرصه فعالیت‌های علمی با تمام توان می‌کوشیم و از بن دندان و صمیم جان از سر صدق و صفا فارغ از گرایشهای سیاسی و فکری مختلف اعتقاد داریم با کناره گیری از مشارکت سیاسی و قهر با صندوق رای قابل حل نیست. بلکه با استناد به همه نظریات علمی و تجارب تاریخی قاطعانه اعلام می‌کنیم مشارکت نکردن در تعیین سرنوشت خود بر دامنه مشکلات، بویژه در حوزه امنیت کشور می افزاید.

از این رو با درک همه مشکلات و کاستی‌ها و با نگاه به استعدادها و ظرفیت‌های فراوان درونی کشور و نیز توجه به تهدیدها و فرصت‌های بی سابقه بین المللی تنها راه حل علمی و منطقی مشکلات و نیز حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در نظم جدید جهانی را استفاده از حق انتخاب و شناخت و انتخاب افراد کاردان و دلسوز می‌دانیم و از مردم عزیز و آگاه می‌خواهیم تا همچون همیشه در کنار هم در عرصه مهم و سرنوشت ساز انتخابات یازدهم اسفندماه مشارکتی پرشور را به نمایش بگذاریم.
با آرزوی سرفرازی و سربلندی ایران و ملت بزرگ و قهرمان آن جمعی از اساتید دانشگاه اصفهان

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است