کد خبر : 285809
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - 10:52
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سلیمی نمین: تندروها با غیراخلاقی‌ترین شکل ممکن خود را سردمدار جریانات اصولگرا معرفی می‌کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی شما همه نیروهای مؤثر را در تعاملات سیاسی تخریب کردید، انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ایجاد نمی‌شود. شما الان نگاه کنید برخی از نیروهای تندرو با نام اصولگرایی، با غیراخلاقی‌ترین شکل ممکن در مقام تخریب قرار گرفتند. آدم‌هایی که حرفی برای گفتن ندارند و عوام‌فریب هستند و سطح‌شان بسیار نازل است، سعی می‌کنند خودشان را با توهین سردمدار جریانات اصولگرایی قرار دهند.

سلیمی نمین: تندروها با غیراخلاقی‌ترین شکل ممکن خود را سردمدار جریانات اصولگرا معرفی می‌کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی در پاسخ به این سوال تحلیل شما از مشارکت مردم در انتخابات به چه صورتی است، گفت: هجمه‌های متنوعی متوجه انتخابات است. اگر این هجمه‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید. انتخابات این دوره طبعا نیاز به تجزیه و تحلیل شرایط بین‌المللی‌ و هم شرایط داخلی ما دارد. اگر از منظر داخلی نگاه کنیم ما باید جامعه خودمان را به لحاظ پیچیدگی‌های سیاسی درک کنیم. این درک پیچیدگی‌های سیاسی، غیر از طریق انتخابات و صندوق رأی ممکن نیست. نمی‌خواهم بگویم اصلا ممکن نیست، اما کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین شیوه برای رشد، صندوق رأی است.

وی افزود: شاید بعضی‌ از جوانان عزیزمان تصور کنند غیر از صندوق رأی هم می‌توانند اعلام وجود کنند. بله می‌توانند؛ اما آیا آن اعلام وجود، رشدی را از آن جامعه خواهد کرد؟ یعنی شما می‌توانید یک منطق رشد‌دهنده را به جامعه عرضه کنید؟ یک کارهای ایذایی مثل حضور در خیابان هرگز رشدی را رقم نمی‌زند، به ویژه آنکه بلافاصله نیروهایی که دشمن همه‌ ما هستند هم از آن سوءاستفاده خواهند کرد. یعنی ما دشمنانی داریم که هیچ سلیقه‌ای را در ایران برنخواهد تابید و فقط ایران تحت سلطه را می‌خواهند؛ یعنی می‌خواهند هژمونی خودشان را اعمال کند. بنابراین اگر این را قبول داریم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که جامعه به این جمع‌بندی برسد که بهترین راه برای رشد و توسعه، صندوق رأی است.

وی افزود: خوشبختانه اهل منطق در جریان اصلاحات و هم در جریان اصولگرایی به درک این مطلب رسیده‌اند. اما در جریان اصولگرایی و هم در جریان اصلاح‌طلب نیروهای تندرویی وجود دارند که هرکدام به نوعی این روند را مخدوش می‌کنند. در جریان اصلاح‌طلب بحث تحریم را مطرح می‌کنند. در صورتی که قطعا آنها هیچ کدام از مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند. در جریان اصولگرایی هم نیروهای تندی با تخریب‌‌گری افراد به نام مشارکت در انتخابات این حرکت را مبنای خود قرار می‌دهند. تخریب‌گری قطعا مردم را از انتخابات دور می‌کند و دلسردی ایجاد می‌کند.

سلیمی‌نمین یادآور شد: وقتی شما همه نیروهای مؤثر را در تعاملات سیاسی تخریب کردید، انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ایجاد نمی‌شود. شما الان نگاه کنید برخی از نیروهای تندرو با نام اصولگرایی، با غیراخلاقی‌ترین شکل ممکن در مقام تخریب قرار گرفتند. آدم‌هایی که حرفی برای گفتن ندارند و عوام‌فریب هستند و سطح‌شان بسیار نازل است، سعی می‌کنند خودشان را با توهین سردمدار جریانات اصولگرایی قرار دهند. طبیعتا این افراد هم تهدید محسوب می‌شوند. امیدواریم در این انتخابات همه نیروهای فهیم طیف‌های سیاسی بتوانند جامعه را به این سمت و سو سوق دهند که توسعه سیاسی را به بهترین وجه ممکن هدایت کنند.

اخبار مرتبط:
روزنامه جمهوری‌اسلامی: وظیفه نفوذی‌ها در کشور مشغول کردن مردم به درگیری با همدیگر است
روزنامه جمهوری‌اسلامی: وظیفه نفوذی‌ها در کشور مشغول کردن مردم به درگیری با همدیگر است

روزنامه اصولگرا نوشت: اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند
ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند

فعال سیاسی اصولگرا بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور معتقد است: برای حل مشکلات اقتصادی باید تصمیمات مهم گرفت که اینگونه تصمیمات جرئت بالایی می‌خواهد؛ از جمله افزایش نرخ حامل‌های انرژی از بنزین گرفته تا گاز و آب و برق. همه اینها در ایران تقریبا مجانی‌اند.

اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد
اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد

نماینده اصولگرا مجلس گفت: 4 فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از 32 نامزد حاضر در میدان، 13 نفر از فهرست شانا، 11 نامزد مشترک از امنا و صبح امید و 7 نفر هم اختصاصی آنها هستند؛ به نظر می رسد ترکیبی از نامزدهای آنها انتخاب و به مجلس راه می یابند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است