کد خبر : 285065
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - 10:34
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

ایمانی: سوپرانقلابی‌ها با اصولگرایان زاویه دارند و تعریف‌ آنها از جمهوری اسلامی و حکومت دینی متفاوت است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما یک جریان فکری داریم که در یکی دو سال اخیر از پایگاه اصولگرایان رشد کرده است، به نام انقلابی‌ها و برخی هم به تمسخر می‌گویند سوپر انقلابی‌ها و حتی ممکن اسم‌های مختلفی را هم روی خودشان بگذارند.

ایمانی: سوپرانقلابی‌ها با اصولگرایان زاویه دارند و تعریف‌ آنها از جمهوری اسلامی و حکومت دینی متفاوت است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلاین نوشت: اسم‌های مختلفی دارند، مدعی سیاست ورزی هستند و فضای سرد و رخوت زده سیاست را برای عرض اندام مناسب دیده اند، با وجود تنوع در نامگذاری اما در یک چیز بهم شباهت دارند؛ تندروی و ایستادن مقابل قدیمی ترها.

صحبت از طیف‌های جدید سیاسی است که در چند سال اخیر در فضای سیاسی کشور و از دل دو جریان سنتی سیاست بیرون آمدند. هرچند ردپای آنان را می‌توان در اردوگاه اصولگرایان پررنگ تر دید. موضوعی که ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا هم به آن اشاره می‌کند و خاستگاه اصلی این طیف‌ها را اصواگرایان می‌داند.

او درباره طیف‌های جدید سیاسی به خبرآنلاین گفت: «در اصل این افراد به لحاظ مرام فکری با اصولگرایان یا اصلاح طلبان زاویه دارند و مرام فکری آنان در برخی زمینه‌ها مانند حکومت‌داری و تعریف‌شان از حکومت جمهوری اسلامی و حکومت دینی متفاوت است و بر همین اساس، در زمینه سیاسی هم متفاوت می‌شوند. از فرصتی هم که در حال حاضر وجود دارد که تصور می‌کنند مردم از همه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به مقدار زیادی بریدند، استفاده می‌کنند و می‌گویند ما نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا هستیم تا رای این قشر از مردم را برای خود کنند.»

مشروح گفتگوی ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا با خبرگزاری خبرآنلاین را بخوانید؛

***********

* آقای ایمانی! در انتخابات‌های اخیر، شاهد روی کار آمدن طیف‌های جدید در فضای سیاسی و در دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب هستیم؛ ارزیابی شما از این طیف‌های جدید چیست؟

ما در انتخابات‌های گذشته هم شاهد این مسئله بودیم که از هر جناح یک لیست اصلی و چند لیست متفرقه منتشر می‌شود، در این دوره از انتخابات در جریان اصولگرایی، ما یک لیست واحد و اصلی نداریم و بین دو تا سه لیست اصلی منتشر می‌شود، لیست متفرقه هم که همیشه هست که این لیست‌ها ۷۰ تا ۸۰ درصد با لیست‌های اصلی مشترک بوده و ۲۰ درصد هم از افراد خودشان استفاده می‌کنند.

در جریان اصلاح‌طلب نیز، این دوره دوتا لیست خواهند داد و احتمالا هم به یک لیست بتوانند برسند. لیست‌های متفرقه محل اعتنا نیست.

انقلابی‌ها با اصولگرایان زاویه دارند

* آقای ایمانی! منظور از سوال قبلی، لیست‌های انتخاباتی نیست، در انتخابات‌های اخیر تشکل‌ها و طیف‌های جدیدی در دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا روی کار آمدند، که خود را اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌دانند، به طور مثال در جریان اصولگرا، خود را انقلابی می‌نامند. ارزیابی شما از این مسئله چیست؟

ما یک جریان فکری داریم که در یکی دو سال اخیر از پایگاه اصولگرایان رشد کرده است، به نام انقلابی‌ها و برخی هم به تمسخر می‌گویند سوپر انقلابی‌ها و حتی ممکن اسم‌های مختلفی را هم روی خودشان بگذارند.

این جریان یک مرام دیگری به لحاظ فکری دارند، در عرصه سیاست سهم خودشان را از بقیه اصولگرایان جدا می‌کنند و با اصلاح‌طلبان نیز رابطه اصلی خوشی ندارند. البته خاستگاه فکری آنان اصواگرایان است اما با آنان هم زاویه دارند و به صحنه خواهند آمدند.

تصور می‌کنند مردم از همه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بریده اند

* فکر می‌کنید علت این زاویه چیست، علت آن اختلافات در هر دو جریان است یا حساس شدن مردم به دو واژه اصلاح‌طلب و اصولگرا؟

در اصل این افراد به لحاظ مرام فکری با اصولگرایان یا اصلاح طلبان زاویه دارند و مرام فکری آنان در برخی زمینه‌ها مانند حکومت‌داری و تعریف‌شان از حکومت جمهوری اسلامی و حکومت دینی متفاوت است و بر همین اساس، در زمینه سیاسی هم متفاوت می‌شوند.

از فرصتی هم که در حال حاضر وجود دارد که تصور می‌کنند مردم از همه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به مقدار زیادی بریدند، استفاده می‌کنند و می‌گویند ما نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا هستیم تا رای این قشر از مردم را برای خود کنند.

اصلاح‌طلبان در سال ۷۶ یک حرف جدید برای گفتن عرضه کردند

* آقای ایمانی! لیدرهای این طیف‌های جدید سابقه تشکیلات سیاسی ندارند، تک رو بوده و در موضع گیری ها افراطی هستند، به جای نقد تخریب کرده و گاها پرونده سازی می‌کنند، این مشی رفتاری برای نظام سیاسی ایران خطرناک نیست؟

این ها یک مرام فکری دارند که هم خودشان را جدا کنند و هم چیزی برای عرضه به طور مستقیم ندارند. اصلاح طلبان در سال ۷۶ به صحنه سیاست آمدند، یک حرف جدید برای گفتن عرضه کردند. اینکه محتوای این حرف چه بود و آثارش چه شد را کاری ندارم اما یک حرف جدید در عرصه سیاسی مانند مردم سالاری، آزادی خواهی زدند.

این افراد حرف جدیدی برای عرضه ندارند و مجبور هستند که به روش‌های دیگر مانند افشاگری، ضدیت با فساد، اتهام زنی به شخصیت های مختلف و … روی می‌آورند تا خودشان را از این طریق در معرض نمایش بگذارند.

* چقدر این مسئله به خاطر گپ نسلی بین طیف‌های قدیمی و طیف‌های جدید است؟

حتما این مسئله زمینه ساز است اما مطلب اصلی آن و گرانیگاه ماجرا، مسئله اختلاف نظری و فکری است که این افراد با مجموعه اصلی خودشان دارند و از فاصله نسلی و از فضای ضدیت مردم یا بریدن آنان از جناح‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط:
روزنامه جمهوری‌اسلامی: وظیفه نفوذی‌ها در کشور مشغول کردن مردم به درگیری با همدیگر است
روزنامه جمهوری‌اسلامی: وظیفه نفوذی‌ها در کشور مشغول کردن مردم به درگیری با همدیگر است

روزنامه اصولگرا نوشت: اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند
ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند

فعال سیاسی اصولگرا بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور معتقد است: برای حل مشکلات اقتصادی باید تصمیمات مهم گرفت که اینگونه تصمیمات جرئت بالایی می‌خواهد؛ از جمله افزایش نرخ حامل‌های انرژی از بنزین گرفته تا گاز و آب و برق. همه اینها در ایران تقریبا مجانی‌اند.

اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد
اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد

نماینده اصولگرا مجلس گفت: 4 فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از 32 نامزد حاضر در میدان، 13 نفر از فهرست شانا، 11 نامزد مشترک از امنا و صبح امید و 7 نفر هم اختصاصی آنها هستند؛ به نظر می رسد ترکیبی از نامزدهای آنها انتخاب و به مجلس راه می یابند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است