کد خبر : 284484
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - 09:59
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

آقای وزیرارشاد فقط رانتی‌ها و بودجه‌بگیران با شما هم‌نظر هستند

مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد.

آقای وزیرارشاد فقط رانتی‌ها و بودجه‌بگیران با شما هم‌نظر هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  روزنامه هم میهن نسبت به پایین آمدن کیفیت آثار هنری در کشور انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: در عرصه سینما که چگونگی پس‌رفت و انحطاط در این سال‌ها باید مایه عبرت آیندگان شود، چطور از آثار هنرمندانه و درخشان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به «هزارپا» و «اخراجی‌ها» رسیدیم و با خونسردی این آثار را سینمای فاخر، نمونه و اصیل می‌نامیم؟ مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد. فعالیت‌های فرهنگی رسمی و آموزشی که علی‌القاعده ‌باید به آشنایی عمیق نسل‌های جوان با فرهنگ ملی منجر می‌شد، آنچنان کژ، ناصواب و بی‌ربط بوده که نه‌تنها کسی را علاقه‌مند نکرده، بلکه اندک شعله تمایل و استعداد را هم در دانش‌آموزان نابود کرده است. اگر اهتمام خانواده‌ها و اصرارشان بر آشنایی فرزندان‌شان با فرهنگ، هنر و زبان ملی نبود، امروز با وضعی بسیار بدتر روبه‌رو بودیم. مثل همیشه بار غفلت، بی‌عملی و شعارزدگی دولت را ملت با عمل به‌موقع و حکیمانه‌شان به دوش کشیده‌. درها را باز کردن، کار مردم را به مردم واگذار کردن و اهل فرهنگ، هنر و صاحبان اندیشه را نیازردن، عین عقلانیت است. مردم ایران، هنردوست و فرهنگ‌شناس هستند و به‌راحتی سره را از ناسره تمییز می‌دهند. همچنین با تعاریف وزیر و رئیس از دستپخت فرهنگی‌شان، کسی ـ جز عده قلیلی از بهره‌مندان، رانتی‌ها و بودجه‌بگیران ـ با آنها همراه و هم‌نظر نخواهد شد.

اخبار مرتبط:
جزئیات کامل مراسم تشییع پیکر سعید راد l تصاویر
جزئیات کامل مراسم تشییع پیکر سعید راد l تصاویر

مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی این بازیگر در حالی برگزار شد که اعلام شد طبق وصیت، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده می‌شود و همچنین دخترش از «برخی قضاوت‌ها و بی فکری‌ها» که درباره ماه‌های آخر زندگی پدرش از سوی برخی مطرح شده است، انتقاد کرد.

سعید راد درگذشت
سعید راد درگذشت

سعید راد، بازیگر مطرح سینمای ایران پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت. راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ و با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرده بود. منش لوطی‌وار راد در کنار فیزیک بدن و میمیک خاص چهره، وی را خیلی زود به جوان اول سینمای ایران تبدیل کرد.

پانته‌آ بهرام ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌التدریس شد
پانته‌آ بهرام ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌التدریس شد

پانته‌آ بهرام بازیگر ۵۴ ساله سینما و تلویزیون از ممنوع الفعالیتی خود در زمینه بازیگری خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است