کد خبر : 284351
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 17:05
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

احمد مازنی: جریان‌های منتقد وضع موجود باید با هم ائتلاف کنند نه اینکه مستقل لیست بدهند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در وضعیت کنونی معتقدم باید منتقدان وضع موجود شامل اصلاحات، اصولگرای معتدل و اعتدال و توسعه با هم ائتلاف کنند اما تا به حال بعید می دانم کسی درباره شکل گیری این ائتلاف به طور جدی کار کرده باشد.

احمد مازنی: جریان‌های منتقد وضع موجود باید با هم ائتلاف کنند نه اینکه مستقل لیست بدهند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: از هفته پیش خبر تدوین لیست انتخاباتی توسط علی مطهری در فضای سیاسی پیچید و سیاسیون انتظار داشتند در اوایل هفته او رسما اسامی این فهرست را اعلام کند اما به دلایلی نشست مطبوعاتی علی مطهری به تعویق افتاد.

حجت الاسلام احمد مازنی درباره لیست «صدای ملت» علی مطهری گفت: شنیدم برخی احزاب از آقای مطهری خواستند که او لیستی را تهیه کند و آقای مطهری نیز با عنوان «صدای ملت» در حال تهیه لیست است و تأکید هم دارد که لیست او نه اصلاح طلب، نه اصولگرا و نه مستقل است.

وی افزود: در وضعیت کنونی معتقدم باید منتقدان وضع موجود شامل اصلاحات، اصولگرای معتدل و اعتدال و توسعه با هم ائتلاف کنند اما تا به حال بعید می دانم کسی درباره شکل گیری این ائتلاف به طور جدی کار کرده باشد. این پیشنهاد را ارائه دادم تا حداقل یک پرچم جریان منتقد به صورت قوی در عرصه انتخابات حاضر باشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: جریانات منتقد وضع موجود باید از وزن کشی و حرکت های ناهماهنگ خودداری کنند بنابراین دوستانی که اعلام می کنند با هیچ جریانی ائتلاف نمی کنیم برای شرایط کنونی مناسب نیست چون حضور مستقل برای زمانی پیشنهاد می شود که میزان مشارکت بالاست و زمینه رأی خوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی با فضای مشارکت کم مردم مواجه هستیم منطقی نیست که جریانات منتقد وضع موجود با هم وارد رقابت شوند؛ البته موافق ائتلاف بی مبنا نیز نیستم. معتقدم اگر ائتلافی هم می خواهد بین این جریانات شکل بگیرد باید با حفظ هویت باشد یعنی از هر کدام این جریانات یک نفر در بالای فهرست ائتلاف قرار بگیرد تا معلوم شود این فهرست شامل ائتلافی بین سه جریان است که اشتراکات زیادی از جمله مخالفت با «حاکمیت یکدست» و «نوع رویکرد دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی» بین شان وجود دارد.

مازنی تأکید کرد: همچنان تأکید بر شکل گیری ائتلاف با حفظ هویت دارم و همین رویکرد را دنبال می کنم چون معتقدم اشتراکات بین جریانات منتقد وضع موجود می تواند به صورت یک میثاق نامه درآید.

نماینده ادوار مجلس درباره سرنوشت جریان اصلاحات بعد از انتخابات مجلس گفت: امروز جریان اصلاحات در حال پیمودن مسیر خود است و وضعیتش بعد از انتخابات بستگی به مسئولان جریان دارد. وقتی فعالان اصلاح طلب موافق مشارکت بیانیه اخیر را امضا کردند نگاه مسئولان جریان اصلاحات کاملا مثبت و منطقی بود. ارتباط گفتگو محوری بین این دوستان شکل گرفت. بعد از انتخابات نیز وضعیت داخلی جریان اصلاحات منجر به تشتت و اختلاف نخواهد شد چون همه تکثر را در کار جبهه ای به رسمیت شناختند.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است