کد خبر : 284347
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 17:11
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

علی مطهری: من که در این ۴ سال تغییری نکرده‌ام، چطور دوره قبل ردصلاحیتم کردند این دوره تایید؟

مطهری گفت: من در دوره قبل صرفا به دلیل اعتقاد و نظر ردصلاحیت شدم. خود شورای نگهبان هم این را قبول دارند و در جلسه با من همین را گفتند. الان سوال است که چرا دوره قبل من را رد کردند و الان تایید کردند چون من تغییری نکرده ام.

علی مطهری: من که در این ۴ سال تغییری نکرده‌ام، چطور دوره قبل ردصلاحیتم کردند این دوره تایید؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی مطهری در نشست خبری خود گفت: فراکسیونی با نام صدای ملت در مجلس تشکیل می دهیم ولی اول باید ببینیم رای می آوریم یا نه.

وی افزود: با افراد لیست مصاحبه کرده ایم و از همه آنها رزومه خواسته ایم.  سه چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در لیست حضور دارند.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: چهار حزب اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می دهند و از لیست حمایت می کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح طلب در لیست حضور دارند.

مطهری افزود: لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

وی درباره بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب گفت: بیانیه خوبی بود و حرف اصلی این بود از هر فرصتی برای اصلاح امور استفاده کنیم. با وجود انتقاداتی که داریم باید از فرصت انتخابات استقاده کنیم و افراد وارد مجلس شوند تا تغییراتی ایجاد کرده و مردم را امیدوار کنند. کنار رفتن راه اصلاح امور نیست و شرایط را بدتر می کند. مردم باید با عزم راسخ در انتخابات شرکت کنند

وی تاکید کرد: از راه مجلس می توان کارهای مهمی انجام داد. مشکل این است که الان مجلس در جایگاه خود قرار ندارد و تضعیف شده و استقلال خود را از دست داده است. بایدافرادی وارد مجلس شوند که مجلس را به جایگاه خود برگردانند. مجلس باید تنها نهاد قانونگذاری باشد و سایر نهادهایی که قانونگذاری می کند، کنار بروند. قهر کردن با صندوق به صلاح کشور نیست.

مطهری افزود: انتخابات آزاد انتخاباتی است که همه افرادی که مایل به شرکت هستند و فساد مالی، سیاسی و اخلاقی ندارند بتوانند در معرض رای مردم قرار گیرند و انتخاب با مردم باشد نه اینکه به صرف انتقاد، افراد ردصلاحیت شوند.

مطهری گفت: من در دوره قبل صرفا به دلیل اعتقاد و  نظر ردصلاحیت شدم. خود شورای نگهبان هم این را قبول دارند و در جلسه با من همین را گفتند. الان سوال است که چرا دوره قبل من را رد کردند و الان تایید کردند چون من تغییری نکرده ام.

این فعال سیاسی درباره ارائه لیست در سراسر کشور، گفت: برای شهرستان ها هنوز تصمیم جدی نگرفته ایم ولی اگر بنا به لیست باشد جایی لیست می دهیم که آن افراد را بشناسیم.

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا بزرگان اصلاحات از لیست صدای ملت حمایت خواهند کرد، تصریح کرد: صحبتی با بزرگان اصلاحات برای حمایت از لیست نداشته ایم. این سوال را از خود آنها بپرسید.

وی درباره عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، افزود: افراد معتدل و اصلاح طلب در بین تایید صلاحیت شدگان داریم و اگر مردم مشارکت کنند، تعداد زیادی از آنها می توانند وارد مجلس شوند. اقلیت قوی می تواند در مجلس موثر باشد و صدای مردم باشند. برخی افراد مشهور ردصلاحیت شده اند اما تعداد قابل توجه معتدل و اصلاح طلب هم تایید صلاحیت شده اند.

اخبار مرتبط:
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند

رسانه فردانیوز نزدیک به طیف قالیباف نوشت: طیف تندرو می‌خواهد عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کند؛ همان مخاطره‌ای که رهبر انقلاب هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات به آن اشاره کردند. حالا بی‌تردید با حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات عرصه از تندروها گرفته می‌شود و کرسی‌های مجلس در اختیار عقلانیت انقلابی قرار می‌گیرد.

عباس سلیمی‌نمین: مردم به نامزدهای افراطی رای نَدهند / باید افرادی انتخاب شوند که سرنوشت بهتری را برای مردم رقم بزنند
عباس سلیمی‌نمین: مردم به نامزدهای افراطی رای نَدهند / باید افرادی انتخاب شوند که سرنوشت بهتری را برای مردم رقم بزنند

تحلیلگر اصولگرا گفت: این تصور که همه نامزدها مثل همدیگرند، درست نیست. بعضی ها افراطی هستند و با وجود آنکه مورد توبیخ رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و وضعیت بسیار دشوار و پیچیده بین المللی را می‌بینند، همچنان بر طبل افراط و برخوردهای سطحی می کوبند. در بین نامزدها، اگر کسانی که عقلانیت قوی تری دارند انتخاب شوند، دست کم می توانند در قانون گذاری و رقم زدن سرنوشت جامعه بهتر عمل کنند.

سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: وضعیت فعلی اقتصادی برای مردم غیرقابل تحمل است / دولت نظارتی روی قیمت و بازار نَدارد
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: وضعیت فعلی اقتصادی برای مردم غیرقابل تحمل است / دولت نظارتی روی قیمت و بازار نَدارد

نماینده ادوار مجلس گفت: دولت باید با اقدامات ملموس اوضاع معیشتی را برای مردم تسهیل و همکاری جامعه با خودش را تقویت کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است