کد خبر : 284217
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - 09:25
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

لوله سازی اهواز متعهد به مشارکت در اجرای پروژه های حیاتی دولت

-

لوله سازی اهواز متعهد به مشارکت در اجرای پروژه های حیاتی دولت

شرکتِ باربریِ آهن ریل‌کارانِ لوله سازی اهواز کار ارسال ریلی لوله های ۱۶ اینچ موسسه دریا ساحل (زیرمجموعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ) به مقصد ایستگاه شهید مطهری فریمان در استان خراسان رضوی را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت لوله سازی اهواز؛ این لوله ها در پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ صالح آباد به تربت جام در قالب طرح‌های میان‌مدت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با هدف مشکل گاز مشترکین شمال شرق کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این پروژه به منظور تقویت فشار گاز در منطقه تربت جام استان خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

سرمای کم‌سابقه دی‌ماه سال گذشته تهدیدی بود که با مدیریتی شایسته، به فرصتی بی‌نظیر تبدیل شد و ظرفیت مورد نیاز گاز مصرفی منطقه شمال‌شرق کشور را مورد سنجش واقعی قرار داده و توان مانور و میزان آمادگی مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در انجام وظایف و ماموریت‌های محوله را آشکار کرد.

ورود جبهه هوای بسیار سرد و کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد در شمال شرق و افزایش مصرف گاز مشترکین و قطع گاز وارداتی از ترکمنستان و افزایش مصرف گاز در کشور، قرار داشتن شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی در انتهای شاخه‌های خطوط انتقال گاز عواملی بود که منجر به افت پیاپی فشار و قطع گسترده گاز و در نهایت درگذشت چند تن از هموطنان در منطقه تربت جام شد.

خط لوله ۱۶ اینچ مورد استفاده در این پروژه با تدابیر و دستور رئیس جمهور با هدف حفظ جریان پایدار گاز در شبکه توزیع گاز شمال شرق کشور و تقویت فشار گاز منطقه تربت جام و حل مشکل افت و قطعی گاز در مواقع بحرانی و برودت هوا تا پاییز سال جاری از سوی وزارت نفت به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت لوله سازی اهواز همچون همیشه با هدف حل مشکل هموطنان در سراسر کشور در این عرصه نیز به میدان آمده و به عنوان بازوی اجرایی وزارت نفت؛ تولید و پوشش FBE و حمل لوله های این پروژه را با تمام توان و ظرفیت خود در اولویت کاری قرارداده و خود را متعهد به برنامه زمان بندی و تحقق وعده داده شده از سوی دولت کریمه می‌داند.

تولید بیش از ۶۰ درصد لوله‌های مورد نیاز این پروژه مهم به پایان رسیده و تا کنون ۵۰۰۰ متر لوله ها جهت بهره برداری به محل پروژه ارسال شده است.

به منظور خدمات رسانی ایمن و استاندارد حمل ریلی لوله های پروژه از سوی شرکت آهن ریل کاران لوله سازی اهواز با ایستگاه اختصاصی درون کارخانه و متصل به خطوط آهن سراسری کشور آغاز شده و تا کنون چهار واگن، هر واگن ۲۷ شاخه لوله پروزه بارگیری و ارسال شده است. این عملیات تا پایان پروژه بصورت روزانه انجام خواهد شد.

گفتنی است شرکت آهن ریل کاران با در اختیار داشتن ۱۵۳واگن لبه کوتاه ۵۵ و ۸۸ تنی (۴ و ۶ محوره ) نقش موثری در حمل محمولات شرکت لوله سازی اهواز و سایر شرکت‌های فعال در زمینه نفت و گاز دارد.

لازم به ذکر است کلیه‌ی صاحبان بار ریلی جهت استفاده از ظرفیت های شرکت آهن ریل کاران شرکت لوله سازی اهواز از طریق شماره‌های ۰۹۱۶۷۰۴۰۳۱۸ و ۰۹۱۶۳۰۵۸۴۴۰ آقای مهندس شریفی مشاور و مدیر بازاریابی ریلی شرکت لوله سازی اهواز می توانند مذاکره کنند.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است