کد خبر : 283637
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - 14:35
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

آمریکا پیشنهاد پوتین برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد

سه منبع روسی آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که پس از تبادل پیام میان واسطه‌ها، آمریکا پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر آتش‌بس و توقف جنگ در اوکراین را رد کرده است.

آمریکا پیشنهاد پوتین برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یورونیوز نوشت: سه منبع روسی آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که پس از تبادل پیام میان واسطه‌ها، آمریکا پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر آتش‌بس و توقف جنگ در اوکراین را رد کرده است.

رد درخواست پوتین تقریبا همزمان شده است با آغاز سومین سال جنگ اوکراین، مرگبارترین درگیری نظامی در اروپا از جنگ جهانی دوم تا کنون و نیز نشان می‌دهد که دو ابرقدرت هسته‌ای جهان چقدر از هم فاصله دارند.

به نوشته رویترز، یک منبع آمریکایی وجود هرگونه تماس رسمی را تکذیب کرده و گفته واشنگتن در مذاکراتی که در آن اوکراین دخالتی نداشته باشد، شرکت نخواهد کرد.

به گفته منابع روسی، پوتین در سال ۲۰۲۳ به طور علنی و محرمانه از طریق واسطه‌ها، از جمله به واسطه متحدان عرب مسکو در خاورمیانه و دیگر کشورها، سیگنال‌هایی به واشنگتن ارسال کرده که نشان می‌داده او آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.

ظاهرا پوتین پیشنهاد توقف درگیری در خطوط کنونی را کرده و تمایلی به واگذاری هیچ بخشی از خاک اوکراین را که تحت کنترل روسیه است، نداشته، اما سیگنال فرستاده شده چیزی را ارائه داد که برخی در کرملین آن را بهترین راه برای رسیدن به نوعی صلح دانسته‌اند.

یک منبع ارشد روسی که از گفتگوها در اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ مطلع بوده و به دلیل حساسیت شرایط نخواسته نامش فاش شود، به رویترز گفت: «تماس با آمریکایی‌ها بی‌نتیجه ماند.»

منبع دوم روسی که رویترز از او نقل کرده و گفته که در جریان این تماس‌ها بوده گفت که آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها به مسکو گفته‌اند که درباره آتش‌بس احتمالی بدون مشارکت اوکراین بحث نمی‌کنند و بنابراین تماس‌ها با شکست مواجه شده است.

منبع سومی که او هم از گفتگوها اطلاع داشته به رویترز گفته همه چیز با آمریکایی‌ها به هم ریخت. این منبع گفته که آمریکایی‌ها نمی‌خواستند اوکراین را تحت فشار قرار دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید هرگز سلطه روسیه بر خاک کشورش را نمی‌پذیرد. او هرگونه تماس با روسیه را غیرقانونی اعلام کرده است.

این مقام آمریکایی گفت به نظر می‌رسد گفتگوهای غیررسمی میان افرادی از روسیه که در دولت سمت ندارند، وجود داشته، اما ایالات متحده در این گفتگوها شرکت نداشته است.

این مقام آمریکایی گفت که پیشنهاد پوتین، بر اساس آنچه که به طور علنی گزارش شده، نسبت به خواسته‌های گذشته روسیه در مورد حفظ خاک اشغال شده اوکراین تغییری نکرده است.

اخبار مرتبط:
روزنامه معاریو: احتمال صادر شدن حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه وجود دارد
روزنامه معاریو: احتمال صادر شدن حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه وجود دارد

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

وزیرخارجه اسرائیل خطاب به اردوغان: بهتر است سریال های ترکی نگاه کنی!
وزیرخارجه اسرائیل خطاب به اردوغان: بهتر است سریال های ترکی نگاه کنی!

یسرائیل کاتز نوشت: اردوغان، بهتر است به تماشای سریال‌های ترکی ادامه دهی و فقط رویاپردازی کنی.

جزییاتی تازه از گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه / کشف اجسادی با شکم‌های پاره و دست‌های بسته I بخوانید
جزییاتی تازه از گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه / کشف اجسادی با شکم‌های پاره و دست‌های بسته I بخوانید

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است.نیروهای امدادرسانی می‌گویند: آنها اجسادی را با دستان بسته، شکم باز شده و بخیه زده پیدا کردند که با روش‌های معمول بخیه زدن زخم‌ها در نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع شبهه‌هایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن انسان ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است