کد خبر : 283450
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - 13:59
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

یک گروه هکری مدعی شد خبرگزاری، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس را هک کرده است

یک گروه هکری مدعی شده است که خبرگزاری، کتابخانه و مرکز اسناد و ۶۰۰ سرور مجلس را هک کرده است.

یک گروه هکری مدعی شد خبرگزاری، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس را هک کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلاین مدعی شد که سایت خانه ملت و برخی سامانه‌ های داخلی مجلس شورای اسلامی هک شده است. این گروه تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان مجلس منتشر کرده است.

این گروه هکری ادعا دارد که علاوه بر نفوذ به خبرگزاری مجلس، لیست حقوق نمایندگان و مواردی مثل اطلاعیه‌های مخصوص نمایندگان هم لو رفته است.

علاوه بر این موفق شده به اطلاعات حداقل چهار سایت شامل، سایت خبرگزاری مجلس (با نام خانه ملت)، سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس و بیش از ۶۰۰ سرور مجلس دست پیدا کند.

روابط‌ عمومی مجلس در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت: بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

 روزنامه مستقل توییت صادق حسینی، فعال رسانه‌ای را منتشر کرده که او در توییت مذکور عکسی از محتوای افشا شده بعد از هک را منتشر کرده که در آن آمده بود؛

افشای اطلاعات جدید بعد از حمله هکری منافقین به سامانه های مجلس /پزشکیان و رشیدی کوچی در دسته «حاشیه سازها» وارد شدند

*ارسال پیامک برای کلیه نمایندگان مجلس در راستای جلوگیری از تخلیه تلفنی توسط شبکه‌های معاند

*ارسال پیامک به نمایندگان در خصوص هوشیاری پیرامون عدم موضع‌گیری در مورد خانم مهسا امینی و اغتشاشات اخیر

*احصاء شماره تلفن کلیه نمایندگان و کارکنان مجلس و ارسال آن برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جهت رصد احتمال حضور آنها در تجمعات و همکاری با اغتشاش‌گران

*توجیه و رصد کارکنان مجلس در جهت عدم موضع‌گیری نسبت به فوت خانم مهسا امینی و اتفاقات اخیر کشور

*اعلام هوشیار باش و توجیه مرکز فناوری اطلاعات مجلس در خصوص احتمال حملات سایبری که پس از وقوع این حملات به دلیل اتخاذ تدابیر پیش دستانه موفقیتی برای آنان حاصل نگردید.

*توجیه حضوری و تلفنی تعدادی از نمایندگان حاشیه‌ساز در خصوص اغتشاشات نظیر آقایان پزشکیان، پاک فطرت، رشیدی کوچی، خضریان و … که این اقدام موجب تعدیل قابل توجه مواضع نمایندگان و در….

حسینی همچنین ضمن انتشار عکس مذکور در صفحه توییتر خود نوشته است:

حراست مجلس از جمله نهادهایی است که برای نمایندگان مجلس که طبق اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی حق اظهار نظر آزادانه دارند، محدودیت ایجاد می کند.

همچنین حراست مجلس برخی از نمایندگان مثل پزشکیان و رشیدکوچی را در دسته «حاشیه‌ساز» طبقه بندی می کند.

این درحالی است که روابط عمومی مجلس در مطلبی تاکید کرده برخی از اسناد منتشر شده دستکاری شده اند.

علاوه بر این کانال خبری تریبون مجلس خبر داد:

یک گروه هکری اعلام کرده که سایتهای زیر را هک و از دسترس خارج کرده است.

سایت خبرگزاری مجلس (با نام خانه ملت)

سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس

سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس

تصاحب بیش از ۶۰۰ سرور مجلس

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است