کد خبر : 283383
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - 03:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

برخورد با ۲ عضو متخلف هیأت اجرایی انتخابات اصفهان / ۷۴۳ نفر تأیید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برخورد لازم با ۲ عضو متخلف هیأت اجرایی انتخابات استان اصفهان انجام و تذکرات قانونی ارائه شد.

برخورد با ۲ عضو متخلف هیأت اجرایی انتخابات اصفهان / ۷۴۳ نفر تأیید صلاحیت شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا جان‌نثاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرایند انتخابات در قانون اساسی و قانون انتخابات پیش بینی شده، نقطه شروع فرایند انتخابات در هر انتخاباتی از تعیین روز انتخابات آغاز می‌شود و مطابق آن چینش تقویم انتخابات تعیین می‌شود.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: تاکنون تقویم انتخابات مطابق با مر قانون انجام شده و تاکنون با مشکلی روبرو نشده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه امسال اصلاحاتی در قانون انتخابات داشتیم، گفت: یکی بحث پیش ثبت‌نام بود و دیگری بحث استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات داوطلبان است.

وی با اشاره به اینکه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم، تصریح کرد: ساختار برگزاری انتخابات منسجم است، اجرای انتخابات توسط وزارت کشور انجام می‌شود وامسال سه هزار و ۱۶۱ شعب اخذ رأی داریم که دو هزار و ۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه هم سیار است.

جان‌نثاری ادامه داد: در این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته در مرحله ثبت‌نام نهایی یک هزار و ۷۶۸ نفر حضور یافتند که برخی در طول مسیر انصراف دادند، برخی نقص مدرک داشتند، برخی تأیید صلاحیت نشدند و در مجموع ۷۴۳ داوطلب تأیید صلاحیت شده داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص آغاز تبلیغات داوطلبان پیش از موعد مقرر گفت: چنانچه گروه‌ها برای اصل مشارکت تبلیغ کنند، مانعی ندارد اما زمانی که می‌خواهند فهرست انتخاباتی اعلام کنند، خارج از زمان تخلف است.

وی افزود: نظارت را به صورت بازرسی میدانی و گزارش‌های مردمی دنبال می‌کنیم.

جان‌نثاری در خصوص برگزاری انتخابات شورای شهر بهارستان و تعدادی از روستاها نیز اظهار کرد: به دلیل اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده نمایندگان مجلس است و این نمایندگان خود درگیر انتخابات هستند برای جلوگیری از هر گونه شائبه این انتخابات در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

وی در خصوص حضور ۲ عضو هیأت اجرایی انتخابات در برخی از جلسات انتخاباتی داوطلبان گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم انجام، تذکرات قانونی داده شد و مشکل برطرف شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص تفکیک داوطلبان احزاب نیز گفت: ما توجهی به احزاب در روند برگزاری انتخابات نداریم و برای ما مشارکت همگانی است.

وی در خصوص داوطلب تأیید صلاحیت شده شهر اصفهان گفت :۲۹۶ نفر از داوطلبان از حوزه اصفهان و چهار شهرستان شرق اصفهان هستند.

جان‌نثاری زمان برگزاری انتخابات را ۱۰ ساعت و از ساعت ۸ تا ۱۸ اعلام کرد و ادامه و ادامه داد: امنیت شعب و امنیت عمومی مورد توجه است و انتخاباتی در امنیت کامل خواهیم داشت.

وی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برای استان اصفهان طبق نظر شورای نگهبان و شورای نظارت انتخابات الکترونیک را نخواهیم داشت.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه مسیحیان ارمنی جنوب در اصفهان و سه شهر استان و شیراز انتخابات را انجام می‌دهند، گفت: کلیمیان و زرتشتیان نیز با محوریت تهران انتخابات آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از افرادی که در معرض تأیید صلاحیت قرار گرفتند، در استان تأیید صلاحیت شدند، اضافه کرد: افزایش تعداد داوطلبان بیانگر امید داشتن مردم به نظام و آینده کشور است.

همچنین مصطفی خضری، رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات تاکنون سعی شده صرفه‌جویی کامل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: هیأت بازرسی استان شکل گرفته، یک نفر رئیس، یک نفر دبیر و سه عضو با احکام از وزیر کشور در این هیأت حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز به تبع آن این هیأت‌ها تشکیل شده است.

اخبار مرتبط:
۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بیش از ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی این استان وارد خواهند شد.

زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح امنیت محله محور و دستگیری ۲۷ متهم متواری و کشف ۱۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسروقه توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است