کد خبر : 283347
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - 21:31
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فعال اصولگرا: مردم از نمایندگان کنونی رضایت ندارند / کاهش مشارکت در این شرایط غیرعادی نیست

یک فعال سیاسی گفت: آن کسانی که امیدوارند صندوق رأی می‌تواند مشکل‌گشا باشد، دنبال تغییراتی در مجلس هستند.

فعال اصولگرا: مردم از نمایندگان کنونی رضایت ندارند / کاهش مشارکت در این شرایط غیرعادی نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: مجلس یازدهم به پایان کار خود نزدیک می‌شود و حالا این امکان وجود دارد که این مجلس را در معرض ارزیابی قرار دهیم و بپرسیم که آیا نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توانستند به آنچه وعده داده بودند، عمل کنند؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به طور کلی نارضایتی‌های زیادی در میان توده‌های مردم وجود دارد که بخش عمده آن به مسائل اقتصادی و معیشتی مربوط می‌شود. در چهارسال گذشته مجلس و دو سال گذشته دولت آنچه انتظار می‌رفت، گشایش در عرصه اقتصادی، کاهش نرخ تورم و تحقق شعارهای مجلس و دولت بود. اگر خاطرتان باشد مثلا آقای رئیسی در سال۹۶ که رأی نیارود در پاسخ به یک خبرنگار که گفت احساس شما چیست؟ گفت بسیار خوشحالم که رئیس‌جمهور نشدم تا دلار پنج هزار تومان نشود. اکنون نرخ دلار نزدیک به شصت هزار تومان است یعنی دوازده برابر عددی که آقای رئیسی نگران آن بود و این نرخ تورم یعنی کاهش قدرت خرید مردم و کوچک‌شدن سفره مردم. مجلس هم قرار بود ترمز افزایش قیمت‌ها را بکِشد اما می‌بینیم اقدام قابل ذکری انجام نداده است و همچنان مردم درگیر مشکلات اقتصادی‌اند».

او ادامه داد: «در کنار اقتصاد مسائل دیگری از جمله ریزگردها، خشکسالی، بیکاری و… دست به دست هم داده‌اند تا بخش‌های مختلف جامعه ناراضی شوند و طبیعی است مردم از نمایندگان کنونی رضایت نداشته باشند. در این شرایط مردم به امید ایجاد تغییراتی از مجلسی به مجلسی دیگر، از دولتی به دولت دیگر رأی می‌دهند تا شاید شرایط کشور بهبود یابد. من شخصا معتقدم تا وقتی در عرصه سیاست‌های کلان، سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی کشور تغییراتی ایجاد نکنیم نباید انتظار داشته باشیم سفره مردم رنگین‌تر شود و روند کوچک‌شدن سفره مردم با این آهنگی که پیش می‌رویم، ادامه خواهد داشت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر میزان مشارکت مردم در این شرایط کاهش یابد نباید امر غیرعادی تلقی شود و آن کسانی که امیدوارند صندوق رأی می‌تواند مشکل‌گشا باشد، دنبال تغییراتی در مجلس هستند. البته واقعیت این است ما تا مادامی که به احزاب سیاسی بهای لازم را ندهیم و احزاب در کشور جایگاه خودشان را پیدا نکنند، مردم در شناسایی نیروهای کارآمد مشکل خواهند داشت. امروز در دنیای توسعه‌یافته احزاب هستند که از سمت مردم کار سیاسی می‌کنند و افراد نخبه را شناسایی و به مردم معرفی می‌کنند. مردم ایران از این امکان بی‌بهره‌اند و انتخاب مردم مبتنی بر نیازهای تخصصی مجلس صورت نمی‌گیرد. تقصیر مردم هم نیست زیرا احزاب سیاسی عملا وجود خارجی ندارند. البته هنوز عده‌ای معتقند صندوق رأی می‌تواند شرایط را بهبود بخشد».

آرین‌منش در پایان گفت: «یک مسئله دیگر هم موضوع ردصلاحیت‌هاست. اکنون برخی طیف‌ها باور دارند که به دلیل ردصلاحیت‌ها نمی‌توانند آن‌طور که باید و شاید در انتخابات حضور یابند. همین امر هم باعث کاهش مشارکت می‌شود؛ به طوری که در دو انتخابات قبلی یعنی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و مجلس۹۸ هم میزان مشارکت به طرز محسوسی پایین آمد. همه این عوامل است که دست به دست هم می‌دهند تا زمینه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم نشود».

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: بحران‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بر فرآیند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است
نماینده مجلس: بحران‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بر فرآیند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، اظهار داشت: وقتی خانواده هایی را می‌بینید که دچار بحران های خانوادگی، اقتصادی و یا معیشتی هستند، این مسأله در فرایند یادگیری دانش آموزان در مدارس هم اثر می‌گذارند.

وزیر ارشاد: اصرار داشتم که مخبر از طرف دولت نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود
وزیر ارشاد: اصرار داشتم که مخبر از طرف دولت نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود

اسماعیلی می گوید اصرار داشتم که مخبر به‌نمایندگی از دولت در انتخابات شرکت کند. مخبر گفت؛ نه! حضرت آقا این مسئولیت دولت گذار را به من دادند و من اگر بخواهم به عرصه انتخابات بیایم،‌ در ادامه انجام وظایف رئیس‌جمهور شهید کوتاهی می‌شود،‌ من هم بیایم چه‌کسی می‌خواهد کشور را اداره کند؟

نماینده مجلس: پزشکیان بر اساس شاخص‌های رهبری کابینه خود را انتخاب کند
نماینده مجلس: پزشکیان بر اساس شاخص‌های رهبری کابینه خود را انتخاب کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم آقای پزشکیان کابینه خود را بر اساس شاخصه‌های مقام معظم رهبری معرفی کند تا انسجام و وحدت لازم نیز میان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است