کد خبر : 282464
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 08:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخابات شفاف می شود

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در ستاد انتخابات استان نحوه فعالیت نامزدهای انتخاباتی در حوزه تبلیغات، به صورت ویژه مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخابات شفاف می شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا جان‌نثاری، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان، ضمن تبریک اعیاد رجبیه و ایام الله دهه فجر، گفت: در این نشست همانند هر هفته مروری بر فرایند اجرای انتخابات در استان داشتیم.

به نوشته فارس؛ وی ادامه داد: در جلسه ستاد نحوه فعالیت نامزدهای انتخابات در حوزه تبلیغات به صورت ویژه مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در قانون انتخابات تبیین شده است که بایستی هزینه تبلیغات نامزدها توسط حسابی که کاندیدای انتخابات قبلا اعلام کرده‌ است انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: با این قانون مسائل مالی تبلیغات شفاف خواهد شد. به طور مثال بنگاه‌های اقتصادی جز در حد پیش‌بینی شده در قانون، اجازه ندارند به کاندیداها کمک کنند، اما احزاب می‌توانند بعنوان شخصیت‌های حقیقی به ستادهای انتخاباتی کاندیدها کمک کنند البته این کمک ها بایستی از طریق حساب اعلام شده انجام شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخابات نامزدها نمی‌توانند بدون حد و حدود و از منبع نامشخص برای تبلیغات هزینه کنند.

وی ادامه داد: در این نشست این مطالب به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات ستاد انتخابات استان به فرمانداران استان ابلاغ و اعلام خواهد شد تا طبق ضوابط و قانون انتخابات موضوع تبلیغات کاندیدها انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: همچنین مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات نیز مطرح شد و در این خصوص مانوری را بر صحت‌سنجی دستگاه‌های احراز هویت استان داشتیم.

وی افزود: در مرحله نخست این صحت سنجی که هفته گذشته انجام شد ۱۶۰ نقطه استان مورد بررسی قرار گرفت و دریافتیم مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد البته در چندین مرحله دیگر نیز این صحت سنجی در سراسر استان انجام خواهد شد‌.

جان‌نثاری ضمن اشاره به پشتیبانی از برگزاری فرایند انتخابات، بیان کرد: جلسات منطقه‌ای در حوزه پشتیبانی از انتخابات برگزار شده است و فعالیت‌های انجام شده توسط کمیته پشتیبانی به ستاد ارائه و گزارش شد.

وی عنوان کرد: فرمانداران شهرستان های گلپایگان و خوانسار نیز در ستاد حضور داشتند که مجموعاً یک حوزه انتخابیه را تشکیل می‌دهند و از اجرای انتخابات در این حوزه انتخابیه گزارشی را به ستاد ارائه کردند.

محمدرضا عسگریان فرماندار شهرستان گلپایگان نیز، گفت: در این شهرستان تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اتخاذه شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی جهت برگزاری انتخابات از ماه‌های گذشته انجام شده است به نحوی که تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات مشخص شده‌اند و فرایند آموزش اعضاء در حال انجام است.

فرماندار شهرستان گلپایگان متذکر شد: مشارکت همگانی بعنوان اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در شهرستان گلپایگان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

عباسعلی علیخاصی فرماندار شهرستان خوانسار نیز گفت: در این شهرستان براساس چهار اصل سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت کمیته‌هایی تشکیل شده است که در حال اجرای فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص ارتباط ویژه و چهره به چهره با مردم و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خوانسار متذکر شد: ۱۱۰ میز خدمت در شهرستان برنامه‌ریزی شده تا رؤسای ادارات و مسئولان شهرستان در سراسر شهرستان از جمله روستاها حضور داشته باشند و در صدد رفع مشکلات تلاش کنند.

اخبار مرتبط:
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از کنترل و استحصال ۳۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان طی بارش‌های هفته گذشته خبرداد.

سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل اخیر به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در استان اصفهان آسیب وارد کرد.

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی که از ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است