کد خبر : 282065
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - 05:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

برف و یخبندان دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی، مدیریت بحران اصفهان به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان اعلام آماده‌باش داد.

برف و یخبندان دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: در پی صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات‌رسان، به ویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب و دهیاران اعلام آماده‌باش داد.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به آمادگی ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در پی اعلام هشدار سطح نارنجی طی امشب تا روز شنبه گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی بارش برف و کولاک، وزش تندبادهای موقتی،کاهش محسوس دما، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب شمال و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

شیشه فروش ادامه داد: این سامانه جوی با شدت بیشتر در شهرستانهای فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن و بویین میاندشت، خوانسار و گلپایگان، کلشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محورهای جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با وزش تندبادهای لحظه‌ای و کاهش نسبی میانگین دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در همه مناطق استان به ویژه غرب و ارتفاعات از روز جمعه تا روز یکشنبه هشدار سطح زرد برای سایر مناطق صادر شده است.

وی تصریح کرد: استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی با دپوی نمک و شن توصیه می‌شود.

شیشه فروش افزود: تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران تاکید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای، تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خوروهای سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری بیان کرد: اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از کولاک و تندبادها با استحکام بخشی به سازهای ناپایدار در برابر تندباد توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از صعود به ارتفاعات خاطرنشان کرد:حفاظت محصولات و سازهای کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر کاهش دما، یخ زدگی و تندباد تاکید می‌شود.

شیشه فروش با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ گفت: اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن مساجد و محله‌های اقامتی و نیز صرفه‌جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در این زمینه ۳۲۴ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات استقرار یافتند.

وی عنوان کرد: تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش‌نشانی وشهرداری‌ها، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی در راستای پاسخگویی به امدادخواهان به صورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند کرد.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است