کد خبر : 282046
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - 19:20
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

سازمان هواپیمایی: موضوع پرواز عمره مربوط‌ به ما نیست؛ وزارت خارجه باید پیگیری کند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پروازهای عمره بیان کرد: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکل فنی نداریم و وزارت امور خارجه باید به‌ صورت جدی‌تر به این موضوع وارد شده و در سطح کلان مساله را پیگیری کند.

سازمان هواپیمایی: موضوع پرواز عمره مربوط‌ به ما نیست؛ وزارت خارجه باید پیگیری کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پروازهای عمره بیان کرد: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکل فنی نداریم و وزارت امور خارجه باید به‌ صورت جدی‌تر به این موضوع وارد شده و در سطح کلان مساله را پیگیری کند.

محمد محمدی‌بخش امروز در جمع خبرنگاران درباره پروازهای عمره و علت تاخیری که در انجام شدن پروازها رخ داده، بیان کرد: ما در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکلی نداریم و هواپیمایمان هم آماده است؛ کمااینکه در سال‌های گذشته هم پروازهای ما به عربستان و اقصی‌نقاط دنیا انجام شده است. مشکلی فنی نداریم و در حاشیه اجلاس آی‌کن هم با رئیس هواپیمایی کشوری عربستان مذاکره و اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه طرف مقابل هنوز پاسخ‌های جمهوری اسلامی را برای شروع پروازهای عمره اعلام نکرده و به نظر می‌رسد موضوع مربوط‌به هواپیمایی نیست و وزارت امور خارجه باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوع وارد شده و در سطح کلان مساله را پیگیری کند. اما هیچ مشکل فنی و تخصصی در حوزه هواپیمایی نداریم و مسائل فنی به موضوعاتی برمی‌گردد که باید در سطح بالاتری از سوی وزارت امور خارجه که متولی این موضوع است، پیگیری شود.

افزایش قیمت بلیت منوط‌به مصوبه شورای عالی هواپیمایی است

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت توضیح داد: بعد از ابلاغ رای دیوان عدالت مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، دولت نامه‌ای مبنی‌بر اعمال ماده ۹۱ برای رای دیوان ارسال کرد. رئیس دیوان هم اعلام کرد فعلا رای برای ابلاغ متوقف شده و به جلسه‌ای کارشناسی موکول می‌شود.

محمدی‌بخش ادامه داد: بلافاصله شورای عالی برگزار و مصوب شد که همه شرکت‌ها ملزم هستند تازمان تعیین تکلیف رای دیوان، قیمت‌ها را با سقف ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی رعایت کنند. چنانچه رای دیوان ابقا شود نرخ‌ها بر مبنای رای دیوان و در غیر این صورت بر مبنای رای شورای عالی هواپیمایی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما باید در شورای عالی هواپیمایی مصوب شود، سیر قانونی را طی کند برای اینکه قابلیت اجرا داشته باشد. مگر اینکه بر اساس رای دیوان ابلاغیه متنوع‌سازی نرخ‌ انجام شود که در آن صورت هم نظر کارشناسی ما این است که شورای عالی هواپیمایی باید ورود کند و ما رهاشدگی در حوزه قیمت نداشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا قیمت بلیت در آستانه عید نوروز افزایش می‌باید، تاکید کرد: هرگونه افزایش منوط‌به مصوبه شورای عالی هواپیمایی است.

ایرلاین‌های متخلف این بار لغو امتیاز می‌شوند

وی درباره برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که سقف قیمتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در خصوص ایرلاین‌هایی که رعایت نمی‌کنند، همزمان با شکایت‌های مردمی و نظارت‌هایی که صورت گرفته، دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات، دادسرا و قوه قضاییه ورود کردند و جریمه‌های سنگین وضع شده و با این موضوع برخورد می‌کنیم. ما با همه سودجودیان، پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهایی که از این فضا استفاده می‌کنند، برخورد خواهیم کرد و برخورد ما نسبت به دفعه قبل شدیدتر خواهد بود و این برخورد این بار با هر مجموعه متخلف، از نوع لغو امتیاز است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: جریمه‌ ایرلاین‌های متخلف در فاصله زمانی کمتر از یک هفته و برای زمانی است که سازمان هواپیمایی تعیین سقف را ابلاغ کرده و آنها باید رعایت می‌کردند. تاکنون چندین پرونده قضایی تشکیل شده، حکم‌های قضایی ابلاغ شده و به متخلفان تذکرهای جدی دادیم و جریمه‌های نقدی سنگین هم بریده شده است.

محمدی‌بخش درباره پرواز متعدد لغوشده و جریمه شرکت‌های ابطال‌کننده این پروازها توضیح داد: از میان تمام پروازهایی که در روز انجام می‌شود، حداکثر سه یا چهار پرواز لغو می‌شود؛ بخشی به دلیل عملیاتی و بخشی به دلیل بدی آب. همه اینها در جای خودش رسیدگی می‌شود و طبق قانون حقوق مسافر با آنها برخورد می‌شود. با متخلفان هم برخورد کردیم و برخورد خواهیم کرد.

وی درباره شرایط فعلی ناوگان صنعت هوایی اظهار کرد: در شرایط حاضر مشکلات مختلفی وجود دارد. نوسانات ارزی، وضعیت تحریم‌ها، عدم ترخیص قطعات از گمرک مشکلاتی است که وجود دارد و نگهداشت صنعت هوایی در این شرایط باید با تعامل و همکاری همه اتفاق بیفتد. کوچک‌ترین سهل‌انگاری خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. از این رو اجازه هیچگونه حرکت هیجانی را در صنعت نمی‌دهیم و آگاهانه عمل کرده و از برخوردهای هیجانی جلوگیری خواهیم کرد. در عین حال که اولین وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری امنیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای واردات هواپیما و رسیدن به ۲۵۰ فروند وعده‌ داده‌ شده تا پایان سال گفت: بنا بود تا پایان سال به ۲۵۰ فروند برسیم اما حدود سه ماه است که به دلایل مختلف، ‌ مصوبه ترخیص قطعات از گمرک برای سر خط آوردن هواپیماها دچار وقفه جدی شده است. البته روز گذشته مصوبه صادر شد. در حال حاضر ۱۸۰ فروند هواپیما عملیاتی است، اما سعی می‌کنیم به عدد قابل قبولی رسیده و به بالای ۲۰۰ فروند در ایام نوروز برسیم.

قرار بود امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از هشت پروژه به ارزش بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه مهرآباد با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شود که به دلیل سفر بذرپاش به هرمزگان، این برنامه به زمان دیگری موکول شد.

اخبار مرتبط:
بسته شدن بزرگ‌ترین قرارداد نفتی کشور در سکوت خبری، توسط دولت مدعی شفافیت
بسته شدن بزرگ‌ترین قرارداد نفتی کشور در سکوت خبری، توسط دولت مدعی شفافیت

روزنامه شرق از بسته شدن قرارداد ۱۱.۵ میلیارد دلار نفتی، در سکوت رسانه‌ای خبر داد.

نماینده مجلس: امیدوارم الهتاب بازار ارز فروکش کند
نماینده مجلس: امیدوارم الهتاب بازار ارز فروکش کند

پورابراهیمی گفت: با اصلاح سیاست‌های ارزی می‌توانیم التهاب را به شدت کاهش دهیم و وضعیت را از شرایط کنونی خارج کنیم.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از توزیع نابرابر سفر میان خانوارها / تنها ۱۸% مستاجران سفر رفته‌اند / ۷۶% خانوار‌های فاقد خودروی شخصی، از سفر محروم شده‌اند
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از توزیع نابرابر سفر میان خانوارها / تنها ۱۸% مستاجران سفر رفته‌اند / ۷۶% خانوار‌های فاقد خودروی شخصی، از سفر محروم شده‌اند

در سال ۱۴۰۰، از جامعه ۲۶ میلیون و ۳۰۲ هزارنفری خانوار کشور، حدود ۷۰ درصد از آنان در سال ۱۴۰۰ سفر نرفته و تنها هفت میلیون و ۷۸۸ هزار خانوار معادل ۳۰ درصد خانوار‌های کشور در این سال به سفر رفته اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است