کد خبر : 282038
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - 19:06
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

زریبافان: در جریان اصولگرا و اصلاح طلب پدرخواندگی به دیکتاتوری حزبی تبدیل شده است

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی گفت: در جریان اصولگرا و اصلاح طلب پدرخواندگی قوی شکل گرفته است و به دیکتاتوری حزبی تبدیل شده و می گویند حرف اول و آخر را می زنیم و اگر کسی خلاف آنها بگوید، او را بایکوت می کنند.

زریبافان: در جریان اصولگرا و اصلاح طلب پدرخواندگی به دیکتاتوری حزبی تبدیل شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: مسعود زریبافان در کنگره سراسری جمعیت یاران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبری انقلاب امسال از ابتدای سال فضا را انتخاباتی کردند، اظهار کرد: ایشان به چهار مولفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت برای انتخابات اشاره کردند. سلامت و امنیت از وظایف دولت و مشارکت و رقابت مربوط می شود به توده مردم، خواص و احزاب.

وی ادامه داد: رهبری در گذشته هم به دو شاخصه مطالبه گری و آتش به اختیار بودن برای نیروهای انقلاب اشاره کرده اند. اگر آن چهار مولفه انتخابات و دو شاخصه دیگر را با هم تلفیق کنیم، می توانیم وظایف خود را در انتخابات ایفا کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دو جریان سیاسی کشور با تغییر چهره و اسم همیشه خود را در انتخابات حفظ کرده و با دوقطبی کردن سعی در جذب آرای مردم داشتند ولی مردم نسبت به این دو جریان ناامید هستند و رغبتی برای حرف شنوی از این دو جریان ندارند، چنین ابراز عقیده کرد: در جریان اصولگرا و اصلاح طلب پدرخواندگی قوی شکل گرفته است و به دیکتاتوری حزبی تبدیل شده و می گویند حرف اول و آخر را می زنیم و اگر کسی خلاف آنها بگوید، او را بایکوت می کنند.

زریبافان با بیان اینکه ما معتقدیم با ضعیف شدن این دو جریان باید رقابت جدی میان داوطلبان انتخابات شکل بگیرد، تصریح کرد: برخی داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط همین پدرخوانده ها حذف می شوند. می گویند لیست ما تنظیم شده و شما در لیست نیستید باید کنار برود در غیر این صورت وحدت شکن هستید. وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ناشی از عملکرد همین پدرخوانده ها است. این ها در انتخابات درون تشکیلاتی هم تقلب و مهندسی آرا می کنند. آنها کسانی در لیست قرار می دهند که از آنها حرف شنوی داشته باشند. ما باید این جریان را تمام کنیم. باید همه داوطلبان تایید صلاحیت شده تا روز آخر در انتخابات باقی بمانند چون همه آنها ظرفیت جذب مشارکت دارند. نباید مردم را وادار کرد که رای لیستی بدهند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که در این انتخابات  پدرسالاری، قبیله سالاری و فامیل سالاری به شایسته سالاری تبدیل شود.نباید اجازه دهیم چند نفر برای کشور تصمیم بگیرند. باید کار جدیدی کنیم و پدرخوانده ها را کنار بگذاریم.

وی افزود: یکی از مشکلات مجلس دوره های گذشته این بوده که اقلیت ضعیف بوده است. چه اشکالی دارد اقلیت قوی در مجلس حضور داشته باشد؟ چه اشکالی دارد اصلاح طلبان اقلیت قوی در مجلس داشته باشند؟

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی گفت: هرجا با خلوص کار کردیم موفق شدیم. ولی فقیه مشارکت و رقابت جدی خواسته است و همه باید برای تحقق فرمایشات رهبری عمل کنیم. در این صورت چه به مجلس برسد چه نرویم، پیروز شده ایم.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است