کد خبر : 281557
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - 13:34
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان ضابطه‌مند نیست

یک روزنامه اصلاح‌طلب بی‌ضابطه بودن شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را اثبات کرده است.

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان ضابطه‌مند نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه هم میهن بی‌ضابطه بودن شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را اثبات کرده است.

بهترین شیوه‌ی بررسی و تعیین میزان قاعده‌مندی نهادهای بررسی‌کننده صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مراجعه به گذشته و سابقه عملکرد آنهاست. از باب نمونه نحوه برخورد با نامزدی بهزاد نبوی در انتخابات‌های مختلف بسیار جالب توجه است. نبوی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سوم(۱۳۷۰)، مجلس چهارم(۱۳۷۲)، میان‌دوره‌ای مجلس پنجم(۱۳۷۶) و مجلس هفتم(۱۳۸۲)؛ ردصلاحیت و در انتخابات مجلس پنجم(۱۳۷۴) و مجلس ششم(۱۳۷۸)؛ تأیید صلاحیت شده است! مثال دیگر علی مطهری است که گرچه در انتخابات مجلس هشتم، نهم و دهم واجد صلاحیت بود؛ ولی ناگهان در سال ۱۳۹۸ صلاحیت خود را از دست داد و اکنون برای انتخابات اسفندماه صلاحیت ازکف‌رفته‌اش را دوباره باز یافته است.

این روزنامه افزوده است: سیدمحمود علوی که سابقه نمایندگی مجلس شورا در دورهای اول، دوم، چهارم، پنجم و نیز دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان را دارد، در انتخابات مجلس نهم در سال ۱۳۹۰ ردصلاحیت شد. وی دو سال بعد، پس از پیروزی حسن روحانی به‌عنوان وزیر اطلاعات انتخاب و هشت‌ سال این منصب را در اختیار داشت و اکنون به فاصله دو سال از ترک صندلی وزارتی درحالی‌که کماکان عضو خبرگان است، فاقدصلاحیت برای نمایندگی مجلس شورا و خبرگان شناخته شده است.  این‌ها نمونه اندکی از بی‌ضابط بودن و فقدان قاعده و معیار در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات‌ها در کشورمان است. بی‌نظمی و فقدان معیار مشخص در بررسی صلاحیت‌ها آنچنان مشهود است که می‌توان عمل نهادهای مربوطه را نه بررسی صلاحیت نامزدها بلکه معطی صلاحیت دانست؛ به‌نحوی‌که این عطا در ادوار مختلف در مورد یک شخص می‌تواند به کرات تغییر کند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است