کد خبر : 281553
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - 13:30
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

خطر اعدام بیخ گوش یوهان فلودروس / اتهام شهروند سوئدی افساد فی‌الارض است

قاضی دادگاه ضمن اعلام ختم رسیدگی به پرونده، با وارد کردن اتهاماتی از قبیل سفر به اسرائیل و ارتباط با این کشور، مدعی شد که این اطلاعات "براساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تحقیقات به عمل آمده، گزارش دستگاه امنیتی" و "رصد اطلاعاتی" به دست آمده است و اتهامات یوهان فلودروس را "افساد فی‌الارض از طریق اقدام علیه امنیت کشور و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی" و همچنین "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت" عنوان کرد.

خطر اعدام بیخ گوش یوهان فلودروس / اتهام شهروند سوئدی افساد فی‌الارض است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه از برگزاری پنجمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، در جلسه آخر این دادگاه که به ریاست قاضی افشاری و “با حضور هیئت قضات شعبه ۲۶، نماینده دادستان، متهم، وکلای متهم، مترجم رسمی و کاردار سفارت سوئد” برگزار شد، مهلتی یک هفته‌ای برای ارائه لایحه دفاعیات از سوی وکلای این شهروند سوئدی به دادگاه تعیین شد.

قاضی دادگاه ضمن اعلام ختم رسیدگی به پرونده، با وارد کردن اتهاماتی از قبیل سفر به اسرائیل و ارتباط با این کشور، مدعی شد که این اطلاعات “براساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تحقیقات به عمل آمده، گزارش دستگاه امنیتی” و “رصد اطلاعاتی” به دست آمده است و اتهامات یوهان  فلودروس را “افساد فی‌الارض از طریق اقدام علیه امنیت کشور و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی” و همچنین “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت” عنوان کرد.

در این جلسه یکی از وکلای این شهروند سوئدی اظهار داشت که “شرح تفصیلی دفاعیات را در لایحه‌ای تقدیم دادگاه” خواهد کرد و وکیل دیگر نیز به دفاع از موکل خود پرداخت.

همچنین نماینده دادستان نیز با این ادعا که “اقدامات متهم در حوزه اطلاعاتی که به خارج از کشور منتقل کرده بسیار گسترده بوده”، این شهروند سوئدی را به ارتباط با اسرائیل متهم کرد و خواستار “صدور حکم اشد” در خصوص این پرونده شد.

فلودروس در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در سفری همراه با دوستانش به ایران، زمانی که قصد بازگشت به کشورش را داشت، بازداشت شد.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است