کد خبر : 281476
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - 05:05
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۲ محور تاریخی شهر اصفهان نوسازی می‌شود

شهردار اصفهان از قرار گرفتن نوسازی دو محور تاریخی باباقاسم و هارونیه در دستور کار شهرداری اصفهان خبر داد.

۲ محور تاریخی شهر اصفهان نوسازی می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان اظهار کرد: پس از افتتاح محور آقانورالله نجفی که یک تجربه جدید در احیای محورهای تاریخی اصفهان بود، احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده آن را تقدیم شهروندان کنیم.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه محور باباقاسم یکی از تاریخی‌ترین گذرهای شهر است که ارزش احیا و تبدیل به محور گردشگری برای گردشگران ملی و بین‌المللی را دارد، ادامه داد: محور هارونیه نیز محور اتصال دولتخانه صفوی به دولتخانه سلجوقی است که میدان امام(ره) را به میدان امام علی(ع) متصل می‌کند و پر از نقاط و نشانه‌های تاریخی همچون ابنیه و محل رخدادها است و حتی دفتر حفظ بافت تاریخی در این نقطه تشکیل شده است که امیدواریم بتوانیم این محورهای تاریخی را به‌تدریج احیا کنیم.

قاسم‌زاده با اشاره به خاک‌برداری انجام شده در گذر زرین جنب میدان امام علی (ع) به منظور اجرای عملیات احیا، خاطرنشان کرد: با انجام مقداری خاک‌برداری به بعضی از لایه‌ها برخورد کردیم که باید تیم باستان‌شناسی مستقر شوند و فعالیت خود را انجام دهند و با تصمیم مبتنی بر نظر این تیم کارشناسی، این گذر را از شرایطی که شهروندان را آزار می‌دهد، خارج کنیم.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است