کد خبر : 281156
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - 10:55
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

کلینزمن – مانچینی، دیداری اروپایی در آسیا

در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، قرار است یک دیدار با حال و هوای تقریباً اروپایی برگزار شود؛ عربستان و کره جنوبی فارغ از مسائل آماری مرحله گروهی با حضور دو سرمربی اروپایی یعنی روبرتو مانچینی و یورگن کلینزمن آمادگی دارند تا یک جدال سراسر اروپایی داشته باشند.

کلینزمن – مانچینی، دیداری اروپایی در آسیا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ورزش سه نوشت: در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، قرار است یک دیدار با حال و هوای تقریباً اروپایی برگزار شود؛ عربستان و کره جنوبی فارغ از مسائل آماری مرحله گروهی با حضور دو سرمربی اروپایی یعنی روبرتو مانچینی و یورگن کلینزمن آمادگی دارند تا یک جدال سراسر اروپایی داشته باشند.

این دو چهره در دوران سرمربیگری تنها یک بار  با یکدیگر ملاقات داشتند که این دیدار دوستانه پیش از جام ملت‌های آسیا بود و برنده آن یورگن کلینزمن بود.

در دوران بازیگری اما به مدت ۱۰ سال از شروع سال ۱۹۸۸ تا سال ۱۹۹۸ چه در مسابقات باشگاهی سری آ ایتالیا و چه در مسابقات ملی با یکدیگر جدال داشتند.

نخستین بار در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا سال ۱۹۸۸ بود که در دیدار افتتاحیه یورو ۸۸ ایتالیا و آلمان به مصاف یکدیگر رفتند. اگرچه نیمه نخست بدون گل تمام شد اما در دقیقه پنجاه و دوم روبرتو مانچینی دروازه آلمان را باز کرد و پس از آن در دقیقه پنجاه و پنجم آندریاس برمه روی پاس یورگن کلینزمن دروازه ایتالیا رو باز کرد تا دیدار افتتاحیه جام ملت‌های اروپا با نتیجه ۱-۱ خاتمه پیدا کند.

آلمان و ایتالیا وارد رقابت شدند. در ادامه این مسیر هیچ وقت این دو چهره دیگر مقابل چشمان یکدیگر خوشحالی نکردند تا اینکه باری دیگر در دیداری دوستانه آلمان و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید که در آن کلینزمن دو گل برای آلمان و مانچینی یک گل برای ایتالیا به ثمر رساندند. همچنین در آخرین رویارویی این دو چهره مانچینی لباس آبی آسمانی لاتسیو به تن داشت و کلینزمن همچنان بازیکن اینترمیلان بود که در دیدار هفته هشتم فصل ۱۹۹۷/۹۸، مانچینی دو گل برای لاتسیو به ثمر رساند و زمینه ساز پیروزی این تیم شد.

1983358

در مجموع ۸ تقابل به عنوان دو بازیکن فوتبال، مانچینی ۵ برد، کلینزمن دو برد و یک تساوی بین این دو چهره شاخص اروپایی فوتبال آسیا به ثبت رسیده است.

اکنون باید دید در شطرنج مانچینی و کلینزمن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای آسیا، کدام یک قرار است کیش و مات شود.

اخبار مرتبط:
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود
ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود

پیوس مدعی شد: بچه‌ها می‌دانند که باید جلوی سپاهان با تمام وجودشان بازی کنند و با شکست این حریف قهرمانی‌شان را از همین هفته پیش رو مقابل سپاهان جشن بگیرند.

آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!
آتش‌بازی در اراک / خداحافظی پرسپولیس با جام‌حذفی!

آلومینیوم اراک و پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در این بازی شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است