کد خبر : 281006
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - 18:02
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ناصر ایمانی: برخی طیف‌های اصلاح‌طلب فقط ژست اپوزوسیون را می‌گیرند

تحلیلگر اصولگرای مسایل جاری کشور نسبت به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مطالبی را مطرح کردند.

ناصر ایمانی: برخی طیف‌های اصلاح‌طلب فقط ژست اپوزوسیون را می‌گیرند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خود را آماده انتخابات می‌کنند و گفته می‌شود هر دوی این جناح‌های سیاسی مترصد رسیدن به لیست واحد هستند. از سویی البته هنوز طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در تحلیل شرایط کنونی انتخاباتی گفت: «اینکه اصولگرایان باتوجه به تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان بتوانند به لیست واحد برسند شاید کمی سخت باشد. از سوی دیگر اساسا اگر هم در شرایطی نتوانند به لیست واحد برسند، اتفاق بسیار بدی رقم نمی‌خورد زیرا به هر قیمتی نباید لیست واحد به دست آید که اگر قرار باشد چنین شود، ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد که از هزینه‌های به دست نیامدن لیست واحد هم بیشتر باشد. بنابراین لیست واحد یک امر مطلق نیست».

او ادامه داد: «درباره اصلاح‌طلبان هم باید گفت که برخی جریان‌های آنها پیش از این هم گفته بودند که در انتخابات شرکت می‌کنیم. آنها حتما وارد انتخابات می‌شوند، لیست می‌دهند و رسما اعلام می‌کنند که می‌آییم؛ مانند حزب کارگزاران».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «برخی طیف‌های اصلاح‌طلبان رفتار دوگانه‌ای را در پیش خواهند گرفت؛ به این معنی که شاید لیست ندهند و اعلام نکنند که در انتخابات شرکت می‌کنیم و حتی بعضی از آنها ژست تحریم هم به خود بگیرند اما تلاش خواهند کرد تا نیروهایشان وارد مجلس شوند؛ یعنی رویکردی به کلی بیگانه با انتخابات نخواهند داشت زیرا می‌خواهند از امکان ورود به قدرت هم استفاده کنند».

ایمانی در پایان گفت: «به نظرم طیف‌هایی که گفته می‌شود به سمت اپوزیسیون‌شدن حرکت می‌کنند رفتاری پر تناقض دارند. از یک سمت نمی‌خواهند به طور کامل ضدنظام شوند، از سوی دیگر در عمل پشت به نظام می‌کنند و از آن سو می‌خواهند وارد قدرت سیاسی شوند. طبیعی است که این رفتارها با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست و رفتاری کاملا غیرمتمدنانه در عالم سیاست است و در هیچ کشوری هم جز ایران دیده نمی‌شود. بنابراین طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند رسما در زمره اپوزیسیون قلمداد شوند اما ژست آن را می‌گیرند و هم‌زمان می‌خواهند از قدرت سیاسی هم بی‌بهره نمانند».

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است