کد خبر : 281003
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - 18:12
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

آملی لاریجانی: گرانی‌ها و تورم کمر مردم را خم کرده / مردم حق دارند گلایه داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان مشکلات داخل کشور و تورم و گرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و تورم کمر عده زیادی از مردم را خم کرده است که بخشی به دلیل تدبیر نا درست مسئولان است. و برخی دیگر برما تحمیل شده است.

آملی لاریجانی: گرانی‌ها و تورم کمر مردم را خم کرده / مردم حق دارند گلایه داشته باشند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه بر اینکه باید ببینم نظام جمهوری اسلامی در دنیا چه کرده، گفت: محور مقاومت فقط یک اثر از آثار نظام جمهوری اسلامی است که گروه محدودی در یمن در مقابل آمریکا ایستادند؛ امروز همان گروه شیعی در یمن حکومت را در دست گرفته و به کمک برادران خود در غزه آمدند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز در دیدار با علما و روحانیون در مسجد جامع ساری، به بررسی مشکلات کشور و اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که بر مدار ولایت قرار دارد، اظهار کرد: قانون اساسی کشور ما یکی از پیشرفته‌ترین قوانین اساسی دنیاست و به شهادت کسانی که قوانین اساسی کشور‌های مختلف را بررسی می‌کنند؛ قانون اساسی کشور ما بر اساس توحید، ولایت و امامت می‌دانند.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: منشاء ولایت فقیه، ولایت‌الله است و نظامی که براساس توحید و معاد باشد این نظام برای بقاء خود به جهاد نیاز دارد.

این مسئول افزود: نظام جمهوری اسلامی، نظام جدیدی را در پاسخ به این اظهارات مطرح کرده است که چرا باید از حکومت اطاعت شود که نظر ولایت فقیه است که این بایستی‌ها منشاء مشروعیت حکومت الهی دارد؛ اما فعلیت این حکومت‌ها به رای مردم است.

آیت الله لاریجانی با تاکید براینکه مشروعیت حکومت به الزاماتی است که از کتاب، سنت و ولایت فقیه استفاده می‌کنیم و مقبولیت موجب فعلیت این نظام می‌شود، تصریح کرد: امام راحل تمام تلاششان این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای مردم روی کار بیاید. اما مشروعیت حکومت‌ها باید براساس حکومت الهی باشد.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی مانند چهار دهه اخیر نیاز به حضور مردم در صحنه دارد؛ روحانیت معظم که به توصیه‌های حضرت امام باید روشنگری کنند امروز وظیفه مهمتری دارند؛ ما روحانیون موظفیم درک صحیحی از اهمیت نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم و نظر‌ها معطوف به مسائل داخل کشور نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان مشکلات داخل کشور و تورم و گرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و تورم کمر عده زیادی از مردم را خم کرده است که بخشی به دلیل تدبیر نا درست مسئولان است؛ و برخی دیگر برما تحمیل شده است.

این مسئول گلایه‌های مردم را از فشار‌های اقتصادی به حق دانست و ادامه داد: بخشی از این مشکلات هزینه‌ای است که برای داشتن استقلال می‌پردازیم. جنگ هشت ساله هم به ما تحمیل شد؛ و جوانانی که به شهادت رسیدند علاوه بر تحمیل این جنگ فرصتی بود که ما به استقلال برسیم.

آیت الله لاریجانی با توصیه بر اینکه باید موقعیت جمهوری اسلامی را با همسایگانش مقایسه کنیم، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا با تمام وقاحت میهمان کشوری می‌شود که سال‌ها از نفت آن کشور استفاده می‌کند و در حضور سلطان آن کشور، آن‌ها را به گاو شیرده تعبیر می‌کند و ما اجازه اینگونه رفتار را به کسی نمی‌دهیم. نظام جمهوری اسلامی راه آنان را بسته است.

وی با توصیه بر اینکه باید ببینم نظام جمهوری اسلامی در دنیا چه کرده، تصریح کرد: محور مقاومت فقط یک اثر از آثار نظام جمهوری اسلامی است که گروه محدودی در یمن در مقابل آمریکا بایستند؛ امروز همان گروه شیعی در یمن حکومت را در دست گرفته و به کمک برادران خود در غزه آمدند.

این مسئول افزود: عقل حکم می‌کند برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم و نارسایی‌ها را بپذیریم به فکر حل مشکلات مردم باشیم.

آیت الله لاریجانی با تاکید براینکه حضور در پای صندوق‌های رای بزرگترین عبادت است تا از این نظام شیعی در دنیا دفاع شود، یادآور شد: امروز نظام شیعی در دنیا آزادانه اسم امیرالمومنین و ائمه اطهار را می‌برد و برای بزرگداشت آنان جلسات برگزار می‌کند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم که پیرو ولایت فقیه هستیم برای حفظ نظام هر کاری دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیان مشکلات و تذکر به مسئولان اگر تخریب نباشد اشکالی ندارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر همین است اگر خطایی دیده شد برای اصلاح کردن مطرح شود.

وی افزود: اینکه به چه کسی رای دهیم مهم است، مردم با حضور در پای صندوق‌های رای نشان می‌دهند که در تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی پای کار هستند.

آیت الله صادق لاریجانی با تاکید بر استفاده از فضائل ماه رجب، خاطرنشان کرد: آثار معنوی ماه رجب را نباید فراموش کنیم، باید در این ماه قلبمان از تاریکی‌ها زدوده شود.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است