کد خبر : 280585
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - 11:35
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

روزنامه اصولگرا: ایران باید پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار دهد

خراسان نوشت: ایران به علت حمله مستقیم به نیروی مستشاری، این حق بین‌المللی را برای پاسخ مستقیم دارد. پاسخ نیز باید در میانه‌ این دو آستانه تعریف و اجرا شود و البته یکپارچه و حتی همزمان باشد و این مصداقی جز حمله مستقیم به برخی بخش‌های نظامی و خاص رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

روزنامه اصولگرا: ایران باید پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اصولگرای خراسان نوشت: انگیزه و هدف حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها در تدارک و اجرای فهرست بلندبالای ترور چیست؟ واکنش ایران و جبهه مقاومت برای  انتقام خون سید رضی، حاج صادق و… چگونه باید باشد؟ و…

۱-به نظر می‌رسد باید انگیزه و هدف مقامات تل آویو را از راه اندازی کمپین ترور از یکدیگر جدا کنیم. انگیزه، بیشتر ساحت روانی و هدف، ساحت محاسباتی دارد.

۲- عملیات هفتم اکتبر نقطه تاریکی در حیات سیاسی نتانیاهو ایجاد کرد، به همین دلیل در تلاش است با تداوم جنگ و البته حمایت هایی که از وی به وسیله سایر احزاب تندروی کابینه اش انجام می شود، برای خود به موازات ایجاد کمپین ترور دستاورد سازی کند. ماندن در قدرت انگیزه اقدامات جنون آمیز اوست.

۳-ترورهای اخیر را باید به منزله تداوم کمپین جدید حملات مخفی اسرائیلی ها یعنی تلاش برای «ترور، حملات سایبری و خرابکاری» علیه ایران در داخل مرزهای کشور و سراسر منطقه نیز قلمداد کرد. اسرائیل با هدف گذاری دقیق درصدد انتقام گیری از کلیه «افراد»، «گروه ها» و «کشورهای» دارای سهم و نقش در تحولات هفتم اکتبر است.

۴-در این نبرد، مهم لحظه تصمیم گیری است. زمانی که اراده زدن حاصل بشود. بازنگری در تمهیدات حفاظتی و امنیتی لازم است اما نکته این است که اجازه شکل گیری محاسبات خطرناک  داده نشود. دشمن وقتی تصمیم قطعی برای حذف فردی می گیرد دیر یا زود بالاخره تصمیمش را عملی خواهد کرد. اصل این است که تلاش و دستور کار طرف مقابل  یعنی کنترل محاسبات و در نتیجه پیش بینی پذیر کردن رفتار ایران به هم بریزد.

۵-  جنگ غزه این فرصت را به مقاومت داد تا میزان توان و اعتبار خود را به مردم منطقه نشان دهد. در دنیا نیز همه میزان تسلط مقاومت بر شرایط و زیرکی در محاسبات و دقت در رفتار همه اضلاع جبهه مقاومت را دیدند. مقاومت حالا از باب‌المندب تا سواحل مدیترانه، از کنار دجله تا مزارع شبعا در حال اجرای یک عملیات منسجم و منظم است. این ذات منظومه مقاومت است که با دادن کمترین هزینه، بیشترین دستاوردها را دارد. نکته بسیار مهم در تنظیم و انتخاب پاسخ جبهه مقاومت برای گرفتن انتقام سید رضی ها وحاج صادق ها این است که این انتقام باید در راستای تثبیت پیروزی عملیات طوفان الاقصی باشد.

۶-در واقعیت کنونی منطقه یک آستانه بالا برای جنگ منطقه‌ای وجود دارد که در آن، آمریکا همراه با صهیونیست ها، حمله مستقیمی به ایران و دیگر کشورهای منطقه انجام دهد. یعنی نوعی از حمله جبهه مقاومت که آمریکا را مجبور به پاسخ نظامی کند. در طرف مقابل، یک آستانه پایین نیز وجود دارد که هر پاسخی کمتر از آن، رژیم را از ادامه‌ کمپین ترور منصرف نخواهد کرد. ایران به علت حمله مستقیم به نیروی مستشاری، این حق بین‌المللی را برای پاسخ مستقیم دارد. پاسخ نیز باید در میانه‌ این دو آستانه تعریف و اجرا شود و البته یکپارچه و حتی همزمان باشد و این مصداقی جز حمله مستقیم به برخی بخش‌های نظامی و خاص رژیم صهیونیستی نخواهد داشت. برای نمونه جبهه مقاومت قبل از این، سامانه‌های بردبلند رژیم در ایلات و مناطق جنوبی را که میزبان هواپیماهای گران‌قیمت f35 است، تست کرده و می‌تواند نتایج آزمایش خود را در اختیار چنین حملاتی قرار دهد.حمله به پایگاه های‌ این هواپیماها حتی صهیونیست ها را از اعلام خسارت‌های آن ناتوان می سازد.

۷-تامل و تدقیق در رفتار مقاومت باعث می‌شود به هوش، تدبیر، صبر، برنامه‌ریزی و از همه مهم‌تر، ایمان فرماندهان نظامی و سیاسی این جبهه اعتقاد داشته باشیم. نحوه گرفتن انتقام خون پاک فرماندهان شهید نیز توسط همرزمانشان در میدان تعیین و تنظیم می‌شود. ان شاءا..

اخبار مرتبط:
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند
در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و امکان تردد به صورت خودرویی وجود ندارد و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است