کد خبر : 280270
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 12:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در جهان هستیم

دبیرکارگروه بخش بین الملل جشنواره مد ولباس فجر گمدعی شد: بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین الملل است.

به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در جهان هستیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ صداوسیما نوشت: محمدحسین آشتیانی معاون علمی اموزشی کارگروه مد و لباس کشور در برنامه سلام خبرنگار درباره برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر افزود: این بخش از لحاظ اجرایی به صورت دبیرخانه ایی فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته بیانیه مضمون آن بیش از ۴ ماه است که در حال فعالیت است، اما به دلایل و اهدافی که بخش بین الملل دارد این برنامه در اوایل تابستان سال اینده با حمایت استانداری فارس در شیراز برگزار می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین المللی مد و لباس فجر درباره اهداف بخش بین الملل گفت: بنا به وظایفی که قانون برعهده کارگروه مد و لباس کشور گذاشته  است فعالیت‌های بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی جزو اهداف و فعالیت‌های مهم کارگروه مد و لباس کشور است.

وی در بعد اقتصادی این جشنوار هم گفت: به دنبال این هستیم که در بخش بین الملل  به سبک‌های پوشش متنوعی بپردازیم آن سبک پوششی که ایران در زمینه طراحی و تولید می‌تواند مزیت رقابتی داشته باشد آن را مدنظر بگیریم مثلا پوشش باور‌ها یا پوشش عفیفانه که سبکی از پوشیدگی محسوب می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین الملل مد و لباس فجر افزود: وضعیت فرهنگی حادث شد که در زمینه سبک پوشیدگی و پوشش باور‌ها به دنبال انگیزه‌ها و سبک‌های خاصی از پوشش در جهان رفتند به خصوص در مسلمانان امریکا و مسلمانان اروپا همین امر گسترش پیدا کرد و در ایران هم شاهد این مساله  هستیم که مهدش در جهان اسلام است بنابراین این محور گفتگوی فرهنگی و اقتصادی مان قرار گرفت .

به گفته وی جدا از این که در این بخش  مزیت‌های رقابتی خود ایران را مدنظر گرفتیم مزیت رقابتی اصلی ایران ، میراث آن رودوزی‌های سنتی که بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران احصاء شده، سیستان و بلوچستان، گلستان مهد بعضی از رودوزی‌های  به لحاظ جذابیت و شیوه طراحی  آن را هم لحاظ کرده ایم.

آشتانی درباره جهش بین المللی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: جهش به دو حالت است یکی این که آگاهی مخاطب بین الملل دو آگاهی مخاطب ایرانی و تولیدکننده ایرانی، تولیدکننده و طراح ایرانی باید با  دستاورد‌های بین المللی کاملا آشنا بشود و  درخواست‌ها و تقاضا‌های بین المللی هم  داشته باشد.

اخبار مرتبط:
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد

یک روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی، برای اجرای حکم ۵ ماه حبس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد

یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند

جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است