کد خبر : 280062
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - 15:40
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

واکنش تند نماینده مجلس به حمله پاکستان به ایران / شهریار حیدری: رفتار پاکستان خیلی زشت بود

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: حرکت امروز پاکستان کار بسیار زشتی بود. به دولت پاکستان اعلام کردیم؛ پایگاه گروهک‌های تروریستی را شناسایی کردیم، خود شما قبل از ما اقدام کنید که در نهایت نکردند!

واکنش تند نماینده مجلس به حمله پاکستان به ایران / شهریار حیدری: رفتار پاکستان خیلی زشت بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شهریار حیدری در خصوص اقدام نظامی صبح امروز پاکستان در خاک ایران گفت: پاکستان با این اقدام ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم در شرق است و به دلیل خلأهای مرزی و منطقه‌ای که دارد امکان کنترل بر مرزهای خود را ندارد و طی سال‌ها این جمهوری اسلامی ایران است که با ۹۵۰ کیلومتر مرز با پاکستان، یکجانبه مدیریت کرده و شرایط امنیتی را فراهم می‌کند. پاکستان به جای این اقدام ناشی و غیرحرفه‌ای باید مرزهای خود را با جمهوری اسلامی کنترل کند تا شاهد رفت و آمدها گرهک‌های تروریستی که در داخل خاک پاکستان لانه کرده اند نباشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی نقطه‌ای را هدف قرار داد که بارها از سوی گروهک‌های تروریستی آموزش دیدند و به خاک ما رفت و آمد کردند. با اقدامات تروریستی که در خاک ایران صورت گرفت، بسیاری از مردم بی دفاع و بی‌گناه کشتند و بعضا مورد آزار و اذیت قرار دادند. به این خاطر جمهوری اسلامی به استناد این اقدامات گروهک‌های تروریستی بارها به پاکستان هشدار و تذکر داده بود و حتی اعلام آمادگی کرده است که در انسداد و امنیت مرزها و حتی تا عمقی از خاک پاکستان که امکان کنترل مرز را ندارد، کمک کنیم. اما همراهی نکردن آنان در این امر دو حالت دارد؛ یا خلاء های مرزی که ایجاده شده تعمدی است یا ناتوانی از عدم اشراف در مرزها است. در هر دو صورت این ایراد بر ارتش و دولت پاکستان وارد است. بنابراین، به دنبال سلسله اقدامات تروریستی که در داخل پاکستان آموزش دیدند و خاک ما ورود کردند و دست به اقداماتی زدند، جمهوری اسلامی برابر با عرف بین الملل و دفاع از امنیت کشور در قالب موشک‌هایی چند شب پیش هشدار داد، ولی پاکستان امروز ثابت کرد حامی اصلی تروریسم و گروهک‌های تروریستی است.

حیدری با اشاره به روابط قدیمی بین دو کشور، افزود: ما دو کشور همسایه هستیم و مرزهای طولانی و پیشینه تاریخی مشترک پاکستان داریم. بهتر است آنها به جای فرافکنی به اصل موضوع که  موقعیت مشترک در مرزهاست، برگردند. جمهوری اسلامی بر اساس وظایف ذاتی که نیروهای مسلح ما باید از تمامیت ارضی مرزهای ما حفاظت و حراست کنند. وقتی بارها توسط این گروهک تروریستی در داخل خاک پاکستان آموزش، حمایت و سرویس می‌شوند، سرویس اطلاعاتی پاکستان کاملا پشت این جریانات تروریستی است که آن را مستندا به دولت و ارتش پاکستان اعلام کردیم. بنابراین، طبیعتا باید علیه نقاطی که علیه ما طراحی و سازماندهی می‌شود به حکم دفاع از کشور و امنیت؛ انجام شود، اقدامات جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور و مردم ما است و مردم ما نیز انتظار بیشتر از این را دارند و امروز ارتش پاکستان ثابت کرد حامی اصلی تروریست در جنوب شرق کشور است.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی از پیش‌بینی خود نسبت به اتفاقات منطقه، گفت: باید دستگاه دیپلماسی دو کشور ایران و پاکستان به مذاکره پرداخته و مسائل را حل و فصل کنند. از پاکستان انتظار داریم مرزهای خود را کنترل کرده و امنیت ایجاد کند و از آموزش و پشتیبانی گروهک‌های ضد انقلاب خودداری کند. ما هم آنچه برای امنیت مرزها ضرورت دارد با کشور پاکستان انجام دهیم.

وی در خصوص نبود امنیت در مرزها از سوی پاکستان، تصریح کرد: برجکی که چندی پیش مورد عملیات گروه کاک قرار گرفت را از نزدیک بازدید کردم دقیقا از کنار یکی از پاسگاه‌ها در روستاهای پاکستان از این اقدام را انجام دادند و پنسی که بسیار شکننده و بی‌پایه است را می‌شکافند و با هماهنگی سرویس پاکستان به داخل کشور می‌آیند و تعدادی از نیروهای مرزبانی ما را به شهادت می‌رسانند و این حکایت از نوعی بی‌انضباطی، بی‌تدبیری، بی‌نظمی دولت و ارتش پاکستان در مرزها دارد.

وی خاطر نشان کرد: حرکت امروز کار بسیار زشتی بود. به دولت پاکستان اعلام کردیم؛ پایگاه گروهک‌های تروریستی را شناسایی کردیم، خود شما قبل از ما اقدام کنید که در نهایت نکردند! سال‌ها این موضوع جریان دارد، علاوه بر این گروهک‌ جریان پاکستان دیگر سرویس‌های فرامنطقه‌ای مثل آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عربی منطقه در خاک پاکستان فعالیت داشته و از جریان‌های ضد انقلاب جهت ضربه زدن به امنیت ما حمایت می‌کنند. این موضوع را بارها به دولت‌ پاکستان اعلام کردیم و نشست مشترکی که با مرزبانان پاکستان داشتیم و گفتیم؛ از وضعیت پیش آمده و به خصوص مسائلی که تعمدا توسط پاکستان طراحی می‌شود مراقبت کنند. جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول هشدار داده و اثبات می‌کند و بعد از آن نمی‌پذیرند و ما به ناچار باید اقدامی علیه این گروهک‌ها و جریانات انجام دهیم نه تنها در پاکستان بلکه در هر جایی که گروهک‌های سازمان یافته که علیه امنیت ما شکل بگیرد.

نماینده مردم پل ذهاب با تاکید بر تذکرهای داده شده توسط ایران به پاکستان جهت امنیت مرزها، گفت: آنچه علیه ما در پاکستان شکل گرفته است محصول بیش از ۱۰۰ تذکر جمهوری اسلامی به دولت و ارتش پاکستان است که در کمال تاسف تحت تاثیر و همکاری سیستم رژیم صهیونیستی یک‌سری اقدامات در جنوب شرق انجام می‌دهند، طبیعتا وقتی ناامنی ایجاد می‌شود آن محیط قابل سرمایه‌گذاری نیست این ناامنی که در برخی نقاط خدمات رسانی تحت تاثیر قرار بگیرد اگر ما در سال‌های گذشته سرویس‌های پاکستان و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای نبودند ما شاهد تحولات اقتصادی بیشتری در سیستان و بلوچستان بودیم، امنیت حق مردم ایران و سیستان و بلوچستان است.

حیدری با توجه به وجود امنیت در کشور و به خصوص در سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان یکپارچه از اهل سنت و تشیع انتظار ایجاد امنیت را از نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند به هر شکل باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم و اقدام جمهوری اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی است که امنیت کشور ما را خدشه‌دار کردند و نمونه آن را در کرمان که دهه‌ها نفر مجروح و شهید شدند، دیدیم.

وی در پایان گفت: از این منظر با نگاه کارشناسی با اشراف مسائل مرزی کشور می‌گویم که دولت و ارتش پاکستان باید بپذیرند که نباید از تروریست ها حمایت کنند و خاکشان را در اختیار سرویس‌های فرامنطقه‌ای و جریان‌های ضدانقلاب قرار دهند تا با استفاده ازخلاءهای مرزی در خاک کشور ما اقدامات تروریستی انجام دهند. آن‌ها باید پاسخگوی مطالبات ما باشند، نه آنکه به گفته خودشان با پهپاد و هواپیما جواب دهند؛ اما اکنون که این کار را انجام داده اند باید از سوی جمهوری اسلامی منتظر جواب باشند.

اخبار مرتبط:
رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند
رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند

یک نماینده مجلس گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به طرفداران پیمان شانگهای؛ چین با فشار آمریکا روابط بانکی خود با روسیه را متوقف کرد
کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به طرفداران پیمان شانگهای؛ چین با فشار آمریکا روابط بانکی خود با روسیه را متوقف کرد

روزنامه جمهوری اسلامی به کسانی که از پیوستن ایران به شانگهای خوشحال بودند، کنایه زده است.

اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم
اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم گفت: من از اول واقعاً نمی‌دانستم دوستان اصلاح‌طلب با حرف‌هایی که می‌زدند چقدر می‌خواهند در انتخابات جدی وارد شوند. آنها دغدغه‌هایی راجع به انتخابات گذشته داشتند که هیچوقت هم از من از طرف جریان چنین چیزی خواسته نشد. افراد از من خواستند. افرادی که از من خواستند معلوم بود که اسم نوشته بودند و می‌گفتند که مثلاً ما را رد کرده‌اند شما اگر دسترسی دارید منتقل کنید. من هم سعی کردم از کانال‌هایی که دسترسی داشتم به نوعی به مراکز تصمیم‌گیری منتقل کنم. اینکه چقدر مورد قبول واقع شد (با لبخند) نمی‌دانم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است