کد خبر : 278765
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - 17:34
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا: سکوت احمدی‌نژاد، تاکتیک انتخاباتی است

یک رسانه نزدیک به شورای وحدت ادعایی را نسبت به محمود احمدی‌نژاد مطرح کرد.

سایت اصولگرا: سکوت احمدی‌نژاد، تاکتیک انتخاباتی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت نامه نیوز نزدیک به شورای وحدت مدعی شد: محمود احمدی‌نژاد را باید یکی از جنجال‌آفرین‌ترین چهره‌های سیاسی کشور دانست. چه آن وقت که رئیس جمهور بود و هفته‌ای دو با سخنرانی می‌کرد، چه بعدتر که سعی داشت نقش اپوزیسیون را ایفا کند و چه حالا که معمولا ساکت است. سخن گفتن یا نگفتن او همیشه محل بحث بوده است. مثال هم همین سوکت عجیبی که بعد از حمله تروریستی در کرمان داشت و سبب شد نگاه‌ها یک بار دیگر به سوی او برگردد. به خصوص که او درباره جنگ غزه که دنیا را تحت تاثیر قرار داده نیز به شکل سوال برانگیزی سکوت پیشه کرده است.

همین سکوت او در هفته گذشته محل بحث بوده است، آنقدر که صدای مجری تلویزیون هم درآمد و به خاطر بی‌واکنش بودن احمدی نژاد ابراز نگرانی کرد. بی‌راه هم نگفت چون احمدی‌نژاد همان است که برای برد یک تیم بسکتبال آمریکایی یا فوت یک خواننده هندی توییت می‌کرد و حالا در برابر چنین مسائل مهمی ساکت است!

ایسنا نیز از همین زاویه به سکوت احمدی نژاد خرده گرفت و نوشت: «مردی که در مواقعی که نیاز بود با سکوت در برخی رویدادهای سیاسی، بنزین به آتش نریزد سکوت نمی‌کرد و آتش دوقطبی‌های ایجاد شده در کشور را شعله‌ورتر می‌کرد، حالا که شاید یک خط پیامش آبی بر آتش بازماندگان حادثه تروریستی اخیر کرمان باشد، روزه سکوت خود را نمی‌شکند. او از عجیب‌ترین شخصیت‌های سیاسی تاریخ معاصر ایران است.»

حتی عباس امیری فر، عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم نیز درباره سکوت او گفت: «از طرف دیگر احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان امتحان بدی داد و اگر فردا توبه کند و صحبت هم کند، قابل توجیه نیست یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند از این حرکت ناجوانمردانه دفاع کند.»

وی همچنین گفت: «فکر می‌کنم احمدی‌نژاد تعادل نداشته باشد. بنده فکر می‌کنم احمدی‌نژاد می‌خواهد با سکوت جلب توجه کند کما اینکه برخی با سکوت جلب توجه می‌کنند. در مورد احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که می‌خواهد تا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سکوت خود را ادامه دهد و مانند دوره قبل با اینکه می‌داند ردصلاحیت می‌شود»

اینکه تحلیل امیری‌فر درباره سکوت احمدی‌نژاد درست است یا نه البته بعدتر معلوم خواهد شد. سکوت او اگر برای جلب توجه و مهیا کردن مقدمات ورود به انتخابات ریاست جمهوری هم باشد، طی ماه‌های آینده ناگزیر باید پایان یابد چراکه فرصت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ نیست و طبیعتا نمی‌تواند تمان این یک سال و اندی باقی مانده را به سکوت بگذراند.

نکته قابل توجه‌تر البته این است که چه چیزی احمدی‌نژاد را به تایید صلاحیت و امکان حضور در مصاف انتخاباتی پیش رو امیدوار کرده است؟!

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است