کد خبر : 278603
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - 23:06
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اصلاح یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند و 3 نقطه حادثه‌خیر شهر اصفهان شناسایی شده و باید اصلاح شود.

الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: راه، انسان، وسیله نقلیه و محیط نقش بسزایی در تصادفات دارند، بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک، عامل مهمی در وقوع تصادفات هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح و یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند، تصریح کرد: بزرگراه شهید دستجردی در شهر اصفهان یکی از محورهای پرتردد است که با افزایش وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

زارع بیان کرد: وجود گاردریل‌های نامناسب در بزرگراه شهید دستجردی و ترکیب تردد انواع خودروهای سبک و سنگین در طول این مسیر منجر به افزایش آمار وقوع تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: در بزرگراه شهید چمران نیز عواملی همچون کوتاه بودن جداول موجود در بین بزرگراه و بالا بودن سرعت متوسط شبانه خودروها در این مسیر، عامل مهمی برای افزایش آمار وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شناخته شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش وقوع حوادث ترافیکی در محدوده خیابان هزار جریب شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بررسی انجام گرفته وجود شیب تند در قسمتی از راه و بالا بودن سرعت متوسط خودروها در طول این مسیر ۲ علت مهم و تاثیرگذار در وقوع حوادث ترافیکی در این خیابان هستند که می‌توان گفت وجود دسترسی‌های متعدد در محدوده خیابان کارگر و ساختمان پزشکان نیز در افزایش وقوع حوادث رانندگی در طول این مسیر پرتردد موثر است.

زارع گفت: آموزش به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئن و پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو و همچنین الزام دستگاه‌های متولی در رفع معایب احصا شده در راه‌های پرتردد و حادثه ساز از جمله برنامه‌های محوری برای کاهش وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی در مسیرهای مذکور است.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است