کد خبر : 278502
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - 12:36
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

خادمی: مجلس آینده دَستِ پایداری است/ تا چند وقت دیگر باید بگوییم یاد مجلس یازدهم بخیر!

فعال سیاسی اصولگرا گفت: به فرض هم اگر یک فراکسیون کوچک اقلیت هم در مجلس آینده شکل بگیرد قریب به اتفاق آنها کسانی نیستند که پای یک موضوعی بیایستند.

خادمی: مجلس آینده دَستِ پایداری است/ تا چند وقت دیگر باید بگوییم یاد مجلس یازدهم بخیر!

به گزارش سایت خبری مدارا: نامه نیوز نوشت: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدها،انتخابات مجلس وارد فاز اصلی خود شد و از حالا به بعد باید شاهد اعلام ائتلاف ها و فهرست های انتخاباتی باشیم.

هدایت‌الله خادمی درباره معادلات انتخابات مجلس گفت: مجلس آینده متفاوت از مجلس کنونی نخواهد بود چون کسی را تأیید نکردند، آقایانی نوبخت، پزشکیان و علی مطهری که تأییدصلاحیت شدند اگر به مجلس راه پیدا کنند نهایتا چند نماینده خواهند بود که در مقابل ۲۸۰ نماینده اصولگرا قدرتی ندارند و صدای شان به هیچ جا نمی رسد.

وی افزود: به فرض هم اگر یک فراکسیون کوچک اقلیت هم در مجلس آینده شکل بگیرد قریب به اتفاق آنها کسانی نیستند که پای یک موضوعی بیایستند. فقط حرفی خواهند زد و رد می شوند؛ به عبارت دیگر این طور نخواهد بود که محکم پیگیری کنند تا حرف شان به طرح تبدیل شود، طرح نیز به تصویب اکثریت مجلس برسد و در نهایت اجرا و نتیجه اش نیز مشخص شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس آینده روی مجلس یازدهم را در ناکارآمدی سفید خواهد کرد، اظهار کرد: مجلس یازدهم ضعیفترین دوره بعد از انقلاب بود و وقتی مجلس دوازدهم روی کار آید می گوییم «یاد مجلس یازدهم بخیر». اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس دوازدهم اصولگرایان ناشایسته تشکیل خواهند بود، نه اصولگرایان عاقل.

وی با بیان اینکه مجلس آینده در بد عمل کردن رکورد خواهد زد، افزود: یکسری نمایندگان که دستی در بزینس‌، تجارت و حیف و میل بیت المال داشتند و از نظر شایستگی پایین ترین نمره را می گیرند، بر عمده کرسی های مجلس آینده جلوس خواهند کرد. در یک کلام مجلس آینده دست تفکر جبهه پایداری خواهد بود.

خادمی گفت: انتظار بود نمایندگان مداخله گر در امور اجرایی، شاسی بلند گرفته ها، بزینس‌من ها و غیره ردصلاحیت شوند اما این اتفاق نیفتاد. در مجموع از حالا باید بنشینیم و منتظر یک مجلس ضعیف تر باشیم که نتیجه اش آسیب بیشتر به سرمایه اجتماعی نظام خواهد بود.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است