کد خبر : 278187
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - 14:34
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مهمترین نکات برای شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی

هنگام آماده شدن برای نمایشگاه نباید از طراحی غرفه نمایشگاهی خود غافل شد. برنامه ریزی غرفه خود را حداقل از پنج ماه قبل شروع کنید و مطمئن شوید که غرفه شما در نمایشگاه متمایز است.

مهمترین نکات برای شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاهی فرصتی برای نمایش شرکت شماست. تأثیری که موقعیت مکانی شما در یک نمایشگاه تجاری می گذارد برای جذب تعداد زیادی از مشتریانی که از آنجا عبور می کنند بسیار مهم است. بنابراین هنگام آماده شدن برای نمایشگاه نباید از طراحی غرفه نمایشگاهی خود غافل شد. برنامه ریزی غرفه خود را حداقل از پنج ماه قبل شروع کنید و مطمئن شوید که غرفه شما در نمایشگاه متمایز است.

طراحی غرفه نمایشگاهی به فرآیند ایجاد فضاهای نمایشی جذاب و تبلیغاتی برای نمایش محصولات، خدمات یا ایده ها در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و رویدادهای دیگر اشاره دارد. این فرآیند شامل مفهوم سازی، برنامه ریزی و ایجاد یک فضای بصری، جذاب و کاربردی است که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم برای شرکت در نمایشگاه و ساخت غرفه را با هم مرور کنیم.
1-مکان
هیچ کس نمی خواهد در گوشه یک نمایشگاه باشد. بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه در راهرو اصلی یا در مرکز محل برگزاری گرد هم آیند. بنابراین توصیه می کنیم غرفه خود را در یکی از این مکان ها انتخاب کنید. البته بهتر است در صورت امکان غرفه ای در ردیف اول داشته باشید. علاوه بر این، نمایشگاه ممکن است به موضوعات مختلفی تقسیم شود. در این مورد، مناطق خاصی می توانند با مفهوم شما مطابقت داشته باشند.
2- برای ایجاد کیفیت بالا در طراحی غرفه از مواد مرغوب استفاده کنید
غرفه سازی نمایشگاهی خود را به عنوان کارت ویزیت خود در نظر بگیرید. هر جنبه ای از آن باید تصویر درستی از شرکت شما را منعکس کند. برای شرکت های متوسط، طراحی غرفه حرفه ای مناسب با اندازه شرکت ایده آل است. لطفاً خودتان غرفه خود را نسازید. این کار برای حرفه ای ها است. مطمئن شوید که در طراحی غرفه نمایشگاهی شما از مواد با کیفیت استفاده شده است. این کار ظاهر حرفه ای غرفه تان را تضمین می کند.
3. اندازه غرفه بسیار مهم است
وقتی صحبت از غرفه های نمایشگاهی می شود، اندازه اهمیت دارد. این به این معنی نیست که بزرگتر بهتر است. غرفه بزرگ خالی به نظر می رسد بدون اینکه مبلمان آن را پر کند. اگر یک جایگاه خالی به نظر برسد، در نهایت بازدیدکنندگان به این نتیجه خواهند رسید که چیزی برای دیدن وجود ندارد.
4- در طراحی غرفه خود مشتری مداری را رعایت کنید
هنگام برنامه ریزی غرفه خود، آن را با اهداف نمایشگاهی خود هماهنگ کنید. مفهوم غرفه شما باید بر اساس ایده شما برای یک نمایشگاه تجاری باشد. ناگفته نماند که تمرکز اصلی غرفه شما باید نمایش محصولات جدید باشد. اگر بیشتر به تبلیغ تصویر تجاری شرکت خود در نمایشگاه علاقه دارید، یک فضای باز مانند بار یا قسمت نشیمن ایجاد کنید. همیشه یک قانون وجود دارد. مکان شما باید جذاب باشد و باعث شود مشتریان احساس کنند که در خانه هستند.


5- بر محصول و شعار خود تاکید کنید
طراحی غرفه خوب به خوبی فکر شده است و می تواند توجه را از تمام گوشه های محل به خود جلب کند. اصیل و برجسته باشید و هرگز شبیه هیچ غرفه دیگری نباشید. غرفه شما باید توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری را به خود جلب کند. در نگاه اول، باید برای بازدیدکنندگان مشخص باشد که تخصص شما چیست. بنابراین، محصولات و خدمات باید بلافاصله قابل مشاهده باشند. شعار یا محصولات خود را در طراحی غرفه خود بگنجانید تا پیام خود را تبلیغ کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
6- از رنگ های مناسب در طراحی غرفه خود استفاده کنید
اطمینان حاصل کنید که غرفه شما چشم نواز است تا بازدیدکنندگان بتوانند فوراً شرکت شما را با استفاده از رنگ های منحصر به فرد شرکت در طراحی تشخیص دهند. به جای تلاش برای جلب توجه با استفاده از رنگ های مختلف، یک شعار شوخ و پیام شرکت خود را در طراحی اصلی خود بگنجانید.
7- از دیوارهای نمایشگاهی برای ایجاد فضا استفاده کنید
می توانید از عناصر مختلف برای ایجاد فضا در محل خود استفاده کنید. دیوار و پیشخوان نمایشگاه ساختار اصلی غرفه را تشکیل می دهند و به عنوان پارتیشن عمل می کنند و از ویژگی های عملکردی خود برای گسترش دید مخاطب در فضا استفاده می کنند. شما می توانید با در نظر گرفتن اهداف تبلیغاتی مناسب نمایشگاه، دیوارها و کانتر های نمایشگاه خود را با چاپ کاغذ دیواری و نصب آن ها به صورت جداگانه طراحی کنید.
8- بازدیدکنندگان خود را با نورپردازی مناسب خیره کنید
برای داشتن یک غرفه برجسته، از نورپردازی غافل نشوید. نور را با اهداف غرفه مطابقت دهید. اگر می خواهید چیزی را نشان دهید، یک منبع نور طبیعی روشن بهترین کارایی را دارد. بازدید کنندگان خود را با چراغ کور نکنید! استفاده از نور ملایم را در محل زندگی خود در نظر بگیرید. هنگام مشاوره، از نور روشن تر برای اطمینان از خوانایی سند استفاده کنید. تابلوهای روشن فضای خوبی ایجاد می کنند و لوگو یا پیام شرکت شما را به گونه ای متفاوت نشان می دهند.
9- در طراحی غرفه خود از فناوری تعاملی استفاده کنید
از فناوری برای اطلاع رسانی و سرگرم کردن بازدیدکنندگان استفاده کنید. ممکن است بخواهید از طریق نمایشگر یک طرح تعاملی برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید. با اجازه دادن به بازدیدکنندگان، امکان تجدید نظر را افزایش دهید و در صورت نیاز اطلاعات بیشتری دریافت کنید. در صورت وجود عناصر تعاملی، بازدیدکنندگان مدت بیشتری در غرفه شما خواهند ماند. با این حال، از شلوغ شدن غرفه خود با عناصر تعاملی خودداری کنید.
10 – دکور برای تحت تاثیر قرار دادن
هنگام برنامه ریزی غرفه نمایشگاهی خود، تزئین آن را فراموش نکنید! قدرت یک گلدان بزرگ پر از شکوفه های شاداب را نمی توان دست کم گرفت. با بنر ها و زیر لیوانی هایی که با طرح کلی شما مطابقت دارند توجه را جلب کنید. علاوه بر این، پرچم برای شما بیشتر قابل مشاهده است. برای اطمینان از طراحی یکپارچه، دکوراسیون دیوار نمایشگاه و پیشخوان را در نظر بگیرید.


11- با بازدیدکنندگان احساس راحتی کنید
هنگام طراحی غرفه خود کفپوش را در نظر بگیرید. فرشی را انتخاب کنید که متناسب با طرح کلی غرفه شما باشد. بازدیدکنندگان نمایشگاه شما در حال حاضر راه رفتن و ایستادن زیادی دارند، بنابراین آن ها دوست دارند با فرش ضخیمی در زیر پای خود حرکت کنند. ایجاد احساس راحتی در بازدیدکنندگان، آن ها را تشویق می کند که مدت بیشتری در غرفه شما بمانند.
12- از طراحی غرفه خود دوباره استفاده کنید
طراحی غرفه تا حد زیادی به اهداف نمایشگاه بستگی دارد. بنابراین، هنگامی که از طرح خود در نمایشگاه های آینده استفاده مجدد می کنید، باید بررسی کنید که طرح به اهداف مورد نظر دست یافته است. این مهم است که طراحی خود را بهبود بخشید. برای طراحی جدید یا تنظیمات فردی کافی است با سازنده آخرین غرفه خود تماس بگیرید. هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی خود به حرفه ای ها اعتماد کنید. اگر عناصر طراحی دارید که توسط متخصصان ایجاد شده است، پتانسیل استفاده مجدد در نمایشگاه های تجاری بیشتر است.
کلام اخر
قیمت غرفه سازی فعالیت های مختلفی مانند طراحی فضا، طراحی گرافیک و تابلو، نورپردازی، برند سازی و انتخاب مبلمان و لوازم جانبی مناسب برای افزایش جذابیت کلی غرفه می باشد. هدف اصلی از طراحی غرفه، ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان، کمک به ارتقای برند و تولید سرنخ های تجاری است.

منبع : yasnagroup.com

اخبار مرتبط:
چطور می‌توان از تجهیزات برقی برای افزایش بهره‌وری انرژی در خانه یا محل کار استفاده کرد؟
چطور می‌توان از تجهیزات برقی برای افزایش بهره‌وری انرژی در خانه یا محل کار استفاده کرد؟

افزایش بهره‌وری انرژی در خانه‌ها و محل‌های کار یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که به دنبال افزایش ایمنی و آرامش هستند.

طعنه کیهان به ضرغامی: مگر مدیر سابق رسانه‌ای می‌تواند داور خوبی برای جشنواره فیلم فجر باشد؟
طعنه کیهان به ضرغامی: مگر مدیر سابق رسانه‌ای می‌تواند داور خوبی برای جشنواره فیلم فجر باشد؟

یک هیئت داوری ۶ نفره غیر تخصصی در یک اقدام بی‌سابقه می‌بایست، ۳۶ فیلم را در ۱۸ رشته و شاخه هنری و فنی قضاوت می‌کردند. آن هم با حداکثر یک یا دوبار دیدن فیلم‌های مربوطه!

ساخت آلاچیق با کمترین هزینه+{نقشه ساخت آلاچیق فلزی}
ساخت آلاچیق با کمترین هزینه+{نقشه ساخت آلاچیق فلزی}

ساخت آلاچیق با کمترین هزینه در این مقاله بررسی شده است .راهکار های کاهش هزینه ساخت آلاچیق فلزی ساده ارزان بیان شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است