کد خبر : 277333
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - 16:11
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

محسن هاشمی: آقای حناچی حق نداشت از مشاور خارجی استفاده کند اما حالا می‌خواهند با چینی‌ها ورزشگاه بسازند

عضو پیشین شورای شهر تهران نوشت: در دوران شورای شهر پنجم همراه با جناب آقای حناچی شهردار وقت تهران برای مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به دفتر رهبری رفتیم و با دیگران نماز را به امامت آیت‌الله خامنه‌ای خواندیم. بعد از نماز فرصت کوتاهی پیش آمد که در میان هیاهوی حاضران چند کلمه‌ای هم ایستاده با ایشان صحبت کنم.

محسن هاشمی: آقای حناچی حق نداشت از مشاور خارجی استفاده کند اما حالا می‌خواهند با چینی‌ها ورزشگاه بسازند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن هاشمی رفسنجانی در اعتماد روایتی از تذکر مهم رهبر انقلاب به حناچی شهردای پیشین تهران را مطرح کرده و نوشته است؛ رهبری با یک جمله آقای حناچی را درباره استفاد از مشاوران خارجی برای پروژه ها پرهیز دادند.

در یادداشت محسن هاشمی آمده است؛

در دوران شورای شهر پنجم همراه با جناب آقای حناچی شهردار وقت تهران برای مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به دفتر رهبری رفتیم و با دیگران نماز را به امامت آیت‌الله خامنه‌ای خواندیم. بعد از نماز فرصت کوتاهی پیش آمد که در میان هیاهوی حاضران چند کلمه‌ای هم ایستاده با ایشان صحبت کنم.

ایشان به آقای حناچی تذکر دادند که گویا شهرداری قصد استفاده از مشاور خارجی برای بررسی و طراحی بعضی از پروژه‌ها و مسائل مبتلا به در شهرداری را دارد و فرمودند به اندازه کافی در کشور در این زمینه‌ها عالم و کارشناس برجسته و مبرز وجود دارد و با یک جمله آقای حناچی را از این کار پرهیز دادند.

این قانون مشتمل بر ۲۴ ماده و سی تبصره به جزییات اجرای طرح یا پروژه از جمله طراحی و مهندسی، تدارکات، اجرا و راه‌اندازی و بهره‌برداری که منجر به تولید و احداث یک واحد جدید توسعه‌ای یا خرید محصولات مبتنی بر سفارش و طراحی، ساخت را در بر می‌گیرد و نحوه ارجاع کار و انتخاب پیمانکار طراحی و ساخت و دریافت خدمت، محصول داخلی و عمق ساخت داخل، تامین مالی، استانداردها، مشارکت ایرانی با خارجی‌ها را مشخص می‌کند و از تاریخ تصویب قانون خرید انواع کالا و خدمات از طریق مناقصه، ترک تشریفات بدون رعایت این قانون ممنوع است.

البته به منظور حمایت از پیمانکاران و مشاوران و تولیدکنندگان داخلی و تعمیق ساخت داخل در کشور در صورت نیاز به مشارکت ایرانی با خارجی با سهم ایرانی حداقل ۵۱% مجاز خواهد بود و اگر امکان‌پذیر نیست مصوبه شورای اقتصاد برای سهم کمتر از ۵۱% را می‌خواهد.

شایان ذکر است قراردادهای فاینانسی که با چینی‌ها برای ساخت مترو داشتیم سهم ۵۱% درصدی مدنظر قرار گرفته است. امید است در مورد مثلا ورزشگاه بزرگی که قرار است در جنوب تهران در شهر آفتاب، این قانون مدنظر قرار گیرد.

به نظر می‌آید که بعضی به دلیل تحریم‌ها و وجود بعضی منابع در دیگر کشورها که امکان استفاده از آن به صورت عادی امکان‌پذیر نیست، کشور را اجبارا به سمت استفاده از ابزار تهاتر برده و لذا مجبوریم با عدم رعایت قانون حداکثر از توان داخل اقدام نماییم که ضرر دیگری از ادامه تحریم‌هاست.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است