کد خبر : 277228
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - 21:54
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اعضای مخالف شهردار بدنبال چه هستند؟

بی ثباتی و تشتت و اختلاف به سود کیست؟

-در چند هفته اخیر برخی از اعضای شورای شهر بار دیگر خاطره روزهای بی سر و سامانی و بی ثباتی در مدیریت شهری را زنده کرده اند.

بی ثباتی و تشتت و اختلاف به سود کیست؟

متاسفانه به نظر می رسد برخی از اعضای شورای شهر بدون توجه به انبوه مشکلات زیرساختی کلانشهر که از دهه های مدیریتی گذشته به ارث رسیده، وقت و انرژی شورا و شهرداری را مصروف حاشیه های بی سرانجام می کنند.
همین اعضا که در ابتدای فعالیت شورا، ثبات در مدیریت شهری را لازمه ی قطعی رشد و توسعه اهواز می دانستند پس از دوسال از فعالیت شهردار، سودای تغییر در مدیریت شهری را در سر می پرورانند.
یکی از مهمترین علل عقب افتادگی های اهواز پس از جنگ، همین بی ثباتی ها بوده و اتفاقا در ادواری که شاهد ثبات مدیریت بوده ایم قدم های خوبی برای توسعه شهر برداشته شده است.
حال اما بار دیگر ظاهرا قرار است خواسته ها و انتظارات برخی افراد بر منافع عمومی مردم ارجحیت داده شود و باز هم قطار رشد و توسعه شهری در ایستگاه بی ثباتی متوقف شود و جای تاسف و تعجب است که افرادی با شعار انقلابی بودن وارد شورای شهر بشوند و اینگونه بر سر منافع لباس رزم بپوشند و بهانه هایی سست و واهی را برای تغییر در راس هرم مدیریت شهری دست و پا کنند.
آنچه پیداست روزهای تاریکی را برای آینده ی شورا پیش روی ما ترسیم می کند.
از الان مشخص است که بذر اختلاف و تشتت در شورا پاشیده می شود و شورا ازین پس درگیر اختلافات و تنش ها خواهد شد و بی ثباتی بر اداره شهر حاکمیت خواهد یافت.
لازم است بزرگان سیاسی و اجتماعی و مسئولان استانی از چنین وضعیتی پیشگیری کنند.
اینک مساله فقط تغییر و رفتن و آمدن یک شهردار نیست. مساله، بی ثباتی در کلانشهری است که روزهای تلخ تغییرات پیاپی مدیران را تجربه کرده و با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می کند. مساله، ایجاد اختلاف و دو دستگی دامنه داری است که ماهها بلای جان اهواز خواهد شد و سرانجامی جز خسارت شهر و شهروندان و نهایتا انحلال شورا در پی نخواهد داشت.
لازمست همه اعضای شورا با تعامل سعی کنند همدلی و همگرایی را جایگزین لجبازی و تنش کنند و مسیر بهتری را انتخاب کنند و آینده سیاسی و اجتماعی خود را نسوزاند.

اخبار مرتبط:
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است