کد خبر : 277113
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - 11:52
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

اسنپ فود هک شد / اسنپ فود: با هکرها مذاکره می‌کنیم

این موضوع احتمالا می‌تواند حاکی از آن باشد که اطلاعات حدود ۲۰ روز پیش از اسنپ فود استخراج شده است.

اسنپ فود هک شد / اسنپ فود: با هکرها مذاکره می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیجیاتو نوشت: یک گروه هکری که در تابستان امسال تپسی را هک کرده بود، اکنون با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، می‌گوید کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است. 

 این گروه می‌گوید اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.
هکر اعلام کرد که هک را به اسنپ فود اطلاع نداده و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. علت؟ تجربه مذاکره با تپسی: «پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!»
آنطور که بررسی نمونه‌ها نشان می‌دهد، آخرین نمونه اطلاعات نشت شده مربوط به تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ است. این موضوع احتمالا می‌تواند حاکی از آن باشد که اطلاعات حدود ۲۰ روز پیش از اسنپ فود استخراج شده است.
همچنین دقایقی قبل اسنپ فود اسنپ‌فود تاکید کرده که مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.

این پلتفرم سفارش انلاین غذا که هکر‌ها می‌گویند اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون از کاربرانش را هک کرده‌اند، در بیانیه اول خود گفته است که در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.

هچنین این شرکت ادعا کرده که کلیه‌ی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، شامل اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

اخبار مرتبط:
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند
وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند

علی بیت‌الهی، رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از ثار تاریخی و بنا‌های ارزشمند کشورمان در زون‌هایی با خطر فرونشست زمین واقع شده‌اند، گفت: در استان فارس بیشترین نرخ فروشست در محدوده مرودشت بوده و نرخ آن در این منطقه به ۱۷ سانتیمتر در سال می‌رسد که آثار تاریخی تخت جمشید و نقش رستم در این محدوده قرار دارد. وی با بیان اینکه در استان اصفهان هم اثر تاریخی میدان نقش جهان به عنوان مهمترین نماد تاریخی ایران متاسفانه دچار فرونشست زمین و ترک خوردگی عجیب شده است، ادامه داد: نرخ فرونشست در میدان نقش جهان به حدود ۵ سانتیمتر در سال رسیده.

وزارت بهداشت: رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش خواهد داشت
وزارت بهداشت: رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش خواهد داشت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است