کد خبر : 276876
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - 09:29
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

پیشکسوت استقلال: مدیران ما کوچک‌ترین اهمیتی به بیت‌المال نمی‌دهند

لطیفی گفت: تا مادامی که سقف بگذاریم و عمده پولی که وارد باشگاه‌ها می‌شود برای بیت‌المال است و مدیران ما هم کوچک‌ترین اهمیتی به بیت‌المال نمی‌دهند وضع همین است. برای مسوولان دولتی اهمیتی ندارد پول‌ها کجا هزینه شود و فقط می‌خواهند به اهداف شخصی خود برسند.‌

پیشکسوت استقلال: مدیران ما کوچک‌ترین اهمیتی به بیت‌المال نمی‌دهند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: قانون سقف قرارداد و عدم ضمانت اجرایی در این قانون در نهایت منجر به جنجال بزرگ در فوتبال کشورمان شده است.

قرار بود از باشگاه‌های متخلف امتیاز کسر شود و طبق‌ همین قانون هم از دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان ‌امتیازاتی کم شد، اما‌ یک روز قبل از اعلام رای کمیته انضباطی در مورد تخلفات‌احتمالی استقلال کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را وتو کرد و دیگر قرار نیست از تیم‌هایی که از سقف قرارداد عبور می‌کنند، امتیاز کم شود! سوال اینجاست که اگر ضمانت اجرایی برای قانون نداشتند چرا این قانون را وضع کردند تا بعضی تیم‌ها هرقدر دل‌شان‌ خواست بازیکن جذب کنند و بعضی از تیم‌ها نتوانند با بازیکن مورد نظر خودشان به توافق برسند؟ این به مفهوم تبعیض بین تیم‌ها و وهن قانون نیست؟ با علی لطیفی یکی از پیشکسوتان استقلال پیرامون این موضوع و وضعیت آبی‌ها در این فصل گپ و گفتی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

استقلال در بازی مقابل گل‌گهر مساوی کرد. در چند بازی گذشته به نظر می‌رسد این تیم در خط حمله با مشکل مواجه است. نظر شما چیست؟

برگردیم به اول فصل که استقلال کامل‌ترین تیم فوتبال ایران را در اختیار داشت یعنی فصل قبل که ساپینتو بود هم ۱۱ بازیکن اصلی و ذخیره‌ها همگی از بهترین‌ها بودند. شاید در بین ۱۱ بازیکن اصلی به لحاظ نتیجه نسبت به سایر مدعیان برتری محسوسی نداشت، اما در کل بازیکنان را در نظر می‌گرفتیم، بهترین بودند. در لیگ فرسایشی هم ‌تیمی قهرمان می‌شود که ذخیره‌های قوی داشته باشد. بگذریم از اینکه ساپینتو با کارهایی که کرد دو جام را از استقلال گرفت و جز او هر کسی بود دو جام برای این تیم می‌آورد، اما وقتی نکونام آمد، اسکلت اصلی را حفظ کرد با این توضیح که قایدی و محبی از این تیم جدا شدند. با اینکه در سایر خطوط تقویت هم شدند، اما در فاز هجومی بازیکنی با ویژگی‌های محبی و قایدی را نتوانستند، جذب کنند، لذا با شما کاملا موافقم که استقلال در این زمینه ضعف دارد.

چاره چیست؟

باید تمام تمرکزشان را بگذارند و در فاز هجومی بازیکنانی با مشخصات قایدی و محبی را جذب کنند. استقلال، بلانکو را جذب کرده که حرفه‌ای است، اما خصوصیات آن دو را ندارد و در این زمینه دچار ضعف مفرط است و باید در نیم فصل به هر طریقی این ضعف را پوشش دهند.

شاید سقف قرارداد مانع شد تا استقلال نتواند آن دو مهره را حفظ کند.

بله، هیچ جای دنیا ما سقف قرارداد نداریم. ‌ما می‌توانیم ‌سقف قرارداد مالی برای تیم‌ها لحاظ کنیم، اما سقف مالی برای بازیکن نه، ‌چون پول‌های زیرمیزی رد و بدل می‌شود. چون عمده‌ تیم‌های ما دولتی هستند و مدیران دولتی ما زیر میزی دادن را بلدند و در این زمینه تبحر دارند و متاسفانه اخلاقیات را هم رعایت نمی‌کنند. این موضوع همیشه به بن بست خورده! بحث من به این دولت نیست کلا در دولت‌های مختلف مدیرانی که در عرصه ورزش بودند یک مقدار این فضا را اشتباه گرفتند با ارگان‌هایی که قبلا مشغول به کار بودند. در آن ارگان‌ها گویا پول‌های زیر‌میزی زیاد رد و بدل می‌شده و حالا به سمت ورزش کشانده شده است! عمده مدیران فوتبال ما از دل دولت‌ها بیرون آمدند به خصوص درمورد دو تیم پرسپولیس و استقلال. مدیران این دو باشگاه‌ در گذشته در ارگان‌هایی بودند که به راحتی می‌توانستند پاداش بدهند و پول‌های زیر میزی بدهند به کارمندها و آنهایی که در مراوده بودند حالا به فوتبال ما ورود کردند و همین کارها را می‌کنند. تا مادامی که سقف بگذاریم و عمده پولی که وارد باشگاه‌ها می‌شود برای بیت‌المال است و مدیران ما هم کوچک‌ترین اهمیتی به بیت‌المال نمی‌دهند وضع همین است. برای مسوولان دولتی اهمیتی ندارد پول‌ها کجا هزینه شود و فقط می‌خواهند به اهداف شخصی خود برسند.‌

نقد شما به مدیران غیرورزشی در فوتبال است؟

اخبار مرتبط:
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال پس از خراب کردن پنالتی توسط وحید امیری جمله جالبی به این بازیکن گفت.

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند
دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به عنوان قهرمانی کافا دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است