کد خبر : 276695
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - 11:12
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

روزنامه اصولگرا: رهبری روزگذشته مجوز وزیر شدن زنان را صادر کرد

روزنامه جوان نوشت: زنان همت کنند و از خود شخصیتی در دنیای مدیریت و سیاست بسازند و نشان دهند که کسی نتواند آن‌ها را (خصوصاً باز هم به پشتوانه موضع رهبری) نادیده بگیرد. با این سخنان آیا می‌توان گفت مسیر وزیر شدن زنان دیگر هموار شده است و در دولت‌های آینده، زنان با کمترین چالش مربوط به جنسیت خود می‌توانند بر مسند وزارت قرار بگیرند؟

روزنامه اصولگرا: رهبری روزگذشته مجوز وزیر شدن زنان را صادر کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اصولگرای جوان با استناد به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر عدم مخالفت با وزیر شدن زنان پیش‌بینی کرده که راه برای وزیر شدن این قشر از جامعه هموار شود.

جوان نوشت: انتخاب وزیر زن از شعارهای حداقل دو رئیس‌جمهور اخیر ایران بوده است. با این حال، وزیر شدن زنان در این دو دولت محقق نشده است. دیدار روز گذشته رهبری را می‌توان یک فصل‌الخطاب در این زمینه دانست.حال که صراحتاً فرموده‌اند، به مصداق همان مزاحی که سال‌ها قبل به گلایه‌های یک شاعر کردند و در باب دیدارها فرمودند «از این طرف که منم راه کاروان باز است»، باید گفت از آن طرف که ولی فقیه و رهبر جامعه است، راه باز است و می‌ماند دو سوی اصلی دیگر؛ یکی دولت‌ها و آن‌هایی که بر مسند ریاست جمهوری می‌نشینند که با این حمایت، «باید وزیر شود» رهبر دیگر جای بهانه‌چینی برایشان باقی نمی‌ماند و اگر مخالفتی هم بشود، از یک نفر در جایگاه رئیس دولت و آن هم با پشتوانه موضع رهبری انتظار ایستادگی می‌رود.

دومی هم خود زنان که همت کنند و از خود شخصیتی در دنیای مدیریت و سیاست بسازند و نشان دهند که کسی نتواند آن‌ها را (خصوصاً باز هم به پشتوانه موضع رهبری) نادیده بگیرد. با این سخنان آیا می‌توان گفت مسیر وزیر شدن زنان دیگر هموار شده است و در دولت‌های آینده، زنان با کمترین چالش مربوط به جنسیت خود می‌توانند بر مسند وزارت قرار بگیرند؟

اخبار مرتبط:
حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند
حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت.

علیرضابیگی: دوقطبی‌سازی حجاب حاصل عملکرد دولت است / وظیفه دولت فراهم کردن زیست و معیشت بهتر برای مردم است
علیرضابیگی: دوقطبی‌سازی حجاب حاصل عملکرد دولت است / وظیفه دولت فراهم کردن زیست و معیشت بهتر برای مردم است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: موضوعات زیادی باعث بی‌اعتمادی و رخت بستن امید در بین مردم شده است و متاسفانه امکان ابراز مخالفت برای خیلی‌ها وجود ندارد. حال کارکرد وزارت کشور، حجاب را به یک وسیله‌ای تبدیل کرده است که عده‌ای می‌خواهند با بی‌حجابی و بدحجابی ابراز مخالفت و لجاجت نسبت به رویه‌های دیگر داشته باشند.

فعال اصولگرا: مَردم ماجرای کاظم صدیقی را فراموش نکرده‌اند
فعال اصولگرا: مَردم ماجرای کاظم صدیقی را فراموش نکرده‌اند

فعال اصولگرا نوشت: توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است