کد خبر : 276660
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - 23:38
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان: باید به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم و از پژوهشگران حمایت کنیم گفت: باید فهرستی برای ترویج فرهنگ پژوهش و پژوهشگران برتر اعلام شود تا مشوق آنها در این مسیر باشد.

استاندار اصفهان: باید به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان تصریح کرد: در کنار بضاعت و ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی، اجتماعی و… شرایط مطلوبی برای پشتیبانی از پژوهشگران فراهم شده است.

به نوشته فارس؛ وی ادامه داد: در هفته پژوهش، اهتمام بر این است که اعتماد به نفس در حوزه های علمی و دانشگاهی شکل بگیرد زیرا عزم و اراده پژوهشگران، بزرگترین عامل پیشرفت کشور است.

مرتضوی در خصوص میز حل مسائل یاد آورد شد: برگزاری میز مسائل با رویکرد کاربردی و پرداختن به مسائل و مشکلات بنیادی باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند، همچنین باید اولویت ها در حوزه پژوهش مشخص شود. باید به دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر دانشگاه ها ماموریت علمی و پژوهشی داده شود زیرا آنها در قبال مسائل اصلی استان مسئولیت دارند.

وی افزود: مهمترین دستاورد هفته پژوهش این است که پژوهشگران تمام توجه و انسجام خود را حول برنامه ریزی و طراحی و ترسیم نقشه راه برای حل مشکلات می‌گذارند باید فهرستی برای ترویج فرهنگ پژوهش و پژوهشگران برتر اعلام شود تا مشوق آنها در این مسیر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اهمیت و جایگاه پژوهش در پیشرفت کشور تصریح کرد: برخی مسائل کشور در دانشگاه‌ها بررسی، مسئله یابی و شناسایی می‌شوند. جامعه دانشگاهی ذیل طراحی نقشه های پژوهشی نسل جدیدی از پژوهشگران را تربیت می‌کند. قشر دانشجو و دانش آموز تنها به واسطه آشنایی با پژوهش به عنوان یک مسئله حیاتی، متوجه اهمیت پژوهش در تصمیم گیری کاربردی و پیشبرد اهداف کشور می‌شود.

وی افزود: باید به دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم و به آنها در خصوص امر پژوهش، نقشه راه آن و همچنین از پژوهشگران حمایت کنیم ملزم است حوزه های اقتصادی از تحقیقات پژوهشگران حمایت کنند و مجموعه های علمی و مراکز رشد هم از محصولات آنان بهره مند شوند.

گفتنی است مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان به مناسبت هفتهٔ پژوهش در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد و ۳۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است